Porównują i sprzedają
Działalność multiagencji ubezpieczeniowych opiera się na bogatej ofercie oraz możliwości jej porównania. Partnerzy CUK Ubezpieczenia i Superpolisa.pl mogą dzię temu zaproponować swoim klientom kilkadziesiąt produktów ubezpieczeniowych różnych towarzystw.
- W zaledwie dwie minuty, doradcy CUK bezpłatnie porównują ceny dostępnych polis OC i AC i pomagają wybrać tą najkorzystniejszą. Dostępny na stronie internetowej kalkulator umożliwia klientom samodzielne porównanie i zakup polis - wyjaśnia Monika Grabowska, dyrektor rozwoju sieci zewnętrznej CUK Ubezpieczenia.
Podobną funkcjonalność ma porównywarka Superpolisa.pl. A jest co porównywać. Na rynku działa ok. 80 ubezpieczycieli, a ich sieć agentów notuje spadki sprzedaży, bo klienci wolą wybrać.
- Agencje wyłączne przestają mieć racje bytu, a ich miejsce zajmują placówki multiagencyjne. Superpolisa.pl zadbała o to, by porównanie ofert objęło maksymalnie dużo dostępnych na rynku produktów uebzpieczeniowych, a wystawienie polisy odbywało się w możliwe jak najkrótszym czasie - tłumaczy Dariusz Daraż, dyrektor sieci sprzedaży Superpolisa.pl.
Innym trendem dostrzegalnym w branży jest przenoszenie się klientów do internetu.
- Dzięki dostępnemu online naszemu kalkulatorowi można samodzielnie porównać ceny dostępnych dla jego auta ubezpieczeń. Klienci najpierw sprawdzają oferty w internecie, a potem przychodzą do placówki, by uzyskać dodatkową poradę od niezależnego doradcy i kupić najkorzystniejszą polisę - twierdzi Monika Grabowska.
Jeśli droga od poszukiwania polisy do zawarcia umowy prowadzi przez internet, oznacza to, że franczyzodawcy muszą skupić się na działaniach reklamowych w wirtualnym świecie. Oklejona i dobrze wyeksponowana witryna schodzi w tej sytuacji na dalszy plan, jednak nadal pozostaje najtańszą, poza rekomendacjami, formą reklamy.
- Nasze wsparcie marketingowe jest całkowicie bezpłatne. CUK dba o rozpoznawalność wszystkich placówek, zarówno własnych jak i partnerskich. Partnerzy mogą liczyć na szereg działań internetowych reklamujących i pozycjonujących placówkę partnerską w sieci - dodaje menedżerka CUK.
Taka strategia sprawdza się jednak głównie w dużych miastach. Ponad połowa biur CUK działa w miejscowościach liczących 10-50 tys. mieszkańców. W tych placówkach ciągle najlepszą reklamą jest rekomendacji i lokalizacja jak najbliżej centrum miast lub na dużym osiedlu. Potencjalny franczyzobiorca multiagencji musi także zadbać o miejsca postojowe, na których zaparkują klienci, którzy planują ubezpieczyć swój pojazd.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Agenci ubezpieczeniowi nie narzekają na brak klientów. A licencji na biznes w tym segmencie rynku też nie brakuje.
Majowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Prezentujemy w nim m.in. sprawdzone pomysły na biznes w finansach oraz podpowiadamy, jaką firmę otworzyć po urlopie macierzyńskim.
Rynek ubezpieczeniowy coraz bardziej się konsoliduje. Do sieci CUK Ubezpieczenia w ubiegłym roku dołączyło 750 partnerów.
Pieniądz robi pieniądz – gdzie ta maksyma sprawdzi się lepiej niż w sektorze finansowym? Oto przegląd konceptów franczyzowych z tej branży.
Kamil Franciszkiewicz najpierw poznał branżę i firmę od podszewki, a dopiero później został jej franczyzobiorcą. Na jaką markę postawił?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kultowy Laska z „Chłopaki nie płaczą”, czyli Tomasz Bajer zjechał pół świata w poszukiwaniu pomysłu na siebie. Wybrał Polskę i własną firmę SzkoleniePDR.pl – gdzie dziś wraz ze wspólnikiem naprawia i szkoli innych, jak usuwać wgniecenia z karoserii samochodów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.