Komfort dodał gazu
Obecnie w całej Polsce działa 112 sklepów Komfort, z czego 34 ma nową aranżację wnętrza, nagrodzoną tytułem Best Concept w kategorii Remodeling. Zmiana wizerunku sklepów idzie w parze z rozwojem nowego modelu biznesowego, tzw. franczyzy depozytowej. Według nowych zasad, Komfort niemal w całości bierze na siebie koszty otwarcia placówki, jej wykończenia, wyposażenia i zatowarowania.
– Model franczyzy depozytowej oferuje partnerowi kompletne narzędzia sprzedaży: specjalistyczną ofertę produktową, utrzymanie zapasu produktów, przejrzystą ekspozycję towaru, bieżące dostawy produktów, wydajną logistykę oraz ogólnopolskie kampanie promocyjne w TV, radiu, prasie i w internecie. Ponadto firma niemal w całości inwestuje w wyposażenie i wystrój sklepu – mówi Michał Stemplewski, menedżer klientów kluczowych sieci Komfort.
Licencjobiorca, by wejść w struktury sieci musi posiadać doświadczenie w prowadzeniu sprzedaży detalicznej, dysponować własnym lub wynajętym lokalem oraz kapitałem 50 tys. zł na opłatę franczyzową. Idealnie jeżeli partner ma doświadczenie w usługach montażu pokryć podłogowych lub będzie w stanie zapewnić współpracujące w tym zakresie ekipy.
Obecnie w formacie franczyzy depozytowej funkcjonuje osiem sklepów. Kolejne zostaną otwierte we wrześniu – w Brzegu i w Krotoszynie.
– Kilka lokalizacji jest już zakontraktowanych, czekamy tylko na wykończenia lokali handlowych. W wielu miastach nasze projekty są zaawansowane – oceniamy lokalizacje, negocjujemy warunki najmu powierzchni handlowej i prowadzimy rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców. Do końca 2016 roku w nowym modelu franczyzy depozytowej uruchomimy ok. 20 sklepów – mówi Michał Stemplewski.
Obecnie Komfort stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców. To wynika z faktu, że w większości dużych miast działają już sklepy tej marki.
– Aktualnie mniejsze miejscowości są dobrym kierunkiem rozwoju dla sklepów z branży wykończenia wnętrz. Brakuje tam wciąż wysokiej jakości produktów podłogowych w atrakcyjnych cenach. Zamierzamy wykorzystać niszę oraz dotrzeć do osób zainteresowanych naszą ofertą, która do niedawna dostępna była tylko w dużych miastach – mówi Michał Stemplewski.
Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce szacowany jest na 13,9 miliarda złotych i od 2014 roku wykazuje dodatnią dynamikę na poziomie 4 proc. rocznie. To zasługa m.in. rosnącemu popytowi na budownictwo mieszkaniowe, częstszych remontach i renowacjach na rynku wtórnym. Ponadto Polacy przywiązują coraz większą wagę to estetyki swoich domów. Z badań wynika, że największa grupa klientów (ok. 40 proc.) kupuje w specjalistycznych sieciach takich jak Komfort. Na dalszych pozycjach są sieci DIY (ok. 24 proc.), markety (ok. 9 proc.) oraz sklepy niezrzeszone i targowiska (12 proc.). Pozostała część zakupów przypada na sklepy online (ok. 15 proc.). Przyjęta polityka sieci Komfort została opracowana w oparciu o powyższe dane. W roku 2014 obroty Komfortu wzrosły o ok. 4 proc., ale już w kolejnym, dzięki przyjętej polityce – dwa razy szybciej. Natomiast po ośmiu miesiącach 2016 roku Komfort spodziewa się osiągnąć wzrost obrotów na poziomie czterokrotnie wyższym niż cały rynek wyposażenia wnętrz..
– Wpływ na to ma wiele czynników. Oprócz nowej wizualizacji sklepów, duży wkład włożyliśmy w marketing, szkolenia personelu sklepów z zakresu sprzedaży, wiedzy o produkcie, a także montażu pokryć podłogowych u klienta. Zależy nam, by każdy pracownik był przede wszystkim ekspertem w swojej dziedzinie, potrafił doradzić klientowi odpowiedni produkt, zorganizować transport oraz montaż na miejscu. Klient sieci Komfort musi być w każdym sklepie tak samo dobrze obsłużony. Stawiamy na najwyższą jakość, która jest gwarantem rozwoju całej sieci – mówi Michał Stemplewski.
Sieć współpracuje z dostawcami z całego świata, stawia na wielkość i kompleksowość oferty, a także zróżnicowanie pod względem cenowym i wzorów. Oprócz sklepów stacjonarnych, Komfort prowadzi też sprzedaż online.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Już w najbliższy czwartek rozpoczynają się Targi Franczyza 2024. Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki przedstawiciele 100 marek franczyzowych będą dzielić się swoimi sprawdzonymi pomysłami na firmę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.