Metrohouse zmienia właściciela
Sieć Metrohouse zmienia właściciela. Polskiego franczyzodawcę kupuje węgierski Duna House Holding. Nowi właściciele mają określone plany co do swojego nabytku.
– Stawiamy sobie trzy podstawowe cele: intensywny rozwój sieci franczyzowej, zwiększanie przychodów placówek oraz rozbudowa struktur doradców kredytowych działających pod marką Metrofinance. Na Węgrzech, które są prawie cztery razy mniejszym rynkiem, w zarządzanych przez nas dwóch sieciach pośredników działa prawie 150 biur. Jednocześnie średnia rentowność oddziału jest 2,5 razy wyższa niż w Metrohouse. Mamy więc szerokie pole do działania. W najbliższym czasie planujemy wdrożenie sprawdzonych elementów naszego know-how, aby polepszyć wyniki finansowe i zapewnić jeszcze lepszy poziom obsługi dla klientów – mówi Guy Dymschiz, współwłaściciel i współzałożyciel Duna House.
Pod szyldem Metrohouse w Polsce działa 80 biur nieruchomości i 65 franczyzobiorców. Jak zwykle przy przejęciach na rynku franczyzowym pojawia się pytanie, jaki los czeka tych, którzy oparli swój biznes na licencji przejmowanej marki. W tym przypadku dla franczyzobiorców Metrohouse najważniejsza informacja jest taka, że nowi właściciele nie zamierzają dokonywać rebrandingu marki. W ich ocenie obecny brand jest silny i umożliwia w pełni realizację planowanej strategii. Bez zmian się jednak nie obejdzie.
– Zmiany w strukturze właścicielskiej będą miały wpływ na funkcjonowanie całej sieci franczyzowej Metrohouse. Przede wszystkim daje nam to możliwość bardzo dynamicznego rozwoju sieci franczyzowej na terenie całego kraju. Ostatnie tygodnie to okres wytężonej pracy nad wprowadzeniem szeregu zmian, wzmocnieniem i ulepszeniem funkcjonowania systemu franczyzowego. W ciągu najbliższych tygodni będziemy spotykać się z naszymi partnerami franczyzowymi, by dyskutować na temat propozycji wprowadzenia usprawnień, które partnerom pozwolą na jeszcze lepsze rozwinięcie prowadzonego biznesu – zapowiada Agata Korzeniewska, dyrektor departamentu franczyz w Metrohouse Franchise.
Franczyzodawca chce wprowadzić rozwiązania, które usprawnią sposób zarządzania placówkami i pozytywnie wpłyną na relacje z klientami. Ich źródłem ma być know-how z Budapesztu.
– Kwestie nad którymi obecnie pracujemy można zawrzeć w kilku obszarach: system CRM, marketing, system szkoleniowy i wsparcie oraz organizacja sprzedaży. Jednocześnie będziemy pracować nad sukcesywnym zwiększaniem sieci franczyzowej, już teraz wzmacniamy zespół sprzedażowy. Plany są bardzo ambitne – mówi Agata Korzeniewska.
Żeby przystąpić do sieci Metrohouse, należy dysponować kwotą minimum 50 tys. zł na inwestycje. Opłaty franczyzowe są zróżnicowane w zależności od lokalizacji biura.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof