Interes, który sprzyja urodzie

Na rynku polskim działa 56 marek franczyzowych w branży uroda i fitness. W ramach sieci franczyzowych powstają gabinety kosmetyczne z ofertą dostępną dla przeciętnego Kowalskiego, ale jednocześnie przybywa ekskluzywnych marek, które stosują najnowocześniejszy sprzęt i oferują klientom wyszukane zabiegi. Coraz więcej firm stawia na specjalizację i wprowadza na rynek kolejne marki, które niejednokrotnie wykonują wyłącznie jeden typ zabiegów.
– Najszybszy rozwój w naszej branży miał miejsce w 2007-2010 roku. Wszystko, co wówczas było nowe, oparte na nowych technologiach, szybko zyskiwało zainteresowanie klientów. To pomogło nam wybudować podstawy sieci. Później, w okresie lekkiego spowolnienia gospodarczego, przy jednoczesnym nasyceniu rynku pewne realizacje nieco się przeciągnęły. Najwyraźniej konsument ostrożniej wydawał swoje środki. Panie, w ramach oszczędności, rzadziej korzystały z usług salonów kosmetycznych. Po tym okresie na rynku przetrwali najsilniejsi i gabinety, które wybijały się ponad przeciętność – mówi Artur Kołecki, franczyzodawca Yasumi. – Ale czasy dobrej koniunktury wróciły ze zdwojoną siłą i branża kosmetyczna ma się teraz najlepiej od lat. Z naszych usług korzysta bardzo szeroka grupa klientów o różnych dochodach. Zaciera się też granica między dużymi miastami a małymi miejscowościami. W każdym z nich jest popyt na nasze usługi, bo po prostu dobry i świeży wygląd oraz świetne samopoczucie to dziś bardzo istotna sprawa codziennego funkcjonowania – dodaje.
Yasumi działa na rynku kosmetycznym, wellness i spa od 2004 roku. Przez ten czas firma wprowadziła na rynek kilka marek gabinetów kosmetycznych, w których świadczone są różne usługi poprawiające wygląd i samopoczucie. Yasumi Instytut Zdrowia i Urody to sieć ekskluzywnych gabinetów kosmetycznych i salonów SPA, oferujących zabiegi z kosmetologii estetycznej i rytuałów piękna, a Yasumi Epil świadczy usługi fotoepilacji i fotoodmładzania. Firma rozwija też sieć Magic Pot, gdzie klientki mogą wygładzić np. zmarszczki i cellulit oraz gabinety kosmetyczne Tanrei, które są efektem dywersyfikacji marki Yasumi. W zależności od konceptu firma oferuje osobom zainteresowanym przystąpieniem do sieci współpracę na zasadach franczyzy albo partnerstwa.
Kwota inwestycji uzależniona jest od marki, którą wybierze przyszły partner Yasumi, i może wynieść od 45 tys. zł do 200 tys. zł netto – są to pieniądze, które trzeba przeznaczyć na zakup niezbędnej aparatury i kosmetyków.
– Wszystkie urządzenia i kosmetyki od samego początku są własnością inwestora. W projektach partnerskich, takich jak Yasumi Instytut Zdrowia i Urody czy Tanrei, oprócz całej wiedzy przekazujemy w pakiecie startowym zestaw urządzeń kosmetycznych oraz preparatów, a także materiały służące do wizualnej oprawy salonu. W przypadku projektów franczyzowych, np. Yasumi epil, oprócz urządzeń i kosmetyków zapewniamy również wyposażenie i meble – mówi Artur Kołecki, dyrektor ds. rozwoju sieci.
Franczyzodawca Yasumi oczekuje od franczyzobiorcy zaangażowania w rozwój własnego biznesu choć niekoniecznie musi bywać on w gabinecie kosmetycznym na co dzień. Może zatrudnić menedżera, który go w tym wyręczy. W roli franczyzobiorców Yasumi, według opinii właściciela marki, najlepiej sprawdzają się kobiety oraz małżeństwa.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Praktyczne warsztaty, konkretna wiedza ekspertów oraz sprawdzone modele biznesowe – to wszystko czeka na uczestników Targów Franczyza 2025.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.