Uroda popłaca

Arkadiusz Wojtczak, menedżer ds. partnerstwa i franczyzy ImageCentrum
Twierdzicie, że gabinet kosmetyczny może otworzyć każdy. Ale czy warto?
Nasza branża dynamicznie się rozwija. Czasy, w których obecnie żyjemy sprawiają, że ludzie dbają o swój wizerunek, czują silną potrzebę relaksu, jaki zapewnia im salon kosmetyczny. Dlatego pojawia się coraz więcej salonów kosmetycznych. Przez ostatnie lata rynek staje się coraz bardziej profesjonalny – gabinety proponują dziś znacznie więcej niż podstawowe zabiegi jak manicure czy zabiegi pielęgnacyjne na bazie masek algowych i są wyposażone w najnowocześniejsze urządzenia.
W materiałach dotyczących Instytutów Kosmetologii i Salonów Kosmetycznych Image można przeczytać, że świadczycie usługi związane z zabiegami kosmetycznymi z dziedziny tzw. kosmetologii estetycznej. Co to właściwie znaczy?
Do zabiegów z kosmetologii estetycznej używamy nie tylko podstawowych kosmetyków i urządzeń, lecz również bardziej zaawansowanych, takich jak lasery diodowe, urządzenia do modelowania sylwetki z wykorzystaniem fal radiowych czy lasera biostymulującego.
Czy przekłada się to na kwotę inwestycji w wasz biznes?
Osoba zainteresowana otwarciem salonu kosmetycznego Image musi liczyć się z wydatkiem co najmniej 50 tys. zł, a w przypadku Instytutu Kosmetologii kwota ta wzrośnie minimum dwukrotnie. Instytuty Kosmetologii świadczą więcej specjalistycznych usług niż salony kosmetyczne Image, dlatego wymagają większej powierzchni lokalu i kupna bardziej zaawansowanych urządzeń do wykonywania zabiegów. Minimalna powierzchnia lokalu dla salonu wynosi 45 m2, a dla instytutu 80 m2. Nie pobieramy opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca zobowiązany jest tylko do comiesięcznego kupowania od nas kosmetyków za kwotę co najmniej 200 zł. Nasze salony kosmetyczne zaczynają być rentowny zazwyczaj po trzech miesiącach od otwarcia, a zwrotu z inwestycji franczyzobiorca może się spodziewać po upływie około roku.
Pierwszy salon kosmetyczny marki powstał w 1996 roku w Koninie. Co się zmieniło od tego czasu w firmie?
Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem w Polsce kilku marek kosmetyków oraz całej gamy urządzeń. Regularnie uczestniczymy w najważniejszych wydarzeniach w branży, takich jak kongresy i targi. Nasze produkty otrzymują nagrody dla najlepszych w swoich kategoriach. Stawiamy przede wszystkim na długotrwałą współpracę z naszymi partnerami. Nasz zespół składa się z kosmetologów, lekarzy, szkoleniowców, specjalistów ds. marketingu, pracowników biurowych, w sumie prawie 20 osób, które każdego dnia pracują nad ulepszaniem kosmetyków, urządzeń, procedur zabiegowych. Obecnie w naszej sieci działa 12 salonów kosmetycznych ImageCentrum.
Rozmawiała Anna Smolińska
ZOBACZ W KATALOGU































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Branża beauty i fitness ma mocną reprezentację na wiosennych Targach Franczyza. Widzimy się już 13 I 14 marca na PGE Narodowym!
Franczyzodawca Fit+ zauważa, że Polska podąża śladem Europy Zachodniej, gdzie na siłowniach można spotkać nawet osiemdziesięciolatków. U nas ten trend dopiero się kształtuje.
Xtreme Fitness Gyms to jedna z najszybciej rozwijających się sieci klubów fitness w Polsce. Nasza misja to nie tylko promowanie zdrowego stylu życia, ale także dostarczanie stabilnego i rentownego modelu biznesowego dla naszych franczyzobiorców.
– W sporcie i biznesie musisz wiedzieć, czego chcesz, jaki jest twój cel – mówi Piotr Rasiński, kulturysta i franczyzobiorca Xtreme Fitness Gyms.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.