Biznes w dużym mieście

Ubrania marki Scotfree można kupić również w sklepach multibrandowych.
Środa
22.07.2015
Scotfree otwiera zarówno własne sklepy, jak i franczyzowe tylko w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
 

Projektanci Scotfree co sezon przygotowują kolekcje dla kobiet i mężczyzn, jednak to moda męska jest główna wizytówką firmy. Oferta odzieżowa skierowana jest przede wszystkim do osób młodych. ale jak mówi Jakub Lepieszkiewicz, specjalista ds. sprzedaży, nie tylko:

– Nasze kolekcje z powodzeniem trafiają w gusta osób o zróżnicowanym wieku. Tworząc je nie zakładamy określonego targetu wiekowego klientów – twierdzi.

Przyszły franczyzobiorca Scotfree nie musi znać się na modzie, ale na handlu na pewno. Pożądane jest doświadczenie w sprzedaży. Szkolenia w zakresie obsługi klienta i visual merchandisingu, czyli kreowania przestrzeni sklepowej, wchodzą w skład pakietu franczyzowego. Koszt inwestycji to około 100 tys. zł. Dodatkowo partner sieci odzieżowej dopłaci za usługi specjalisty ds. ekspozycji towaru.

 – Za ekspozycje towaru odpowiada regionalny visual merchandisingu. Koszt jego usługi (200 zł miesięcznie) pokrywa franczyzobiorca  – mówi Jakub Lepieszkiewicz.

Do kosztów stałych trzeba również wliczyć opłatę za wynajem powierzchni lokalowej i comiesięczną opłatę bieżącą w wysokości 200 zł. Firma nie pobiera opłat marketingowych. Oferuje za to know-how marki, prawo do korzystania ze znaku towarowego, pomoc w przygotowaniu projektu oraz adaptacji lokalu w zakresie i na warunkach uzgodnionych umową franczyzową i wsparcie kierownika regionalnego w zakresie prowadzenia sklepu i pomoc w działaniach marketingowych. Kwestią doboru asortymentu zajmuje się centrala sieci.

– Franczyzobiorca otrzymuje od nas pełne zatowarowanie sklepu. Odzież otrzymuje w komis, a zarabia na prowizji od sprzedaży. Niesprzedane sztuki ubrań trafiają do outletów w Warszawie, Szczecinie czy Wrocławiu. Są to sklepy własne firmy, gdzie wyprzedawane są końcówki kolekcji. Franczyzobiorca nie musi więc martwić się, co zrobić z zalegającym po sezonie towarem – mówi Jakub Lepieszkiewicz.

Sieć rozwija się w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Obecnie logo Scotfree firmuje 16 sklepów firmowych, sześć własnych, 10 franczyzowych. Kolejne dwa mają być wkrótce otwarte. Będą to sklepy własne zlokalizowane w Białymstoku i Lublinie. Marka jest obecna również w ponad 100 sklepach multibrandowych. 

Więcej o lokalizacji sklepów franczyzowych marki Scotfree przeczytasz w artykule Prestiżowe lokalizacje dla franczyzobiorców na portalu Lokalnabiznes.pl


Milena Trojanowska

POPULARNE NA FORUM

Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022