Pośrednik jak detektyw
Barbara Wiwatowska, franczyzobiorczyni Aspect Nieruchomości
Rzadko kiedy zdarza się, by przechodząc na swoje franczyzobiorca znał biznes franczyzodawcy tak dobrze, jak Barbara Wiwatowska znała markę Aspect Nieruchomości. Zanim bowiem objęła w zarządzanie oddział w Rybniku, przez sześć pracowała w nim jako agent.
– Po powrocie z urlopu macierzyńskiego otrzymałam propozycję przejęcia placówki. Postanowiłam zorganizować ją praktycznie od nowa – wspomina Barbara Wiwatowska.
Pod jej nieobecność biuro straciło kilku pracowników i choć cały czas obsługiwało klientów, wymagało powiewu nowej siły menedżerskiej. Franczyzobiorczyni zaczęła od mocnego uderzenia – przeniosła siedzibę z dotychczasowej lokalizacji w pobliżu centrum Rybnika na obrzeże miasta. Ta operacja wymagała funduszy (łącznie 25 tys. zł), które udało się pozyskać w drodze dofinansowania z Urzędu Pracy. Kapitał przydał się też na cele marketingowe – w tym zakresie nowa właścicielka rybnickiego oddziału postawiła na reklamy na billboardach.
– Wraz z nowym pracownikiem zabrałam się do pracy. Przypomniałam się dawnym klientom, że wracam na rynek. Nie ukrywam, że powrót był o tyle łatwiejszy, że miałam do dyspozycji bazę ofert, jeszcze z poprzedniego okresu działalności oddziału. Dzięki temu już w pierwszym miesiącu udało mi się zamknąć pierwszą transakcję – wspomina Barbara Wiwatowska, podkreślając jednocześnie, że debiutujący franczyzobiorca musi czekać na taki sukces zwykle mniej wiecej trzy miesiące.
Zdaniem franczyzobiorczyni na sukces w branży nieruchomości składa się wiele czynników. Przede wszystkim należy ograniczać koszty prowadzenia działalności.
– Do otwarcia biura wystarczy już lokal o powierzchni 20 m2. Jeśli uda nam się zamknąć koszty najmu i podstawę wynagrodzenia pracownika w 3 tys. zł, to przy 2-3 transakcjach w miesiącu będziemy w stanie wyjść na plus – mówi.
W tym biznesie sprawdzą się osoby, które lubią rozmawiać i wzbudzają zaufanie. O ile jednak umiejętności interpersonalne pozwalają zjednywać sobie klientów i skutecznie sprzedawać, o tyle działalność pośrednika wymaga też wiedzy z zakresu prawa i administracji.
– Transakcja na rynku nieruchomości to skomplikowany proces, którego nie można w żaden sposób porównać z transakcjami w innych branżach. Często zdarza się, że na drodze do sprzedaży stają kwestie spadkowe, współwłasność czy inne zapisy w księgach wieczystych – tłumaczy Wiwatowska.
W takich wypadkach pośrednik musi wykonać pracę detektywa – odnaleźć dokumenty, dotrzeć do notariusza, geodety... Czasem tylko w ten sposób można usunąć wszystkie problemy związane z transakcją, a jak podkreśla franczyzobiorczyni Aspect, tego właśnie oczekują od pośredników klienci. I dlatego właśnie łatwiej prowadzić biuro nieruchomości, jeśli współpracuje się z franczyzodawcą.
– Franczyza daje wiele korzyści jak współpraca pomiędzy biurami, wymiana ofert, klientów indywidualnych i biznesowych. Otrzymujemy umowy pośrednictwa zgodne z najnowszym orzecznictwem sądowym i obowiązującymi przepisami prawa, jak też korzystamy ze sprawdzonych, bezpiecznych standardów obiegu dokumentów. To ważne ze względu na przepisy o ochronie danych osobowych – wylicza Barbara Wiwatowska. – No i oczywiście cenny jest fakt, że w każdej chwili możemy zasięgnąć porady franczyzobiorcy. Mimo że mam wieloletnie doświadczenie na tym rynku, to mi również czasem zdarzają się transakcje, przy których mam wątpliwości natury prawnej. Wtedy wiem, że mogę liczyć na pomoc z centrali.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć agencji nieruchomości chce otworzyć dziesięć placówek w tym roku. Czym przyciąga do siebie partnerów?
Listopadowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
– W naszej branży wysokość miesięcznych dochodów jest trudna do przewidzenia. Dzięki nowym usługom chcemy zapewnić partnerom stabilny przychód – mówi Tomasz Barski z Aspect Nieruchomości.
Myślisz o otwarciu własnej firmy, ale brakuje ci pomysłu na biznes? Kup i przeczytaj najnowszy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i wybierz biznes dla siebie.
Aspect Nieruchomości nawiązuje współpracę z partnerami, którzy chcą się zaangażować w prowadzenie biura nieruchomości na 100 proc. Z czego to wynika?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof