Woda z dostawą do domu

Z raportu przez PBS na zlecenie organizacji "Woda w domu i w biurze” wynika, że przeciętny Polak wypija dziennnie ok. 1 litra wody. 80 proc. z nas spożywa jej jednak za mało w stosunku do dziennego zapotrzebowania organizmu, a 1 na 10 Polaków wody nie pije w ogóle. W 2014 roku kupiliśmy 3,4 mld litrów wody – o 1,2 mld litrów więcej, niż napojów gazowanych. Eksperci spodziewają się, że już za dwa lata jej spożycie będzie w Polsce wyższe niż piwa (obecnie na topie wśród wszystkich trunków). Z badania Gfk Polonia wynika, że przeciętna polska rodzina kupuje rocznie średnio 98 litrów wody gazowanej, wydając na ten cel mniej więcej 80 zł.
Na takim rynku swoją sieć buduje marka Pierrot. Producent wody butelkowanej działa na rynku od 1991 roku, ale dopiero od niedawna udostępnia swój przepis na biznes w formie licencji franczyzowej. Produkty firmy nie są dostępne w tradycyjnej sprzedaży, klient może je nabyć tylko od lokalnego dystrybutora, którymi są właśnie franczyzobiorcy.
- Klientów pozyskuje się za pomocą promocji door-to-door (sprzedaż bezpośrednia – przyp. red.) w przyznanym na wyłączność rejonie. Franczyzobiorca prowadzi akcję promocyjną w kolejnych częściach przyznanego rejonu, np. na osiedlach. Po degustacji klient decyduje się na stałą współpracę – tłumaczy Robert Płuciennik, właściciel marki.
Odbiorcami produktów Pierrota są przede wszystkim klienci indywidualni, którym woda dostarczana jest do domu. Wśród klientów nie brak jednak i firm – zakładów usługowych, gastronomicznych, hotelarskich i innych, kupujących wodę do biura.
W maju 2015 roku z siecią Pierrot współpracowało 18 franczyzobiorców. Dziś jest ich 35 – niemal dwa razy więcej. Zachętę dla przedsiębiorców stanowią niskie wymagania co do kwoty inwestycji. Franczyzobiorcą może zostać każda osoba, która chce prowadzić własny biznes i posiada odpowiedni kapitał potrzebny na start czyli 28 tys. zł. Ponadto należy posiadać powierzchnię magazynową oraz samochód dostawczy do 3,5 t.
- Dystrybutorzy prowadzą oddziały w miastach różnej wielkości: dużych, takich jak Warszawa, Wrocław, czy Poznań, ale też średnich i małych, takich jak Ełk, Działdowo, Mława. W przypadku największych miast dystrybutorzy skupiają się na obrzeżach. Wielkość miejscowości nie jest jednak kluczowa w tym modelu dystrybucji – tłumaczy Robert Płuciennik.
Franczyzodawca nie podaje wysokości marż, na jakie mogą liczyć franczyzobiorcy, ale przekonuje, że rentowność jest „satysfakcjonująca, nawet przy ostrożnych założeniach”.
- Cenę ustalamy wspólnie, indywidualnie dla każdego franczyzobiorcy i jest ona stała dla wszystkich klientów. Obserwując rozwój franczyzobiorców sądzę, że zyskowność tego biznesu jest na średnim poziomie. Dobrze prowadzony oddział osiąga stabilną sprzedaż po roku – mówi Płuciennik.
Pierrot przed uruchomieniem nowego regionu bezpłatnie szkoli franczyzobiorcę. Szkolenia obejmują głównie dwa obszary – prowadzenie ewidencji działalności (zarządzanie bazą klientów i opakowań, rejestrowanie i analiza sprzedaży) oraz praca w terenie z kierowcą-sprzedawcą (pozyskiwanie i obsługa klientów).
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Zajęcia pozalekcyjne to nie tylko język angielski. Przyjdź na Targi Franczyza i zobacz, jak wiele jest pomysłów na biznes w branży edukacyjnej.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów