Butik na trzy fronty
Na rynku odzieżowym możemy dostrzec dwa odmienne trendy. H&M i Reserved stawiają na różnorodność i wprowadzają do swojej kolekcji odzież sportową. Wchodzą tym samym jedną nogą na rynek specjalistycznej odzieży, gdzie funkcjonują takie marki jak Adidas czy Asics. Podobną strategię obrał Butik I Like.
- Każda kobieta znajdzie w naszej ofercie ubrania na każdą okazję. Taka myśl przyświecała stworzeniu kilku kolekcji pod jedną marką. Klientki mogą kupić zarówno sukienkę na wieczorne wyjście, jak i spodnie do biegania - wyjaśnia Grzegorz Polak, dyrektor ds. rozwoju marki.
Rue Paris to linia ubrań inspirowanych paryską modą. Łączy najnowsze trendy z klasyką i elegancją. Inspirowana stylem ulicy jest linia Forever Pink. Strój odpowiedni na spacer bądź zajęcia fitness znajdziemy w dziale For Fitness.
Zatowarowanie butików odbywa się za pośrednictwem centrali. Dobór asortymentu uzależniony jest od powierzchni sklepu.
- Osoby odpowiedzialne za dobór towaru biorą pod uwagę również sugestie franczyzobiorcy. Jesteśmy otwarci na współpracę i dialog z naszymi partnerami - zapewnia Grzegorz Polak.
Personel franczyzobiorcy bierze udział w szkoleniu sprzedażowym - przed otwarciem sklep oraz w trakcie trwania współpracy. Właściciel sklepu otrzymuje towar w komis, czyli bez żadnych opłat. W przypadku Butiku oznacza to wpłatę kaucji w wysokości minimum 20 tys. zł. Niesprzedana odzież wraca do centrali podczas kolejnego planowanego zatowarowania. Podobnie działa depozyt. W tym przypadku otrzymujemy towar również bez ponoszenia kosztów. Uiszczamy za niego opłatę z utargu pod koniec okresu rozliczeniowego.
Firma pomaga także w pozyskaniu atrakcyjnej lokalizacji. - Czasem to przedstawiciele centrów handlowych zgłaszają się do nas z propozycją wynajęcia powierzchni. Możemy dzięki temu zaoferować nowemu franczyzobiorcy gotową lokalizację i konkurencyjną cenę najmu, którą wynegocjowaliśmy - mówi menedżer. To ważne, zwłaszcza w świetle danych przedstawionych przez firmę PMR w raporcie "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014-2019". Co piąta firma z branży odzieżowej za barierę w prowadzeniu biznesu uznała właśnie wysoki koszt najmu.
Franczyzodawca stawia na rozwój w centrach handlowych dużych miastach, takich jak Gdańsk, Białystok, Lublin czy Katowice. Minimalny koszt inwestycji związany z aranżacją sklepu to 900 zł netto/m2.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Gatta otwarta na współpracę
/23.06.2025
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...