Franczyzobiorca jak udziałowiec

Sieć Indepro Nieruchomości obejmuje 14 oddziałów, które już działają lub rozpoczynają funkcjonowanie. Ostatnio do konceptu przyłączyli się franczyzobiorcy z Białej Podlaskiej oraz Lublina. W najbliższych tygodniach otwarte zostaną również punkty w Częstochowie i Kielcach.
– Wkrótce pojawimy się także w Bielanach Wrocławskich i Inowrocławiu, gdzie podpisaliśmy już umowy z nowymi partnerami i realizujemy proces wdrożeniowy – mówi Tomasz Gruchała, kierownik ds. rozwoju sieci franczyzowej Indepro.
Kwota inwestycji we franczyzowy oddział Indepro zależna jest od wielkości planowanego biura, jego lokalizacji oraz liczby personelu. Partner powinien jednak dysponować kapitałem w wysokości co najmniej 20 tys. zł. Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedanych nieruchomości, ale nie jest to ich jedyne źródło przychodów.
– Traktujemy wszystkich naszych partnerów i agentów jak udziałowców całej sieci. Dzielimy się częścią otrzymywanych opłat franczyzowych, dzięki czemu wszyscy w naszej organizacji. niezależnie od swoich zysków. dodatkowo otrzymują pasywny dochód z rozwoju sieci – tłumaczy Tomasz Gruchała.
Po podpisaniu umowy każdy partner odbywa kilkutygodniowy staż w działającym już oddziale Indepro. Otrzymuje też wsparcie w rekrutacji personelu, dla którego są organizowane szkolenia.
– Uważam, iż osoby samodzielnie prowadzące własne biuro nieruchomości mogą borykać się z wieloma wyzwaniami, jak chociażby brak niezbędnej w dzisiejszych czasach wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania agencją. Niezbędne są narzędzia zwiększające efektywność. Niezwykle ważne jest nieustanne uaktualnianie wiedzy oraz szkolenia odpowiednie do zmieniających się warunków i oczekiwań rynku. Problemem jest także brak umiejętności lub możliwości skutecznej rekrutacji i wdrażania agentów, a także brak wyróżniających przewag konkurencyjnych. Przygotowujemy rozwiązania na wszelkie wyzwania jakie pojawiają się wraz z rozwijającym się rynkiem i rosnącymi oczekiwaniami klientów – mówi Tomasz Gruchała.
Przedsiębiorcy wybierający biznes na licencji w branży pośrednictwa nieruchomościowego mogą liczyć na stabilną koniunkturę.
– Sprzyjają jej między innymi utrzymujące się na niskim poziomie stopy procentowe, które zachęcają do zaciągania kredytów i dokonywania transakcji na rynku nieruchomości. Sprzyja także rosnąca świadomość oraz tendencja do lokowania środków w mieszkania jako inwestycje na wynajem, a także stabilne ceny – twierdzi Tomasz Gruchała.
Zniesienie obowiązku posiadania licencji przez pośredników w obrocie nieruchomościami zaowocowało pojawieniem się na rynku wielu nowych firm. W konkurencyjnym środowisku zyskują sieci franczyzowe, oferujące partnerom narzędzia do poprawy efektywności działania.
– Konsolidacja w branży nadal jeszcze nie jest znacząco zauważalna, jednak będzie stopniowo przybierać na sile w najbliższych latach. Jest to proces nieuchronny, jak pokazują doświadczenia z dojrzałych zagranicznych rynków, gdzie prym wiodą dobrze funkcjonujące i sprawnie zorganizowane sieci – dodaje Gruchała.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
Dobry pośrednik nieruchomości zaczyna być coraz bardziej ceniony. Jak otworzyć taki biznes?
Na koniunkturze w branży budowlanej korzystają nie tylko deweloperzy, lecz także inne biznesy: architekci wnętrz, ekipy remontowe, agenci nieruchomości.
Greathouse chce otworzyć 50 placówek w Polsce. Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
Aspect Nieruchomości rozszerzył działalność o usługi, które zagwarantują partnerom stabilny dochód na lata.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof