Moda pod okiem franczyzodawcy

Większość właścicieli marek odzieżowych w swoich strategiach nieustannie wykorzystuje franczyzę. Jak wynika z „Raportu o franczyzie w Polsce 2016”, branża odzieżowa jest trzecią (po gastronomii i branży spożywczej) pod względem liczebności systemów franczyzowych. Na koniec ubiegłego roku na rynku działało 151 konceptów modowych – o trzy więcej niż w 2014 roku. Liczba jednostek franczyzowych zbliżyła się natomiast do 3,7 tys.
Scotfree działa na rynku od 1995 roku. Jest więc zatem jedną z bardziej doświadczonych marek w branży, choć dopiero od niedawna rozpoczęła intensywne poszukiwanie franczyzobiorców. Oferta marki skupia się głównie na modzie męskiej, choć nie brak w niej też propozycji dla pań. Zgodnie z zamysłem projektantów, ubrania Scotfree są wytwarzane z dobrych jakościowo materiałów i charakteryzują się oryginalnym wzornictwem.
Sieć Scotfree liczy obecnie 20 sklepów, z czego siedem to punkty franczyzowe. Ostatnie otwarcia miały miejsce w Lublinie, Rzeszowie i Białymstoku. Franczyzodawca stawia na lokalizacje w galeriach handlowych.
– Nowopowstające galerie zachęcają do otwarć. W najbliższym czasie planujemy uruchomić dwa kolejne salony w Warszawie – zapowiada Kuba Lepieszkiewicz z sieci Scotfree.
Franczyza Scotfree opiera się na modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie ponosi kosztów zatowarowania, a jego przychód stanowi ustalana indywidualnie prowizja od zrealizowanej sprzedaży. Franczyzodawca zapewnia dostawy towaru przynajmniej raz w tygodniu, a także wsparcie kierownika regionalnego.
– Franczyzobiorca decydujący się na współpracę musi natomiast ponieść koszty związane z adaptacją lokalu pod nasze wymagania. Orientacyjny koszt urządzenia lokalu monobrandowego o powierzchni 100 m2 wymaga kwoty do 100 tys. zł. Inwestycja powinna zwrócić się w ciągu roku – mówi Kuba Lepieszkiewicz.
Marka Scotfree jest też dostępna dla przedsiębiorców, którzy chcą wzbogacić ofertę swoich sklepów multibrandowych. W tym przypadku koszt przygotowania tzw. kornera sięgnie ok. 10 tys. zł. W takim modelu z siecią Scotfree współpracuje ponad 90 sklepów w Polsce.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...