Alternatywą do podjęcia standardowej współpracy z naszą firmą jest możliwość skorzystania z programu „Sklep za czynsz”, dzięki któremu właściciele sklepów niezrzeszonych czy specjalistycznych mogą wynająć nam swoje lokale na 10 lat w zamian za comiesięczny czynsz.
Jacek Spychała, dyrektor ds. PR, Żabka Polska
Czwartek
26.02.2015
Ajenci najbardziej obawiają się pierwszych dni prowadzenia sklepu. Jest to raczej obawa mentalna - twierdzi Jacek Spychała, dyrektor ds. PR Żabka Polska.
 

W jakim formacie działają sklepy obu sieci należących do Żabki Polska?
Żabka to lider na rynku polskim i w Europie Środkowo-Wschodniej  wśród sieci sklepów działających w formacie convenience pod względem liczby placówek.  Model biznesowy zakłada otwarcie placówek o powierzchni od 50 do 85 m2 głównie w miastach, w atrakcyjnych lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Bezpośrednia konkurencja na lokalnym rynku to sklepy małoformatowe, prowadzone przez indywidualnych, niezrzeszonych przedsiębiorców. Obecnie w Polsce istnieje blisko 3400 sklepów Żabka. Z kolei Freshmarket to istniejąca od 6 lat sieć supermarketów o powierzchni sprzedaży od 110 do 400 m2. Placówki zlokalizowane są w dużych aglomeracjach miejskich w całej Polsce,  m.in. na nowoczesnych osiedlach mieszkaniowych. Obecnie na rynku funkcjonuje 600 Freshmarketów.

Jakie pytania i wątpliwości najczęściej pojawiają się ze strony potencjalnych partnerów?
Potencjalnych ajentów interesują przede wszystkim warunki współpracy, lokalizacja ich przyszłego sklepu, a także zakres wsparcia jakie oferujemy. Z naszego doświadczenia wynika, że najbardziej obawiają się pierwszych dni funkcjonowania placówki i jest to raczej obawa mentalna, niż faktyczna, ajenci są bowiem po praktycznych szkoleniach w sklepach, w których uczą się standardów obowiązujących w naszych sieciach.  Dlatego dodatkowo, każdy nowy ajent może liczyć na wsparcie partnera ds. sprzedaży, który w pierwszym etapie kilku miesięcy od otwarcia placówki opiekuje się sklepem, doradza ajentowi, szkoli sprzedawców. Takie „zaplecze” merytoryczne i pomoc w codziennej pracy ułatwia komunikację i dodaje ajentowi pewności w podejmowanych działaniach.

Czy jesteście zainteresowani przyjmowaniem do swojej sieci także już działające sklepy niezrzeszone?
Alternatywą do podjęcia standardowej współpracy z naszą firmą jest możliwość skorzystania z programu „Sklep za czynsz”, dzięki któremu właściciele sklepów niezrzeszonych czy specjalistycznych mogą wynająć nam swoje lokale na 10 lat w zamian za comiesięczny czynsz. Żabka Polska zainwestuje w placówkę: wyremontuje ją, wyposaży i zapewni ciągłość funkcjonowania biznesu pod logo Żabka lub Freshmarket.  Co roku w ramach tego programu zgłasza się do nas ok. tysiąca właścicieli lokali.

Jakie konkretnie działania marketingowe pomagają w pozyskaniu przez sieć klientów, jaki mają wpływ na uzyskiwane przez sklepy obroty?
Wspieramy ajentów szeregiem działań, mających bezpośredni wpływ na podniesienie sprzedaży. Inwestujemy w kampanie reklamowe w telewizji, radiu oraz internecie. O atrakcyjnych cenach w ramach tzw. wielosztuk oraz dodatkowych promocjach informujemy klientów  za pomocą ulotek, plakatów, gazetek produktowych. Ponadto wprowadziliśmy do nowe programy lojalnościowe, dzięki którym gratyfikujemy kolejne wizyty klientów w sklepach. Kampania marketingowa jest w całości finansowana przez centralę, ajenci nie ponoszą żadnych kosztów z tym związanych.

rozmawiał Daniel Wilk


/2/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022