Dobre miejsce dla Presto

Koszt remontu i adaptacji lokalu o powierzchni ok. 110 m2 waha się pomiędzy 40-100 tys. zł netto. Na wyposażenie (urządzenia gastronomiczne, meble, wystrój) trzeba przeznaczyć kolejne 100 tys. zł.
Wtorek
24.11.2015
Znalezienie odpowiedniej lokalizacji to największe wyzwanie, któremu musi sprostać franczyzobiorca sieci Presto.
 

Restauracje Presto rozwijają się wyłącznie we franczyzie. Jest ich dziesięć i jak na razie lokali nie przybywa.
– Mamy listę osób, które chcą otworzyć restaurację pod naszym szyldem. Główną przeszkodą jest jednak brak odpowiednich lokali – mówi Izabella Borowska, dyrektor ds. rozwoju w Presto.

W restauracjach z szyldem Presto można zjeść nie tylko pizzę. Menu jest bogate także w inne dania kuchni włoskiej. Lokale łączą w sobie elementy pizzerii i włoskiej trattorii. Ich wyróżnikiem jest jednak przede wszystkim oryginalny piec do wypieku pizzy, opalany drewnem. Właśnie ze względu na piec trudno jest znaleźć lokal, który spełniałby wszelkie wymogi. Bo oprócz tego, że powinien być atrakcyjnie położony (najlepiej w centrum miasta lub na dużym osiedlu), mieć minimum 110 m2 powierzchni i miejsce na letni ogródek, to jeszcze musi być możliwość zainstalowania takiego pieca, w którym pali się „żywy” ogień.

– Potrzebne są do tego specjalne przewody dymowe, nie można podłączyć pod zwykłe przewody wentylacyjne w budynku – tłumaczy Izabella Borowska. – Oczywiście trzeba też wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa. Zastanawialiśmy się nad tym, czy nie zmienić sposoby wypieku pizzy. Ale nasi franczyzobiorcy podkreślają, że dla klientów Presto jednoznacznie kojarzy się z piecem opalanym drewnem. A nie chcemy obniżać naszych standardów, nawet kosztem szybkości rozwoju sieci.

Budżet na start

Koszt remontu i adaptacji lokalu zależy oczywiście od jego stanu technicznego. Przy powierzchni ok. 110 m2 wynosi 60-100 tys. zł netto. Na wyposażenie (urządzenia gastronomiczne, meble, wystrój) trzeba przeznaczyć kolejne 100 tys. zł. Wstępna opłata franczyzowa jest ustalana indywidualnie i waha się w granicach 12-16 tys. zł.
– Opłata zawiera w sobie projekt lokalu. Jeżeli mamy np. do czynienia z pomieszczeniami po wcześniej funkcjonującej gastronomi, to wiadomo, że prac do zrobienia jest mniej. W takim przypadku koszty projektu, a co za tym idzie cała opłata, będą niższe – tłumaczy Izabella Borowska.

Miesięczna opłata na rzecz franczyzodawcy wynosi od 1 do 2 tys. zł netto.

Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia w restauracjach sieci. Otrzymują też podręcznik operacyjny zawierający receptury dań, wykaz standardów architektonicznych, procedury związane z otwarciem loaklu, dokumenty personalne i księgę identyfikacji wizualnej. Franczyzodawca wspiera partnera w poszukiwaniach najlepszego lokalu, następnie opracowuje biznesplan, udziela pomocy prawnej przed podpisaniem umowy najmu i nadzoruje proces przygotowania i otwarcia restauracji.


ZOBACZ W KATALOGU

All Cafe Smaki Miast
Amori Pomodori
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bobby Burger
Carte d’Or Cafe
Chilli Mili Crispy Chicken & Chill
Chinkalnia Restauracja Gruzińska
Ciacho bez cukru
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Comparello Bello
Crazy Bubble
Crazy Corn
Cudo Vegan Sushi
Cukrem i Solą
Da Grasso
Dobra Pączkarnia
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Dolci Sapori - Mniami
Domino’s Pizza
Donuterie
Drewno i Ogień
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Pizza American Style
Falla
Falla Wrap
Fit&Food
Fit Cake
Frentzza – Pizza & Friends
Fresh Gelato
Grube Pierogi
Gruby Benek
Halong
HEJ PIZZA
Ice'n'go
Japanos
Jenn’s Burger & More
Koku Sushi
Kotlet w Bułce
Kreweta Tempura Bar
Krowarzywa
Kurcze Pieczone
Little Caesars Pizza
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Marsjano
Los Chupitos
Lviv Handmade Chocolate
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meet & Fit – Slow Food
Meron
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Olio
Pączkownia
Papa John’s Pizza
Picburger
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizza Point Good Eatin’ American Style
Pizzeria Stopiątka
proKURAtura
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Pyszna Zupka
SETA DISCO 24/7
Setka Restauracja Polska
SiGelato
So! Coffee
Soup Culture
Speedy Romano
Stava - niezawodne dowozy
Steiku Haoss
Strefa DISCO 24/7
Subway
Sushi Bistro
Sushi Wok
Sushi World
Tavolo
thai vege gluten free
The White Bear Coffee
The William Wallace whisky bar & restaurant
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wege Gang
Western Chicken
Western Tortilla
zaParowani
ŻarWOK
Zdrowa Krowa
Zjedz

POPULARNE NA FORUM

Otwieramy kebab

Kebab to świetny pomysł na tani i dochodowy biznes. Do otworzenia małej budki nie potrzeba wielkiego kapitału, a jak zdecydujemy się na zakup przyczepy gastronomicznej to...

4 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2021
Franczyza dla inwestora

Model biznesowy, który w 100% finansuje inwestor a Franszyzodawca oddaje udziały w spółce inwestora jakiemuś menagerowi aby zmotywować go do pracy wydaje się dość...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.11.2021
Czy opłaca się otworzyć mobilny kebab?

Jeśli chodzi o tego typu biznes to trzeba trafić z miejscem. Jak jest dobry punkt to można wyciągnąć całkiem sporą dniówkę. No i co najważniejsze wszystko dostaje...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.10.2021
Kanapki oscar

Witam, moje pytanie jest skierowane do ludzi z warszawet lub tych co byli i napotkali kanapki Oscary na dworcu centralnym. Jestem zainteresowana otwarcien takiego wlasnie...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2021
Zyski na rowerze

ceny rowerów to jakis kosmos hahah. Niezłego idioty szukacie który nie ma kalkulatora

1 wypowiedzi
ostatnia 04.08.2021
Własna firma

A w jakiej lokalizacji są te YamYay'e? :D

3 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2021
Bobby Burger

Co do przydatnych namiarów to ja was odsyłam do zakładów mięsnych Starmeat, mają w ofercie są mięsa kurczaka i indyka, mięsa typu baader oraz mom. My regularnie się u...

15 wypowiedzi
ostatnia 12.07.2021
Opinie na temat współpracy z Western Chicken

Nie polecam wchodzić w współprace z tą firmą.

9 wypowiedzi
ostatnia 04.07.2021