Biznes w dużym mieście
Projektanci Scotfree co sezon przygotowują kolekcje dla kobiet i mężczyzn, jednak to moda męska jest główna wizytówką firmy. Oferta odzieżowa skierowana jest przede wszystkim do osób młodych. ale jak mówi Jakub Lepieszkiewicz, specjalista ds. sprzedaży, nie tylko:
– Nasze kolekcje z powodzeniem trafiają w gusta osób o zróżnicowanym wieku. Tworząc je nie zakładamy określonego targetu wiekowego klientów – twierdzi.
Przyszły franczyzobiorca Scotfree nie musi znać się na modzie, ale na handlu na pewno. Pożądane jest doświadczenie w sprzedaży. Szkolenia w zakresie obsługi klienta i visual merchandisingu, czyli kreowania przestrzeni sklepowej, wchodzą w skład pakietu franczyzowego. Koszt inwestycji to około 100 tys. zł. Dodatkowo partner sieci odzieżowej dopłaci za usługi specjalisty ds. ekspozycji towaru.
– Za ekspozycje towaru odpowiada regionalny visual merchandisingu. Koszt jego usługi (200 zł miesięcznie) pokrywa franczyzobiorca – mówi Jakub Lepieszkiewicz.
Do kosztów stałych trzeba również wliczyć opłatę za wynajem powierzchni lokalowej i comiesięczną opłatę bieżącą w wysokości 200 zł. Firma nie pobiera opłat marketingowych. Oferuje za to know-how marki, prawo do korzystania ze znaku towarowego, pomoc w przygotowaniu projektu oraz adaptacji lokalu w zakresie i na warunkach uzgodnionych umową franczyzową i wsparcie kierownika regionalnego w zakresie prowadzenia sklepu i pomoc w działaniach marketingowych. Kwestią doboru asortymentu zajmuje się centrala sieci.
– Franczyzobiorca otrzymuje od nas pełne zatowarowanie sklepu. Odzież otrzymuje w komis, a zarabia na prowizji od sprzedaży. Niesprzedane sztuki ubrań trafiają do outletów w Warszawie, Szczecinie czy Wrocławiu. Są to sklepy własne firmy, gdzie wyprzedawane są końcówki kolekcji. Franczyzobiorca nie musi więc martwić się, co zrobić z zalegającym po sezonie towarem – mówi Jakub Lepieszkiewicz.
Sieć rozwija się w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Obecnie logo Scotfree firmuje 16 sklepów firmowych, sześć własnych, 10 franczyzowych. Kolejne dwa mają być wkrótce otwarte. Będą to sklepy własne zlokalizowane w Białymstoku i Lublinie. Marka jest obecna również w ponad 100 sklepach multibrandowych.
Więcej o lokalizacji sklepów franczyzowych marki Scotfree przeczytasz w artykule Prestiżowe lokalizacje dla franczyzobiorców na portalu Lokalnabiznes.pl
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Uwielbia upiększać kobiety, kocha zarabiać pieniądze – to tajniki sukcesu Małgorzaty Ekert, właścicielki butiku Fashion Dream Team.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
VIVE Profit chce zakończyć ten rok z siecią liczącą sto sklepów. Czy jest już blisko tej liczby?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kultowy Laska z „Chłopaki nie płaczą”, czyli Tomasz Bajer zjechał pół świata w poszukiwaniu pomysłu na siebie. Wybrał Polskę i własną firmę SzkoleniePDR.pl – gdzie dziś wraz ze wspólnikiem naprawia i szkoli innych, jak usuwać wgniecenia z karoserii samochodów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.