Postanowienie noworoczne - schudnąć i założyć biznes
Według badania Eurobarometru co drugi Polak uprawia jakiś sport. Najczęściej wybieramy jazdę rowerem i taniec. W ostatnich latach dużą popularność zdobyło sobie bieganie, o czym świadczy 30 tys. uczestników ostatniego maratonu warszawskiego. O zdrowy styl życia Polaków dba, według Międzynarodowego Stowarzyszenia Fitness, ok. 4 tys. siłowni i klubów fitness. Wśród nich znajduje się Mrs.Sporty, które nad Wisłą liczy 14 franczyzowych klubów, podczas gdy na świecie działa ich ponad pół tysiąca.
- W stycznia pojawimy się m.in. w Tychach, Poznaniu Wrocławiu oraz w Katowicach – zapowiada Marta Koziarska-Anders, odpowiedzialna za międzynarodowy rozwój Mrs.Sporty, która chwali początek roku jako jeden z lepszych okresów na otwarcie klubu fitness. - Początek roku to czas wielkich postanowień: chcemy zrzucić wagę, zacząć się ruszać, mieć zgrabniejszą sylwetkę. Lista jest długa, a zapał wielki. Ale jak wiemy z doświadczenia, każdy ma w sobie wewnętrznego lenia, który po pierwszej euforii daje o sobie znać. Wówczas bardzo ważne jest wsparcie i motywacja każdej klubowiczki. Dlatego wszystkie klientki mają co 4 tygodnie indywidualne badanie kontrolne, w czasie którego analizujemy dokładnie wyniki ostatnich tygodni treningu i programu żywieniowego. Na podstawie tych informacji wyznaczamy kolejne cele. Jest to czas na rozmowę z trenerem, przeanalizowanie własnych wyników oraz na autorefleksję.
Takie podejście do klientów sprawia, że ci zrezygnują z ćwiczeń przy okazji pierwszych oznak słabej woli. Dlatego instruktorzy zajmują się nie tylko doradztwem związanych z doborem ćwiczeń i diety, ale są zarazem psychologami. Trudno będzie pozyskać lojalnych klientów przez niemiecki McFit i brytyjski CityFit, które właśnie wchodzą do Polski. To całodobowe siłownie, w których personel jest bardzo ograniczony, a użytkownik jest zwykle zostawiony sam sobie lub z instruktorem na ekranie monitora. Z drugiej strony zaletą zagranicznych sieci są lokalizacje w centrum miasta i ich dostępność o każdej porze dnia i nocy.
- To właśnie odróżnia Mrs.Sporty od innych klubów fitnesowych, gdzie z zasady jesteśmy bardzo anonimowymi klientami – twierdzi Marta Koziarska-Anders. - Cała nasza usługa bazuje na bardzo indywidualnej opiece i doradztwie. Wybierając partnerów testujemy ich umiejętności interpersonalne. Uczestniczymy również przy wyborze personelu do klubów. Dla nas, oprócz fachowej wiedzy, liczy się także otwartość, komunikatywność oraz fakt, ze nasi pracownicy musza po prostu kochać kontakt z drugim człowiekiem. Mówimy o tym już w trakcie podstawowego szkolenia.
Marketing w pocie czoła
Biorąc pod uwagę dużą konkurencję wśród klubów fitness, te muszą sporo inwestować w swoją promocję. Wygląda to podobnie, jak w przypadku restauracji. Jeśli widzimy dużą liczbę klientów, to znaczy, że warto trenować w tym klubie.
- Zanim otworzymy klub, każde otwarcie poprzedzone jest 8-tygodniowym okresem przedsprzedaży, w czasie której, dzięki silnej lokalnej kampanii marketingowej, nasi partnerzy zapełniają swój klub już w ok 40 proc. Taki wynik osiągają dzięki sprzedaży umów członkowskich, co pozwala na bardzo szybkie generowanie przychodów od razu po otwarciu klubu. W Mrs.Sporty korzystamy z dystrybucji ulotek, publikacji ogłoszeń prasowych, wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej klubu. Posiadamy stronę internetową, a na niej nasi partnerzy mogą podpiąć własną podstronę. Zajmujemy się pozycjonowaniem tej strony i korzystamy z usług e-PR. Bardzo silnym źródłem pozyskiwania nowych klubowiczek są polecenia – dodaje menedżerka. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jeden adres, dwa razy więcej możliwości
/28.11.2025
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
Od masaży orientalnych po mobilną depilację – sektor usług estetycznych w Polsce coraz częściej rozwija się nie poprzez pojedyncze salony, lecz za pomocą franczyzy. Sprawdzamy, kto buduje sieci w branży beauty i co realnie zyskują franczyzobiorcy.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Paula Zielińska zaczynała od etatu w sieciowej siłowni, prowadziła rodzinny klub fitness, a dziś jest właścicielką trzech klubów Xtreme Fitness Gyms.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.