Franczyzowe kawiarnie zmieniły właściciela
Do tej pory Wojtex rozwijał cztery sieci fast foodów: Biesiadowo, Crazy Piramid Pizza, Rybkodajnia i Western Chicken. Teraz, właściwie równolegle, zainwestował w dwa nowe przedsięwzięcia: przejęcie funkcjonującej od kilku lat marki Take Away Coffee oraz we własny pomysł na lodziarnie i kawiarnie.
Kawa z nową strategią
Kawiarnie Take Away Coffee są w Polsce zaledwie trzy. Wyróżniają się niewielką powierzchnią, najmniejsza ma zaledwie 6 m2. Choć jeszcze miesiąc temu właściciel spółki SaleCity, twórcy marki, zapewniał nas, że planuje kolejne otwarcia, teraz zdecydował się na sprzedaż.
– Take Away Coffee to najmniejszy w Polsce koncept kawowy, jeśli chodzi o powierzchnię lokali – mówi Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. – To tania franczyza, a takie są popularne. Dlatego liczymy, że uda nam się ją prężnie rozwinąć. Mamy na to kilka pomysłów. Chcemy, aby pod tym logo działały zarówno małe punkty, jak dotychczas, ale też duże kawiarnie. Z czasem planujemy również wejść we współpracę ze stacjami benzynowymi. Oprócz tego Take Away Coffee będą funkcjonowały w formie przyczep gastronomicznych. Zakładamy, że koszt takiej przyczepy zamknie się w 30 tys. zł.
Strategia na rozwój świeżo przejętej marki wydaje się już być przemyślana. Firma Wojtex zapowiada obniżenie ceny pakietu startowego dla nowych franczyzobiorców – z 25 do 20 tys. zł (jest w nim m.in. ekspres i inne urządzenia do przygotowywania kawy, witryna chłodnicza, akcesoria typu kubki). Miesięczna opłata franczyzowa wyniesie 500 zł. Ci, którzy już są w sieci też mają skorzystać na zmianie jej właściciela.
– Zmniejszą się im koszty działalności, np. dzięki niższym cenom zakupu kawy. My po pierwsze mamy własną hurtownię, a po drugie większą siłę przebicia w negocjacjach cenowych – podkreśla Goduński.
Komu lody?
Szósta marka Wojtexu, która lada dzień ma pojawić się na rynku, oparta jest na trochę podobnych założeniach. To Mangatto, sieć lodziarni, która będzie się rozwijać w kilku różnych formach.
– Po pierwsze proponujemy naszym franczyzobiorcom w pełni wyposażone przyczepy gastronomiczne – wylicza własciciel Wojtexu. – Będą w nich sprzedawane lody z automatu, gofry, rurki z kremem, soki, lemoniada. Koszt w pełni wyposażonej przyczepy to 55 tysięcy zł.
Takich przyczep przygotowano 10. Na prawie wszystkie są już chętni. W większości będą stały przed galeriami handlowymi.
Druga propozycja sieci Mangatto to samodzielne kawiarnie, gdzie oprócz lodów czy gofrów podawane będą też różne rodzaje kawy. Tutaj koszty inwestycji zależą oczywiście od wielkości i stanu lokalu, jakim będzie dysponował franczyzobiorca. Należy jednak założyć, że zaczynają się od 20 tys. zł.
Kolejnym rozwiązaniem są małe punkty, z okienkiem podawczym. Muszą mieć minimum 8 m2 powierzchni. Koszt ich przygotowania i wyposażenia zaczyna się od 15 tys. zł. Ostatnia propozycja to wyspy lodowe w galeriach handlowych. Wraz z wyposażeniem kosztują około 15 tys. zł.
Czy nie jest zbyt późno na uruchamianie „lodowego” biznesu? Tegoroczny sezon zaczął się już wiele tygodni temu.
– Zdajemy sobie sprawę, że późno startujemy, ale chcieliśmy starannie przygotować nasz nowy koncept – tłumaczy Wojciech Goduński. – Ma być tani, ale profesjonalny, z dobrym sprzętem. Zamówiliśmy np. nowoczesne maszyny do napowietrzania lodów. Produkt jest smaczny, a jednocześnie urządzenie zapewnia dużą wydajność i zmniejsza koszty produkcji.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty licencyjnej. Miesięczna opłata franczyzowa to 500 zł. W przypadku przyczep ma dotyczyć tylko miesięcy sezonowych.
Firma może pomóc nowym franczyzobiorcom w znalezieniu lokalu.
– Zaczęliśmy współpracę z galeriami handlowymi. Na naszej stronie internetowej stworzyliśmy też dział pozyskiwania lokali. Będą się tu pojawiać np. ogłoszenia biur nieruchomości – zapowiada właściciel.
Właściciel Wojtexu mówi, że jego biznesowe motto brzmi: „Kto się nie rozwija, ten się zwija. Kto stoi w miejscu, ten wkrótce zaczyna się cofać”. Teraz zapowiada, że ma apetyt na kolejne przejęcia.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
– To, że wchodzicie we franczyzę, nie jest gwarancją sukcesu. Gwarancją sukcesu jesteście wy – mówi Wojciech Goduński, twórca kanału Kopalnia Sukcesu.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...