Pół roku przetrwał supermarket Marcpol w Stanisławowie Pierwszym, w którym testowano nowy kącik warzywny "Zieleniak". Spółce "na pocieszenie" zostaje w tej miejscowości jeszcze jeden sklep.
Wtorek
19.01.2016
Zarząd sieci pozbył się dwóch niedochodowych marketów. Wszystko wskazuje na to, że z planów rozwoju we franczyzie na razie nici.
 

Mrągowo i Stanisławów Pierwszy – to w tych miejscowościach zarząd spółki MarcPol postanowił na przełomie roku „odstrzelić” swoje supermarkety. Sklep w mazowieckim Stanisławowie zaliczył wyjątkowo krótką przygodę z rynkiem: huczne otwarcie z udziałem władz gminy świętowano w sierpniu 2015 roku. Sklep otwarto według nowych standardów wizualizacyjnych, a szczególnym powodem do dumy właścicieli miał być dział warzywny o nazwie „Zieleniak”. Pierwszy taki w całym kraju. Niestety rynkowa rzeczywistość w pół roku zweryfikowała biznesplan. Niezadowalające wyniki finansowe zmusiły Marcpol do zamknięcia sklepu.
Naszym celem jest systematyczna poprawa rentowności sieci handlowej. Dlatego w ostatnim czasie zdecydowaliśmy się na podjęcie zdecydowanych kroków i zamknięcie dwóch niedochodowych placówek, które nie rokowały poprawy i zaniżały efektywność całej sieci – tłumaczy Agata Duraj, dyrektor handlowy firmy MarcPol.

Rok 2015 upłynął w sieci pod znakiem remodellingu sklepów. Marcpol pojawił się też w nowej lokalizacji na warszawskim Bemowie. W tym roku otwarć ma być więcej.
W dalszym ciągu koncentrujemy się na rozwoju sieci. Na razie nie chcemy jednak precyzować dokładnej liczby sklepów, jaką zamierzamy uruchomić w tym roku oraz ich lokalizacji. Będziemy na bieżąco przekazywać informację w tym zakresie. Na najbliższe miesiące mamy zaplanowanych 8 nowych otwarć – dodaje Agata Duraj.

Aktualnie sieć MarcPol liczy 60 sklepów zlokalizowanych na terenie całego kraju. W połowie 2014 roku zarząd zapowiedział, że oprócz własnych punktów postawi też na otwarcia we franczyzie.
Jesteśmy również zainteresowani współpracą z lokalnymi sieciami sklepów lub właścicielami pojedynczych placówek o powierzchni powyżej 200 m2. Preferujemy współpracę na zasadzie franczyzy, ale dopuszczamy również możliwość ajencji. Chcemy zaoferować naszym partnerom elastyczną ofertę, ponieważ zależy nam na maksymalnym zwiększeniu potencjału obrotu towarowego w naszych sklepach – taką deklarację złożył wówczas Michał Kubajek, dyrektor ds. marketingu Marcpol w rozmowie z portalem dlahandlu.pl.

Od tamtej pory nie było jednak żadnych informacji na temat sklepów działających na licencji. Spółka nie odpowiedziała też na nasze pytania dotyczące realizacji planów związanych z franczyzą.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022