Ewa Minge daje przykład
W skład odzieżowej grupy Esotiq & Henderson wchodzą 253 salony marki Esotiq, 18 salonów Femestage Eva Minge i dwa salony Eva Minge. Marka Esotiq na rynku jest od 2006 roku, a w ofercie ma przede wszystkim damską bieliznę, ale także koszulki, piżamy, szlafroki i stroje kąpielowe. I choć to brand o największej liczbie sklepów w grupie, to w ostatnim czasie przyrosty powierzchni sklepowej Esotiq & Henderson zawdzięcza marce stworzonej przy współpracy ze znaną projektantką – Evą Minge. Choć pierwsze otwarcia sklepów Femestage nastąpiły w drugim kwartale 2015 r., marka odpowiada za połowę wzrostu powierzchni w ostatnich 12 miesiącach. Do przychodów grupy w pierwszym kwartale 2016 r. marka Femestage dołożyła 3,2 mln zł, a łączna sprzedaż w sklepach wszystkich marek sięgnęła 29,6 mln zł (o jedną piątą więcej, niż przed rokiem).
Eva Minge sprzedaje licencję
Femestage to casualowa marka dla kobiet, wywodząca się z Domu Mody Eva Minge. Najbardziej rozpoznawalna w świecie polska projektantka pełni w sieci rolę dyrektora kreatywnego. Salony Femestage stylizowane są na wzór autentycznego zaplecza pokazu mody. Twórczyni konceptu przyznaje, że współpraca z grupą Esotiq& Henderson pozwoliła jej marce zrobić duży krok do przodu.
– Cały czas mam dużo do powiedzenia w firmie, ale otoczyłam się specjalistami po to, żeby korzystać z ich pomocy – tłumaczyła w wywiadzie dla miesięcznika Własny Biznes Franchising.
Franczyza Femestage, podobnie jak Esotiq, opiera się na modelu depozytowym. Franczyzobiorca nie musi angażować swojego kapitału w zakup towaru, a jego zarobek stanowi prowizja od sprzedaży – na stałym poziomie przez cały okres obowiązywania umowy franczyzowej. Salony powstają w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca musi zainwestować w remont sklepu i dopasowanie go do standardów franczyzodawcy. Koszty sezonowych wyprzedaży, działań marketingowych i kampanii reklamowych leżą natomiast po stronie franczyzodawcy.
Inwestycje kosztują
Grupa Esotiq&Henderson w pierwszym kwartale co prawda powiększyła przychody i sieć sprzedaży (tę drugą o 30,6 proc.), ale inwestycje w nowe otwarcia obciążyły wynik spółki. Strata grupy sięgnęła 2,9 mln zł. Rok wcześniej wynik wyszedł na zero, ale nie działała wówczas jeszcze sieć Femestage.
– Ekspansja sieci Femestage oraz Esotiq kosztuje i ma istotny wpływ na wynik netto. Spółka Esotiq Germany (tam działają trzy sklepy marki – przyp. red.) też jest na wczesnym etapie rozwoju i nie przynosi jeszcze zysków. Uważamy jednak, że warto inwestować w odzież i rozwój w Polsce i w Niemczech – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Spadła też sprzedaż grupy w przeliczeniu na metr kwadratowy – z 597 zł na 571 zł.
– Spadek sprzedaży na metr kwadratowy o 4,2 proc. wynika ze znaczącego wzrostu nowych sklepów, które jeszcze nie zdążyły zaistnieć w świadomości klientek. Musimy poczekać zwykle kilka miesięcy, aby zbudować bazę stałych klientów i wtedy ten wskaźnik zacznie się poprawiać. Naszym sposobem na wzrost są nowe różnorodne kolekcje oraz rozszerzanie asortymentu w salonach Esotiq i Femestage Eva Minge. Nowa kolekcja Femestage jesień/zima 2016 zebrała bardzo dobre recenzje podczas pokazu na kwietniowym Fashion Week Poland w Łodzi – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson. – Obserwujemy dalszy spadek klientów odwiedzających galerie handlowe, czyli tzw. trafficu, ale dzięki skutecznym działaniom sprzedażowym wartość średniego paragonu w I kwartale wzrosła o 5,9 proc. – dodaje prezes Skrzypek.
Rośnie też sprzedaż grupy Esotiq & Henderson w Internecie. Spółka posiada obecnie dwa sklepy internetowe w Polsce: e-sklep Esotiq (od kwietnia 2014 r.) oraz e-sklep Femestage (od kwietnia 2015 r.). Produkty grupy dostępne są też na platformach multibrandowych: Esotiqi Femestage na Modne Zakupy, a Femestage i Eva Minge na Mostrami.pl. Od kwietnia 2015 r. działa też sklep internetowy marki Esotiq w Niemczech.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...