Biznesmen świadomy ryzyka
W ubiegłym roku obroty sieci Reporter Young wzrosły o 15 proc. W tym czasie otwarto też 12 nowych sklepów (obecnie działa 119 punktów z szyldem Reporter Young, z czego 27 własnych.) Nie obyło się też jednak bez zamykania placówek – w ubiegłym roku z rynku zniknęły cztery.
– Tworząc dużą sieć sklepów trzeba się liczyć z tym, że jej elementem jest również weryfikacja rentowności – wyjaśnia Monika Andrychowicz, dyrektor ds. sprzedaży Reporter Young. – Mamy zaplanowaną dynamikę pracy oraz rozwoju konkretnego sklepu, dlatego jeśli nie osiąga on założonych wyników w określonym czasie, naturalnym procesem jest zamknięcie.
W tym roku marka planuje kolejne 10-12 otwarć. Docelowo sieć chce liczyć 200 sklepów. Niewykluczona jest też jej ekspansja za granicę.
– Oczywiście w pierwszej kolejności chcemy skupić się na Polsce. Jednak analizujemy również rynki ościenne, szczególnie byłych państw bloku wschodniego – przyznaje Monika Andrychowicz.
Obecnie marka, sprzedająca odzież dla dzieci w wieku 7-13 lat, szczególnie intensywnie szuka nowych lokalizacji i partnerów w największych polskich miastach: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy, Toruniu, Szczecinie czy Łodzi. Jednak franczyzobiorcy z mniejszych miast też mają szansę. Każda lokalizacja jest rozpatrywana indywidualnie, po pozytywnej analizie rynku sklepy Reporter Young mogą otwierać się nawet w miejscowościach liczących mniej niż 25 tys. mieszkańców. Koncept starannie dobiera też franczyzobiorców.
– Staramy się, aby były to osoby świadome powagi inwestycji, ryzyka, a w szczególności zaangażowane w samo otwarcie salonu i później jego funkcjonowanie – mówi Monika Andrychowicz.
Całkowita kwota inwestycji, zawierająca koszty wyposażenia lokalu, zabezpieczeń oraz opłat dla lokalu o powierzchni około 60 m2, waha się od 50 do 150 tys. zł netto. Ostateczna suma zależy od tego, czy lokal mieści się przy ulicy, czy w galerii handlowej. Opłata licencyjna wynosi 5 tys. zł netto. Dodatkowo 90 zł miesięcznie należy płacić za utrzymanie systemu sprzedażowego. Franczyzodawca wymaga też zabezpieczeń – jednym z nich jest kaucja lub gwarancja bankowa w kwocie 25 tys. zł, jako zabezpieczenie raportu kasowego, z którego partnerzy są zobowiązani się rozliczać.
Według szacunków franczyzodawcy, zwrot z inwestycji powinien nastąpić po roku. Licencjodawca zakłada, że dobrze funkcjonujący sklep po tym czasie powinien mieć minimalny obrót w wysokości 750 zł netto z m2.
– Pierwszy rok funkcjonowania to okres nasilonej obserwacji i analizy a następnie weryfikacji danego sklepu. W szczególności oceniamy samą lokalizację, pracę personelu, zaangażowanie franczyzobiorcy oraz zachowania klientów – tłumaczy Monika Andrychowicz. – Jeśli po tym czasie nasze analizy pokazują, że pomimo prawidłowej pracy sklep nie realizuje zakładanych planów i nie przynosi zadowalających przychodów, razem z franczyzobiorcą staramy się wprowadzić plan naprawczy. Jeśli jednak nie widać poprawy, wówczas wspólnie decydujemy się na bardziej radykalne działania – w ostateczności na zamknięcie.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Prezentujemy franczyzy, które wymagają małej inwestycji na start. Opisujemy też jak otworzyć: serwis iPhona, sklep Auchan, warsztat samochodowy, mobilny salon kosmetyczny i sklep z używkami.
W pierwszym kwartale 2016 Reporter Young otworzył trzy nowe sklepy. To jedna piąta tegorocznego planu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...