W e-sklepach kupujemy już nie tylko elektronikę, czy książki. Coraz częściej w wirtualnych koszykach ląduje chleb, mleko i szampon do włosów.
Piątek
16.11.2012
Badania firmy ARC Rynek i Opinie pokazują, że zakupy w e-sklepie przynajmniej raz w życiu zrobiło 80 proc. internautów. To dobry biznes, do zgarnięcia są miliony.
 

Największe sieci spożywcze takie jak E.Leclerc, Piotr i Paweł, czy Tesco mają już swoje e-sklepy. Obok nich egzystuje wiele stricte wirtualnych spożywczaków, które nie mają żadnej stacjonarnej placówki, a cała sprzedaż odbywa się przez stronę internetową. W ten sposób działa chociażby dobrze znany mieszkańcom Warszawy sklep Frisco.pl, czy też działające w innych miastach sklepy A.pl oraz Foodini.pl. Według danych zebranych przez serwis Sklepy24.pl w polskim internecie działa 319 e-sklepów z artykułami spożywczymi, a od początku tego roku na rynku pojawiło się 36 nowych placówek. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie robieniem zakupów w internecie można śmiało przypuszczać, że w ciągu kilku najbliższych lat ich liczba będzie dalej rosła.

Badania przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia mówią, że zakupy w wirtualnym spożywczaku przynajmniej raz w życiu zrobiło 80 proc. internautów. Nie oznacza to jednak, że są to stali bywalcy e-sklepów, bowiem regularne zakupy artykułów FMCG (artykuły pierwszej potrzeby) robi co piąty ankietowany internauta. Perspektywy są jednak obiecujące, bowiem na spożywcze zakupy w internecie wydamy w tym roku 450 mln zł – takie szacunki podaje Euromonitor International.

Rosnącej sprzedaży internetowej sprzyja również zmieniający się styl życia Polaków. Spożywcze zakupy przez internet zajmą nam zdecydowanie mniej czasu niż wycieczka po hipermarkecie w poszukiwaniu ulubionego dżemu. Zakupy możemy robić o dowolnej porze dnia i nocy, bez względu na to czy jest to piątek, czy Boże Narodzenie, chociaż oczywiście jest też druga strona medalu, bo na dostawę trzeba jednak trochę poczekać. Jednak kiedy już odczekamy swoje, wówczas ciężkie siatki z zakupami trafią prosto pod nasze drzwi o wcześniej umówionej godzinie. Oczywiście są też minusy. Wirtualne sklepy często oferują węższy asortyment, niż dostępny jest w tradycyjnych sklepach. Poza tym wyboru dokonujemy na podstawie zdjęć i opisów, które np. w przypadku mięsa czy wędliny mogą znacznie odbiegać od rzeczywistości.

Nie spodziewajmy się jednak, że za kilka lat będzie to jedyny sposób robienia zakupów, chociaż jego rola niewątpliwie rośnie. Na razie e-sklep warto traktować jako dodatkowy kanał dystrybucji, który w przyszłości może pomóc naszej firmie silniej zaznaczyć swoją pozycję na rynku.

(mak)


Magdalena Krocz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022