Jacek i Aneta Brylowie, franczyzobiorcy Telepizzy
Poniedziałek
06.04.2015
Jacek i Aneta Brylowie długo czekali, nim franczyzodawca zdecydował się ubić z nimi interes. Dziś obie strony są zadowolone.
 

Historia Jacka i Anety Bryl i ich współpracy z Telepizzą rozpoczęła się pięć lat temu.
– Któregoś dnia, będąc w trasie, chcieliśmy z żoną coś zjeść. Akurat zatrzymaliśmy się obok pizzerii należącej do Telepizzy. Postanowiliśmy więc zajrzeć i sprawdzić ofertę lokalu. Pizza była smaczna i od razu pomyśleliśmy o tym, żeby w Zduńskiej Woli otworzyć podobną placówkę – mówi Jacek Bryl.

Niestety, Zduńska Wola, gdzie mieszkali i chcieli prowadzić pizzerię, nie wpisywała się w ówczesną strategię rozwoju hiszpańskiej sieci pizzerii. Firma skoncentrowana była na działalności w dużych miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Małżeństwo kontynuowało więc swój dotychczasowy biznes – transport towarowy do 3,5 t.

Jak twierdzi franczyzobiorca, od jakiegoś już czasu myślał z żoną o przekwalifikowaniu się i o zamianie transportu na bardziej stacjonarną działalność. Szukali pomysłu na biznes i w ten sposób dowiedzieli się o koncepcie biznesowym Telepizzy.

Małżeństwo musiało poczekać jednak do 2014 roku, kiedy to Telepizza rozpoczęła eksapnsję w mniejszych miejscowościach. Jacek Bryl ponownie podjął rozmowy z przedstawicielami sieci, tym razem z pozytywnym efektem.

– Telepizza posiada restauracje w większości dużych miast. Obecnie koncentrujemy się na otwieraniu lokali w mniejszych miejscowościach, nawet już od 30 tys. mieszkańców. Tam w porównaniu z aglomeracjami wciąż jest niedosyt restauracji i barów w stosunku do potrzeb mieszkańców. Telepizza zamierza wykorzystać tę niszę. Zduńska Wola wpisuje się w politykę ekspansji sieci. Po dokładnej analizie potencjału rynku szybko zdecydowaliśmy się na współpracę z Jackiem i Anetą Brylami. Bardzo doceniamy również lojalność małżeństwa i fakt, że czekali na nas pięć lat – mówi Leszek Nowak, menedżer ds. ekspansji Telepizza Poland. 

Proces związany z rekrutacją, poszukiwaniem odpowiedniej lokalizacji oraz otwarciem placówki trwał około pół roku – od maja do końca października 2014 roku. Lokal Jacka i Anety Brylów mieści się na osiedlu blisko centrum miasta, w budynku handlowo-usługowym. Zanim jednak dokonany został ostateczny wybór, małżeństwo miało na oku kilka lokalizacji. Telepizza zweryfikowała każdą z nich m.in. pod względem natężenia ruchu, konkurencji oraz kosztów najmu, który powinien być relatywny do obrotów.

– Obok naszego lokalu znajdują się sklepy oraz lokale usługowe, które dodatkowo generują ruch klientów. Nasza pizzeria mieści się na dużym osiedlu 200 metrów od centrum miasta. Dzięki czemu mamy dużo klientów zarówno w restauracji, jak i tych dla których usługa dostawy pizzy do domu jest wygodnym rozwiązaniem – mówi Jacek Bryl.

Pizzeria Telepizzy w Zduńskiej Woli ma około 100 m2. Personel liczy sześć osób. Zanim lokal rozpoczął swoją działalność, pranownicy i franczyzobiorcy odbyli cykl szkoleń zorganizowanych przez centralę Telepizzy w Warszawie. Zdobyta wiedza obejmowała wszystkie zagadnienia związane z prowadzeniem lokalu.

– Od franczyzobiorców wymagamy wszechstronnej wiedzy na temat biznesu, który prowadzą. Dzięki szkoleniom są oni nie tylko ekspertami w zarządzaniu biznesem i personelem, ale również w razie potrzeby potrafią przejąć obowiązki swoich pracowników – mówi Leszek Nowak, menedżer ds. ekspansji Telepizza Poland.

– W lokalu jesteśmy obecni praktycznie przez cały dzień, by móc sprawnie zarządzać oraz czuwać nad jakością przygotowywanych potraw oraz obsługą klientów. Pizzeria niedawno zaczęła funkcjonować, dlatego też potrzebujemy do pracy każdej pary rąk – mówi Jacek Bryl. Pizzeria otwarta jest przez siedem dni w tygodniu po kilkanaście godzin. Jedyne dni wolne w ciągu roku to niedziela wielkanocna oraz wigilia i pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia. W pozostałe dni pizzeria funkcjonuje od 10 do 23.

Koszt najmu lokalu jest relatywny do obecnych obrotów. Do tego należy doliczyć opłaty za prąd, gaz, zaopatrzenie oraz koszty zatrudnienia pracowników. Jak twierdzi Jacek Bryl, działalność spełnia założone oczekiwania i z miesiąca na miesiąc obroty placówki rosną.


doradca we franczyzie

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa