Piekarnia Oskroba powstała ponad 80 lat temu. Prowadzenie jej na licencji wiąże się z inwestycją w wysokości 30-50 tys. zł.
Wtorek
10.03.2015
Wybrani franczyzobiorcy Oskroby tworzą własne, lokalne sieci piekarni pod marką franczyzodawcy.
 

Zakłady Piekarskie Oskroba dysponuje już 152 piekarniami w całej Polsce. W tym roku chce uruchomić kolejnych 30 punktów – głównie w województwie mazowieckim, a w szczególności w Warszawie, Łukowie, Siedlcach, Sokołowie Podlaskim, Płocku i Ciechanowie. Większość piekarni pod jej szyldem znajduje się właśnie na Mazowszu.
- Staramy się prowadzić jak najszerszą ekspansję naszej sieci  w obrębie województwa mazowieckiego, bo wszystkie zakłady produkcyjne zlokalizowane są w powiecie otwockim pod Warszawą - mówi Jarek Stawicki, przedstawiciel handlowy Zakładów Piekarskich Oskroba.

Jest jednak sposób na to, żeby otworzyć piekarnię Oskroby w innych rejonach Polski.
- Rozwijamy sieć sklepów firmowych również  w projektach ogólnopolskich, na terenie województwa lubuskiego, łódzkiego, podlaskiego czy na Śląsku. Partnerzy, którzy prowadzą działalność w innych województwach niż mazowieckie, to zwykle podmioty gospodarcze, z którymi współpracujemy od lat. Wiąże się to z realizacją dużo większego projektu pod względem organizacyjnym jak i finansowym. Partner dostaje na wyłączność dany obszar kraju, a jego celem jest zbudowanie sieci piekarni Oskroba na wyznaczonym terenie - wyjaśnia Jarek Stawicki.

Jednak rynek piekarni w ostatnim czasie nie ma najlepszej passy – spożycie pieczywa w naszym kraju spada od wielu lat. Instytut Polskie Pieczywo szacuje, że w minionym roku było ono na poziomie ok. 45 kg na osobę. To oznacza spadek o 2,5 kg w porównaniu z danymi za wcześniejszy rok i o 25,5 kg w porównaniu z tym, jak było 10 lat temu. W 2014 roku w efekcie upadło około 300 piekarni, w tym roku bankructw może być jeszcze więcej. Obecnie na naszym rynku może działać ok. 9 tys. piekarni.

Zdaniem Jarka Stawickiego, Oskroba na rynku piekarni wyróżnia się wypiekaniem pieczywa na miejscu.
- Każdy sklep wyposażony jest w profesjonalny piec do wypieku pieczywa, dzięki czemu klienci zawsze dostają  świeże, pachnące i ciepłe pieczywo - tłumaczy Jarek Stawicki. - Do franczyzobiorcy trafiają półprodukty częściowo poddane obróbce rozrostu  lub surowe, które następnie są przygotowane do wypieku w sklepie. 

Inwestycją franczyzobiorcy jest koszt przystosowania sklepu do wymogów Zakładów Piekarskich Oskroba w wysokości ok. 30-50 tys. zł oraz pokrycie jednorazowej opłaty licencyjnej w wysokości 12 tys. zł netto. Czas osiągnięcia rentowności franczyzobiorcy różni się głównie w zależności od lokalizacji, w której prowadzi on działalność. - Zdarza się, że wystarczy kilka  miesiący,  ale ogólnie przyjmujemy okres jednego roku na osiągnięcie właściwej rentowności sklepu - mówi Jarek Stawicki.


Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022