Żabka i Freshmarket z blisko 4 tys. sklepów to liderzy rynku convenience. Czy zagrozi im nowa franczyza Almy?
Poniedziałek
22.12.2014
Franczyzodawcy pokochali małe osiedlowe sklepy. Do rywalizacji z Żabką i Małpką chce dołączyć właściciel Almy.
 

Alma, znana klientom do tej pory jako operator sieci delikatesów z wyższej półki cenowej, tworzy swój koncept osiedlowych sklepów convenience. Ideą tego formatu jest sąsiedzka lokalizacja, stosunkowo duża liczba produktów asortymentowych oraz liczne programy promocyjne i lojalnościowe, za pomocą których małe placówki mają z założenia konkurować nawet z dyskontami.
- W 2015 roku chcemy uruchomić franczyzową sieć convenience z trochę wyższej półki, nawiązującą w nazwie do Almy. Sklepy o powierzchni 200-450 m2 powstawałyby w centrach miast i na dużych osiedlach miejskich. Wkrótce zatwierdzimy umowę franczyzową, zgłaszają się do nas chętni - powiedział PAP Jerzy Mazgaj, prezes i główny akcjonariusz spółki. Zapowiada, że franczyzobiorcy mają stanowić siłę napędową konceptu. - Chcemy, by w przyszłości franczyza stanowiła znaczącą część naszego biznesu. Aby miało to sens biznesowy, sklepów powinno być powyżej 100 - dodał prezes Almy.

Nowa marka wejdzie na rynek, na którym absolutnym liderem jest spółka Żabka, do której należą sieci Żabka i Freshmarket. Pod oboma szyldami działa blisko 3,9 tys. sklepów, a co miesiąc przybywa kilkadziesiąt nowych. Dzięki wprowadzonej w tym roku promocji „Wielosztuki”, w ramach której klienci mogą nabywać kilka produktów w niższych cenach, Żabka zanotowała wzrost obrotów o 20 proc. W przyszłym roku spółka chce skoncentrować się głównie na rozwoju marki Freshmarket.

Coraz śmielej poczyna sobie też inny koncept z segmentu convenience – Małpka Express. Jej twórcą jest Mariusz Świtalski, przedsiębiorca, który w przeszłości tworzył takie marki jak Biedronka, czy wspomniana już Żabka. Małpek na razie jest bez porównania mniej, niż sklepów głównego konkurenta. Ich liczba na koniec roku sięgnie 400. Ale liczne promocje, współpraca strategiczna z Merlin.pl i wprowadzenie usługi cashback (czyli możliwości wypłacenia pieniędzy z konta) mogą sprawić, że marka zacznie zyskiwać coraz większe wpływy na rynku. Wiele wskazuje na to, że nadchodzący 2015 rok na rynku handlowym może należeć właśnie do małych sklepów convenience, wspieranych przez doświadczonych franczyzodawców. (gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022