Razem łatwiej
Ci, którzy obserwują sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz, na pewno zauważyli, że się zmieniły. Coraz częściej otwierane są salony, które pod jednym dachem oferują asortyment z branż pokrewnych. To wygodne rozwiązanie dla klientów i korzystne dla właścicieli sklepów. Na przykład DDD Dobre Dla Domu przychylnym okiem patrzy na łączenie salonu z podłogami i drzwiami ze sklepem oferującym asortyment wyposażenia łazienek. Strefy są rozdzielone, ale mają wspólny punkt obsługi klienta i kasy. W sieci funkcjonuje już kilka takich salonów i według informacji centrali dobrze się sprawdzają.
– Klienci mają wszystko w jednym miejscu. Cenią fakt, że pod jednym dachem mogą zamówić podłogę do salonu i płytki do łazienki – wyjaśnia Rafał Kurasiak, szef działu ekspansji DDD Dobre Dla Domu. – Z kolei nasi franczyzobiorcy mają uzupełniający się, ale nie konkurencyjny asortyment oraz perspektywę, że klient wyda u nich więcej pieniędzy.
Na połączenie sił z pokrewnym systemem franczyzowym zdecydowała się również Jeta, sieć salonów łazienkowych, w których można kupić pełne wyposażenie łazienek, a także artykuły uzupełniające wyposażenia wnętrz. Franczyzodawca przeniósł salon w Jarocinie do większego lokalu, który współdzieli z firmą VOX, zajmującą się sprzedażą paneli podłogowych i drzwi.
– Jest to pierwszy nasz taki projekt, gdzie liczymy na efekt synergii. Na pewno już zauważalną korzyścią jest wspólna reklama na bilbordach i w gazetach. Dziś te same koszty dzielimy na pół zwiększając tym samym efektywność reklamy. Prowadzimy rozmowy z firmą VOX dotyczące otwarcia kolejnego wspólnego salonu. W przypadku pozytywnego finału rozmów, nowy sklep otworzymy na początku maja przyszłego roku – mówi Maciej Świątek, prezes zarządu Jeta.
Franczyzodawca otwiera też franczyzowe sklepy – w maju ruszył punkt we Wrocławiu. Na otwarcie sklepu franczyzowego potrzeba średnio 400 zł na każdy metr kwadratowy jego powierzchni. Średniej wielkości salon ma 250 m2, także na jego przygotowanie wraz z pierwszym zatowarowaniem trzeba wydać około 100 tys. zł. Całość inwestycji zabezpiecza franczyzodawca. Finansuje też koszty początkowej reklamy sklepu do kwoty 25 tys. zł. Biorca licencji ma tylko za zadanie przygotować stanowisko kasowe, kupić kasę fiskalną i zatrudnić personel. Firma otwiera sklepy franczyzowe w miastach, które mają co najmniej 20 tys. mieszkańców. Optymalny lokal powinien mieć witrynę i parking w pobliżu.
Franczyzodawca pobiera raz w miesiącu opłatę marketingową, która wynosi 1,2 tys. zł miesięcznie. Tę kwotę przeznacza na wydatki związane z reklamą i marketingiem salonu łazienkowego w tym: reklamę bilbordową, radiową czy na druk firmowych broszur, reklamówek.
– Każda wydana złotówka na budowę i funkcjonowanie salonu franczyzowego jest przeznaczana na jego rozwój – zapewnia Maciej Świątczak.
Obecnie w sieci działają trzy salony franczyzowe i 12 własnych.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Jeta nie wymaga, aby salony franczyzowe inwestowały w zatowarowanie. A ile trzeba przeznaczyć na otwarcie salonu z wyposażeniem łazienek?
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
Jeta otworzyła w tym roku dwa nowe salony łazienkowe. Ile trzeba zainwestować w taki biznes i na jakie wsparcie można liczyć od franczyzodawcy?
Ceny w branży wyposażenia domu idą w górę. Jak to się odbija na obrotach sklepów?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.