Wzór na biznes

Hiszpańskie sieci franczyzowe rezprezentują zaledwie 3 proc. wszystkich zagranicznych marek obecnych w Polsce. Firma Majka Reinhardt pracuje nad zmianą tego stanu rzeczy. Sprowadziła nad Wisłę koncept z odzieżą damską Desigual. Sklepy z iberyjskim rodowodem oferują kolekcje z charakterystycznymi wzorami i haftami, uchodzącymi za nietypowe dla sieciowych marek. Jak dotąd punkty pojawiły się w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Opolu i Częstochowie. Dwie ostatnie placówki działają nie w formie tradycyjnych sklepów, lecz jako kornery w sklepach multibrandowych.
- Koncept „Easy Corner” cechuje się łatwym montażem i został stworzony po to, by ułatwić naszym klientom dostęp marki, a jednocześnie zwiększyć opłacalność inwestycji partnerów z metra kwadratowego. W ten sposób chcemy też podzielić się swoim doświadczeniem – mówi Agnieszka Pryba z firmy Majka Reinhardt.
Franczyza Desigual różni się od depozytowego modelu współpracy, jaki rozpowszechnił się w branży odzieżowej. W modelu depozytowym franczyzobiorca ani na chwilę nie wchodzi w posiadanie towaru, a jego wynagrodzenie stanowi prowizja od produktów kupionych przez docelowego klienta. Tymczasem w sieci Desigual franczyzobiorcy ponoszą koszty zatowarowania.
- Marże i minimum zakupowe jest ustalane dla każdego sklepu indywidualnie – tłumaczy Agnieszka Pryba.
To jednak tylko część nakładów inwestycyjnych, jakie musi ponieść franczyzobiorca. Kapitał będzie potrzebny też na wyposażenie lokalu, o czym więcej można przeczytać w artykule Desigual w trzech odsłonach. Spółka Majka Reinhardt rozwija też odzieżowy koncept pod nazwą Oui. Partnerami obu marek mogą zostać osoby posiadające doświadczenie w handlu detalicznym. (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...