Sąsiad, który pomaga

Na rynku smartfonów każdego roku pojawiają się setki nowych modeli wartych od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Klienci mogą kupić je albo za pośrednictwem operatorów, w internecie – na portalach aukcyjnych lub w e-sklepach oraz na stoiskach firm, które specjalizują się w sprzedaży telefonów i akcesoriów. Do takich firm należy Monument9.
– W internecie znajduje się bardzo dużo porównywarek smartfonów, testów na stronach branżowych oraz opinii na forach – mówi Kamil Wiśniewski, właściciel marki Monument9. – Taka wiedza na pewno jest bardzo przydatna, jednak często klienci polegają na opinii sprzedawców, którzy mają bezpośredni kontakt z najnowszymi modelami komórek. Bardzo ważne jest, aby sprzedawca w punkcie z telefonami komórkowymi potrafił udzielić porady klientom. Porównywarki parametrów telefonów porównują jedynie techniczne dane na temat określonych modeli, natomiast recenzje i testy bardzo często prezentują subiektywną opinię recenzenta. To samo tyczy się opinii znajomych. Dobry sprzedawca natomiast jest w stanie zaproponować odpowiedni model w oparciu o oczekiwania klienta. Zależy mu na tym, aby klient był zadowolony, bo wówczas być może kolejny telefon również u niego kupi.
Spośród ponad 20 stoisk sprzedaży Monument9 większość należy do franczyzodawcy. Część z nich firma chce przekazać partnerom. Wcześniej przedsiębiorcy będą mogli sprawdzić koszty prowadzenia punktu oraz jego dotychczasowe przychody.
Jak mówi franczyzodawca cena działającego stoiska jest zbliżona do kwoty inwestycji w nowy punkt lub salon Monument9. Jedynie opłata wstępna ustalana jest indywidualnie – w zależności od potencjału lokalizacji.
– Idealny franczyzobiorcy to osoba, która jest zainteresowana nowinkami technicznymi oraz sprzętem mobilnym lub jest skłonna zdobyć odpowiednią wiedzę na ten temat. Wiek partnera nie ma znaczenia. Współpracujemy zarówno z bardzo młodymi przedsiębiorcami, jak i tymi po 40-tce. Najważniejsze jest zaangażowanie w prowadzenie punktu – podkreśla właściciel sieci.
W zakresie marketingu Monument9 stawia na aktywność na portalach społecznościowych oraz inwestuje w kampanie internetowe. Pozostałe działania reklamowe to dystrybucja ulotek z rabatami oraz spoty w radiu.
Najlepsze obroty notują sklepy ze sprzętem telefonicznym zlokalizowane przy głównych ulicach miast oraz w centrach handlowych. Często zdarza się, że kilka metrów dalej działa salon któregoś z operatorów telefonicznych. Jak taka sytuacja wpływa na biznes?
– Sąsiedztwo operatorów nie jest przeszkodą, wręcz przeciwnie. Klienci, którzy decydują się na kupno abonamentu bez telefonu kupują smartfona u nas. Natomiast ci, którzy kupili swój telefon u operatora, nabywają u nas potrzebne akcesoria. We wszystkich punktach skupujemy również nowe oraz używane telefony, np. te, które otrzymują klienci przy przedłużaniu umowy. Bliskie sąsiedztwo operatorów gsm jest więc jak najbardziej wskazane i może pozytywnie wpłynąć na sprzedaż w naszych salonach – zapewnia Kamil Wiśniewski.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Inwestycja w otwarcie punktu sprzedaży Canal + to kwota rzędu kilku tys. zł. Ale czy w zderzeniu z konkurencją licznych platform streamingowych to może być opłacalny biznes?
Zastosowanie monitorów reklamowych pozwala na prezentację marki sieci franczyzowej oraz oferowanych produktów. Ale nie tylko!
Telakces.com przeprowadza restrukturyzację sieci i przygotowuje się do nowych otwarć.
Platforma płatnej telewizji premium Canal+ szuka partnerów do współpracy. Główne wymagania to dobre chęci i zapał do pracy. Nie trzeba dysponować dużą gotówką.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes na małym rynku
dzieki za ostrzezenie to wazne by przestrzegac ludzi przed oszustami. Trzeba robic wszystko by emilinowac takich ludzi i takie firmy
Biznes na małym rynku
NIE POLECAM współpracy z firmą i4-mobile w Białymstoku w jakiejkolwiek formie (salon Play, Shop in Shop, doradca biznesowy B2B). Swoją opinię wyrażam NIESTETY na...
Zarabiać przez telefon
To prawda. Sama pracowałam w call center. Praca mocno stresująca, są tacy, którzy są bardzo mili, ale niektórzy...brak słów
Play się opłaca?
Zgadzam się z poprzedniczką. Dziś większość salonów oferuje bardzo zbliżone pakiety.
Pomysł jest - brak wiedzy o firmie..
Witam! Domyślam się, że takich tematów było bardzo dużo. Wiem, że każdy z tematów, problemów jest inny - więc postanowiłem napisać na forum. Liczę, że...
Jak zwiększyć obroty bez inwestycji?
A może warto postawić na usługi z zakresu SEO i pozycjonowania?
Zarabiać przez telefon
Praca w callcenter nie jest łatwa. Trafiają się różni ludzie, z którymi trzeba spokojnie rozmawiać.
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?
moim zdaniem nie, sprzedaż komputerów przeniosła się do sieci i raczej tam szukać należy inspiracji