Piwny smak zysku

Tomasz Klujew,kierownik ds. trade marketingu lokali wizerunkowych Grupy Żywiec
W tej chwili działa już 85 lokali pod szyldem Piwiarni Warki. W każdym można napić się piw z portfolio Grupy Żywiec i obejrzeć transmisje z imprez sportowych. Również te zakodowane i niedostępne na ogólnodostępnych kanałach telewizyjnych.
– Największym sukcesem było dla nas w tym roku otwarcie w Krakowie, gdzie lokalizacji szukaliśmy od dawna – mówi Tomasz Klujew, kierownik ds. trade marketingu lokali wizerunkowych Grupy Żywiec. – Nasza piwiarnia powstała przy ul. Karmelickiej.
Grupa Żywiec nie otwiera lokali własnych, nastawia się na rozwój wyłącznie we franczyzie. Ma jednak określone wymagania co do potencjalnych franczyzobiorców.
– Szukamy restauratorów z doświadczeniem w branży horeca – podkreśla Tomasz Klujew. – Powinni znać lokalny rynek i mieszkać na miejscu, by na bieżąco doglądać lokalu.
Dzielą się kosztami
Koszt inwestycji w otwarcie piwiarni dzielą między siebie franczyzodawca i franczyzobiorca. Ten pierwszy wycenia swój wkład na 175-200 tys. zł, w czym mieści się projekt lokalu, wyposażenie sali konsumenckiej, baru, ogródka, elementy dekoracyjne oraz wewnętrzne i zewnętrzne oznakowanie logo marki. Franczyzobiorca musi zainwestować około 150-200 tys. zł w wykończenie i wyposażenie reszty lokalu. Więcej na ten temat można przeczytać w artykule Piwiarnia w angielskim stylu na portalu Lokalnabiznes.pl. Restaurator na starcie powinien doliczyć jeszcze koszty pierwszego zatowarowania, czyli około 50 tys. zł.
Franczyzodawca zapewnia szkolenia, preferencyjne warunki zakupu piw, podręcznik operacyjny z opisem wszelkich zagadnień dotyczących prowadzenia pubu. Grupa Żywiec nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca musi za to odprowadzać opłatę bieżącą –1 tys. zł miesięcznie. Według franczyzodawcy, szacunkowy okres zwrotu z inwestycji wynosi dwa lata.
Grupa Żywiec do końca tego roku planuje otworzyć minimum trzy kolejne lokale. Pewne lokalizacje to Krosno, Kalisz i Sandomierz.
– Mamy już także plany na 2016 rok. Zamierzamy uruchomić minimum cztery nowe piwiarnie – dodaje Tomasz Klujew. – Szczególnie zależy nam na znalezieniu dobrego miejsca w Szczecinie oraz otwarciu kolejnych lokali w Trójmieście i Warszawie. Oczywiście chcemy też podtrzymać współpracę z restauratorami, z którymi kończą nam się pięcioletnie umowy franczyzowe.
ZOBACZ W KATALOGU
























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Wystarczyło 10 lat działalności na rynku, by Sweet Gallery otworzyła 800 punktów i zajęła w ten sposób 20 proc. rynku gastronomicznego w segmencie outdoor.
Subway chce przyspieszyć rozwój sieci w Polsce. Kto może zostać franczyzobiorcą tej międzynarodowej marki?
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie działa blisko 190 pizzerii, a już wkrótce dołączą kolejne lokalizacje.
Bike Cafe wchodzi w nowy segment gastronomii – rowerowe lodziarnie pod szyldem Bike Cafe Ice Cream już w przyszłym roku wyjadą na ulice.
Pączkownia Smak Sprzed Lat chce rozbudować sieć swoich punktów na całą Polskę. Dla franczyzobiorców ma też dodatkową opcję na sezon letni.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Niesłychanie rzadko można wygrać w konkursie sfinansowanie otwarcia partnerskiej placówki bankowej. Teraz można – ruszył konkurs Banku Millennium.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Za pięć lat chcemy być największą siecią salonów spa i masażu balijskiego w Europie – takie ambitne plany mają Piotr Buchalski i dr Martyna Buchalska, właściciele sieci Orient Massage & Thai Organic.
Stokrotka inwestuje nawet 1 mln zł w sklep franczyzobiorcy. Sieć stawia partnerom konkretne warunki, bez spełnienia których szanse na wsparcie finansowe maleje.
POPULARNE NA FORUM
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....