Ekspansja burgera
Zanim marka Grill Way Bar zdecydowała się na rozwój we franczyzie, przez dwa lata testowała swój pomysł na dwóch lokalach własnych.
- W czerwcu tego roku zakończyliśmy prace nad konceptem franczyzowym – mówi Jacek Święch, właściciel sieci. - Zdecydowaliśmy się na franczyzę, ponieważ według nas jest to najlepsze rozwiązanie dla firmy, która zamierza w szybkim tempie rozwinąć się globalnie. Na początku będziemy kładli duży nacisk na stworzenie rozpoznawalnej marki w Polsce. Planujemy otworzyć po jednym lokalu w każdym większym mieście. Pierwszy lokal, prowadzony przez franczyzobiorcę, ruszył właśnie w Gdyni. Po osiągnięciu pierwszego celu, firma rozpocznie poszukiwania masterfranczyzobiorców do budowy placówek zagranicznych.
Lokale Grill Way Bar to burgerownie (serwują 19 rodzajów burgerów), które hołdują filozofii slow food i przygotowują posiłki na bazie dobrych jakościowo produktów.
- Chcemy dawać spokój i pewnego rodzaju odskocznię od zgiełku dnia codziennego. Zamierzamy tworzyć lokale, w których ludzie będą mogli zjeść z dala od hałasu reklam, głośnych promocji, jazgotu telewizorów i natrętnych kelnerów. Miejsca offowe – wyjaśnia Jacek Święch.
Dlatego franczyzodawca nie chce zawieszać swojego szyldu np. w galeriach handlowych czy na dworcach, by nie kojarzyć się z lokalem serwującymi jedzenie w pośpiechu. Preferuje lokalizacje przyuliczne, w średnich i dużych miastach, od 100 tys. mieszkańców.
Kwota potrzebna na inwestycję to 120 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 10 tys. zł. Opłaty miesięczne to w sumie 8 proc. od obrotu: 5 proc. z przeznaczeniem na opłatę franczyzową i 3 proc. na marketingową.
- Franczyzobiorca otrzymuje od nas wszelkie wytyczne co do charakteru lokalu, jego wyglądu i warunków jakie musi spełniać. W czasie poszukiwania lokalu do prowadzenia restauracji franczyzobiorca może liczyć na pomoc przy podejmowaniu decyzji – wylicza Jacek Święch. - Pomagamy w rekrutacji pracowników. Szkolimy personel i kadrę zarządzającą. Szkolenia odbywają się nie tylko na początku, ale też w trakcie trwania współpracy. Uczymy przedsiębiorców prowadzenia restauracji zgodnie z etyką biznesu i normami HACCP.
Franczyzobiorcy otrzymują też od licencjodawcy listę produktów, z których powinni korzystać, wraz z listą ich dystrybutorów i dostawców. To ma zapewnić jednakową jakość menu we wszystkich lokalach. Według szacunków franczyzodawcy, inwestycja w Grill Way Bar powinna się zwrócić w dwa lata.
- W segmencie street food brakowało dobrych burgerowni. Dlatego zaczęły powstawać takie lokale, serwujące burgery w lepszej jakości od proponowanych przez duże sieci globalne. Wiele z nich zaczęło dobrze prosperować i się rozwijać, nawet otworzyło własne sieci. I jak to w życiu bywa, wiele zapomniało o podstawowej idei służenia, gościnności i karmienia ludzi – ocenia Jacek Święch. - Grill Way Bar swoją filozofię biznesu opiera na myśleniu projakościowym. Cały nasz wysiłek będziemy wkładać w utrzymanie najwyższych standardów, związanych z wysoką jakością produktów, fachową obsługą i dostępnością. Ludzie wciąż pragną pożywnej kanapki za niską cenę, ale w dobrej jakości. To, co obserwujemy dzisiaj na rynku, nie jest wcale chwilową modą na burgery, ale rynkową niszą, którą my wypełniamy.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Ile lat musi rosnąć choinka, żeby nadawała się do sprzedaży? I czy na plantacji choinek praca jest tylko w grudniu?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...