Ambitne plany
Właściciel marki chce nawiązać współpracę zarówno z przedsiębiorcami, którzy są w stanie całkowicie poświęcić się biznesowi, jak i inwestorami, dla których będzie to jedna z działalności. – Wówczas stawiamy tylko jeden warunek. Inwestor musi zatrudnić menedżera, który będzie nadzorował działalność salonu – mówi Barbara Jaciubek, odpowiedzialna za rozwój działalności i marki Depilove Wax & Nails Experts.
Jeśli franczyzobiorcą Depilove będzie chciał zostać ktoś z doświadczeniem w branży, to franczyzodawca rekomenduje, aby zajął się tylko zarządzaniem salonem, a nie stałą pracą na którymś ze stanowisk.
– Dobrze, jeśli umiałby zrobić depilację lub manikiur czy pedikiur, bo w sytuacji kryzysowej mógłby zastąpić któregoś z pracowników. Ale na co dzień powinien tylko nadzorować działalność gabinetu. Nie da się być dobrym pracownikiem i menedżerem jednocześnie – stwierdza Sebastian Tatarek, współpracownik w ramach projektu Depilove.
Potencjalny franczyzobiorca marki powinien mieć od 50 do 180 tys. zł na inwestycję (im większy gabinet, tym więcej trzeba zainwestować, szczególnie jeśli jest tworzony od zera). Lokal powinien mieścić się przy głównej ulicy w ciągu komunikacyjnym albo w sąsiedztwie biurowców lub centrów handlowych. Gabinet nie powinien mieć mniej niż 45 m2 powierzchni. Muszą się w nim zmieścić co najmniej 2-3 gabinety zabiegowe do depilacji i dwa stanowiska do manikiuru. Właściciel marki chce otwierać franczyzowe gabinety w miejscowościach zamieszkałych przez minimum 40 tys. mieszkańców.
– Kiedyś depilacja była usługą, z której korzystały prawie wyłącznie panie, usuwając przede wszystkim włoski z twarzy i sezonowo owłosienie z nóg. Aktualnie w przychodach gabinetów silną pozycję ma również depilacja miejsc intymnych, która jeszcze kilka lat temu była marginalna. Inaczej rozkłada się też struktura klientów – z naszych usług korzysta już 30 proc. panów. Poza tym teraz liczy się specjalizacja. Dlatego w ofercie mamy cztery metody usuwania nadmiernego owłosienia. Inną dla kobiet, pań w ciąży, mężczyzn, a jeszcze inną dla sportowców – mówi Sebastian Tatarek.
Na razie Depilove ma tylko jeden własny salon, który działa od 2013 roku. Nie wiadomo czy właścicielowi firmy uda się zbudować sieć franczyzową. Tym bardziej, że potencjalni franczyzobiorcy mają z czego wybierać, bo w branży kosmetycznej działa 58 systemów franczyzowych. Jedną z konkurencyjnych sieci dla Depilove jest choćby DepilConcept, który specjalizuje się w usługach depilacji i fotodepilacji i liczy już 26 gabinetów. Otwarcie biznesu pod marką DepilConept wiąże się z wydatkiem 90 tys. zł. Tyle trzeba mieć na licencję z gotowym know-how, urządzenie 40-metrowego lokalu oraz pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i pracowników.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Salony masażu Orient Massage i Thai Organic jako jedyne w Polsce połączyły masaże balijskie z dbałością o piękną skórę.
Ponad 50 nowych franczyzobiorców, sześć otwarć w jednym miesiącu – sieć Xtreme Fitness Gyms może być zadowolona z mijającego roku. A w przyszłym planuje jeszcze podkręcić tempo.
– Za pięć lat chcemy być największą siecią salonów Spa i masażu balijskiego w Europie – mówią dr Martyna Buchalska i Piotr Buchalski, właściciele Orient Massage & Thai Organic.
Parki Wola to sportowe parki rozrywki dla całych rodzin. Czy to drogi biznes i ile pozwala zarobić?
Wojciech Bychawski po 20 latach pracy w korporacji przeszedł na swoje. Zdecydował się na franczyzę Studia In.Time. Jak mu idzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.