Za półmetkiem
Ubrania marki Reporter Young dla dzieci w wieku 7-13 lat, można już kupić w 115 sklepach w Polsce. Ostatni został otwarty w październiku, w Galerii Jurowieckiej w Białymstoku. To jednak jeszcze nie koniec tegorocznych otwarć.
– Na 2015 rok zaplanowaliśmy 25 nowych salonów, z czego 21 już działa – mówi Monika Andrychowicz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu marki. – Pozostały jeszcze cztery: są to punkty w Stalowej Woli, Myszkowie, Pułtusku oraz Krakowie. Mamy już także plany na przyszły rok. Zamierzamy otworzyć kolejne 20 sklepów.
Nastaw się na pracę
Potrzeba 30 tys. zł netto (nie zawierają się w tym koszty remontu czy adaptacji lokalu, które zależą oczywiście od stanu technicznego pomieszczeń), aby otworzyć sklep o wielkości około 60 m2. Trzeba także wpłacić 25 tys. zł depozytu na zabezpieczenie umowy. Jednorazowa opłata licencyjna to 5 tys. zł.
– Innych opłat z tytułu pracy w naszym systemie nie przewidujemy – podkreśla Monika Andrychowicz.
Franczyzodawca dostaje towar w depozyt. Sprzedaż jest stale monitorowana, w związku z czym bieżące zatowarowanie sklepu odbywa się systemowo, bez konieczności dokonywania zamówień.
Reporter Young szuka franczyzobiorców w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców.
– Dobrze, aby nasz przyszły partner miał już doświadczenie w handlu i znał branżę odzieżową. Atutem jest też znajomość prowadzenia biznesu w oparciu o franczyzę – dodaje Monika Andrychowicz. – Nie przekreślamy jednak współpracy z osobami, które dopiero rozpoczynają swoje doświadczenie z franczyzą. Wymaganiem koniecznym jest natomiast zaangażowanie franczyzobiorcy oraz duży wkład pracy w funkcjonowanie sklepu. Nie jest to biznes, który sam będzie działał – trzeba o niego dbać. Szczególnie ważne jest to w pierwszym roku prowadzenia sklepu, gdy trzeba zadbać np. o lokalny marketing.
Konkurencyjna nie śpi
Franczyzobiorca może liczyć ze strony franczyzodawcy na pomoc w zakresie wyboru lokalizacji, negocjacji warunków najmu, realizacji inwestycji. Licencjodawca zapewnia też wsparcie przy rekrutacji personelu i jego szkoleniu (m.in. ze znajomości oferty, zasad sprzedaży, obsługi systemu informatycznego), opiekę merytoryczną nad sklepem ze strony pracowników regionalnych oraz centrali, serwis systemu kasowo-komputerowego, stałe zaplecze marketingowe (zarówno w promocji całej sieci, jak i wsparcie przy lokalnych kampaniach).
W segmencie odzieży dziecięcej panuje obecnie spora konkurencja. Wiele sieci handlujących przede wszystkim ubrania dla dorosłych wprowadza też do swojej oferty odzież dla dzieci, np. Zara, H&M czy C&A.
– W naszej branży ostatnimi czasy rzeczywiście zauważamy tendencję do wprowadzania kolekcji dziecięcych przez operatorów, dotychczas mających w swojej ofercie odzież dla dorosłych. Można te działania oceniać jako chęć zdobycia większego udziału w rynku – przyznaje Monika Andrychowicz. – Nie widzimy jednak bezpośredniej krajowej konkurencji dla siebie.
Docelowo sieć Reporter Young chce liczyć 200 sklepów.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Prezentujemy franczyzy, które wymagają małej inwestycji na start. Opisujemy też jak otworzyć: serwis iPhona, sklep Auchan, warsztat samochodowy, mobilny salon kosmetyczny i sklep z używkami.
Franczyzodawca Reporter Young dobrze wie, które sklepy franczyzowe są skazane na sukces, a które na porażkę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Hipnoza w biznesie? W czym może pomóc? I czy to naprawdę działa? Anna Godlewska, hipnoterapeutka, coach i trener efektywnych zespołów zapewnia, że tak.
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...