Kari wchodzi w nowe buty
Sieć Kari liczy obecnie ok. 40 sklepów. Wszystkie należą do właściciela marki i działają w galeriach handlowych w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców. Oferta międzynarodowego konceptu opiera się na obuwiu, akcesoriach i dodatkach, ale to buty odpowiadają za 80 proc. sprzedaży.
– Działamy na polskim rynku od 2012 roku. Do tej pory otwieraliśmy tylko własne sklepy, ale ze względu na dużą liczbę zapytań o franczyzę postanowiliśmy udostępnić naszą markę partnerom – zapowiada Krzysztof Barański, dyrektor ds. ekspansji Kari Poland.
Według niego sieć jest w stanie rosnąć nad Wisłą w tempie 5-6 otwarć rocznie. Jeszcze na ten rok szykowane są trzy salony partnerskie. Franczyzodawca nie zdradza szczegółów dotyczących lokalizacji, wiadomo jednak, że sklepy powstaną na Mazowszu i w Małopolsce.
Przedsiębiorcy przystępujący do sieci Kari nie ponoszą opłat wstępnych, ale w biznesplanie powinni uwzględnić koszty wyposażenia i remontu lokalu zgodnie ze standardem marki. Te sięgną ok. 60-80 tys. zł. Projekt pomieszczenia przygotowuje franczyzodawca.
– Sklepy Kari otwieramy w lokalach o powierzchni 150-200 m2. Koncepcja sklepu jest taka, by oprócz bogatej ekspozycji obuwia dać klientom duży wybór dodatków – od biżuterii, przez szale, paski oraz torebki, po bieliznę, stroje kąpielowe, skarpety, rajstopy oraz legginsy – wylicza Krzysztof Barański.
Współpraca w sieci Kari opiera się na tradycyjnym modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie kupuje towaru na własny rachunek – do momentu sprzedaży klientowi ubrania pozostają własnością franczyzodawcy, a partner zarabia na prowizji od sprzedaży. Dzięki temu nie ponosi kosztów niesprzedanych towarów.
– Nie pobieramy opłat franczyzowych, wymagamy jedynie zabezpieczenia towaru w formie weksla. Przekazujemy franczyzobiorcom system kasowy wraz z komputerem – dodaje Krzysztof Barański.
Jak podaje Raport o franczyzie w Polsce firmy PROFIT system, na koniec 2014 roku w branży odzieżowej działało 148 konceptów handlowych. Średni koszt inwestycyji w sklep na licencji sięgnął blisko 200 tys. zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...