Z butami w biznes

RSA Sport jest wyłącznym dystrybutorem marki 5palców na Polskę. Firma przyciąga potencjalnych franczyzobiorców oryginalnym produktem, czyli dopasowanymi do kształtu stopy butami z pięcioma palcami. Buty produkuje włoska firma Vibram Fivefingers. Tylko kto kupuje takie buty? I po co?
– Noszenie butów z palcami wpływa na wzmocnienie mięśni stóp i dolnych partii nóg. Ponadto takie buty poprawiają zakres ruchu stawów, stymulując funkcje neurologiczne odpowiedzialne za wyczucie równowagi i zręczność – zapewnia z kamienną twarzą Damian Nowak, dyrektor handlowy marki 5palców. – Nasze obuwie kupują trenerzy, zawodnicy, lekarze ortopedzi, podolodzy i fizjoterapeuci. Ci ostatni polecają je swoim rekonwalescentom. Ale są to buty dla każdego, kto po prostu lubi wygodę i dba o swoje zdrowie – dodaje.
Franczyzodawca zapewnia, że buty marki 5palców dobrze sprzedają się w Ameryce, w Europie firma dopiero rozwija sieć sklepów. W Polsce obecna jest od trzech lat, a sieć franczyzową rozwija od dwóch. Aktualnie w jej skład wchodzi 5 sklepów franczyzowych i 2 własne.
Franczyzobiorcy zainteresowani współpracą z marką 5palców mogą otworzyć wyspę w centrum handlowym, stoisko w sklepie multibrandowym albo samodzielny sklep. Koszt uruchomienia wyspy handlowej wynosi ok. 100-120 tys. zł, z czego 70 proc. przeznaczane jest na kupno towaru. Jeśli partner zechce otworzyć samodzielny sklep marki, wówczas inwestycja może wzrosnąć do nawet 200 tys. zł (w zależności od powierzchni i stanu lokalu). Najtańsza opcja współpracy to uruchomienie stoiska firmowego w ramach sklepu multibrandowego – 25 tys. zł.
Obecnie franczyzodawcy zależy przede wszystkim na otwarciu sklepu na Śląsku.
– W Warszawie, Krakowie, we Wrocławiu i Trójmieście mamy już wystarczającą liczbę przedstawicieli marki 5palców – mówi Damian Nowak. (dp)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Ewelina Sawicka prowadzi dwie placówki partnerskie VeloBanku. W filmie opowiada, jak wygląda franczyza bankowa od środka i z jakiego wsparcia mogą korzystać partnerzy sieci.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...