opinie

Nie daj się okraść
Problem nieuczciwości pracowników gastronomii jest powszechny. Przekonanie typu: „u mnie wszyscy są uczciwi” jest najczęściej złudne.

W poszukiwaniu wspólników
To, że miło spędzacie z kimś czas na gruncie towarzyskim, nie oznacza wcale, że możecie wspólnie robić interesy.

Pochwała jakości
Jakość obsługi klienta ma być tym, co sprawi, że dla kilku złotych, czy ułamka procentu nie będzie warto migrować do konkurencji.

Nie bój się rosnąć
Jeśli przedsiębiorstwo od kilku lat stoi w miejscu, to prawdopodobnie dzieje się tak dlatego, że zarządzający nim ponosili zbyt małe ryzyko.

Firma to przygoda
Biznes to wciągające ludzkie historie, a nie nudne wykresy i martwe liczby.

W biznesie nie ma drugich szans
Utarło się, że w biznesie wystarczy przeć do przodu, a sukces w końcu przyjdzie. Niestety nie jest to prawda.

Dotacja vs biurokracja
Pieniądze z dotacji leżą na ulicy. Ale niewiele firm wie, jak się po nie schylić, by nie strzeliło w krzyżu.

Ktoś, komu zależy
Model biznesowy czy lokalizacja to elementy, na które franczyzodawca ma największy wpływ. Osoba franczyzobiorcy to w pewnym sensie zagadka.

Zostanie w rodzinie
Firmy rodzinne wciąż kojarzymy z niewielkimi biznesami, ale słyszymy o ich zbawiennym wpływie na gospodarkę. Czy biznes rodzinny jest gotowy na sukcesję?

Biznes godny zaufania
Podstawą sukcesu firmy franczyzowej jest zaufanie partnerów. Najpierw trzeba je zdobyć, ale dla wizerunku ważniejsze jest, aby to zaufanie utrzymać.

Raz to za mało
Jeśli bank chce, aby klient do niego wracał, musi być bankiem uniwersalnym. Klient musi chcieć, ale także mieć po co wracać do banku.

Dodatkowy zarobek
Doskonale rozumiem osoby, które szukają pomysłu na dodatkowy zarobek. Sam go szukałem przez dobre 10 lat. Aż w końcu znalazłem.

Jaskółki niech gadają
U podnóża największych biznesowych szczytów leży zwyczajna ludzka przyjaźń. Szkoda, że to takie niesforne uczucie.

Z kulturą na froncie
Pierwsze wrażenie w firmie zawsze robią frontmani. To od nich zależy, jak potencjalni klienci będą ją postrzegać.

Czy muszę zmienić grono znajomych?
Mówi się, że 90 proc. osób, które pracują na etacie, marzy bądź marzyło kiedyś o własnej firmie. Dlaczego zatem jej nie prowadzą?

Odkrywaj nieodkryte
Odkrycie niszy na rynku może wynieść na wyżyny, pod warunkiem że szybko ją zawłaszczymy. W biznesie nie ma czasu na długie myślenie.

Przypowieść o słoniu i ślepcach
Słoń symbolizuje mądrość, gruboskórność, wytrzymałość, ale i skromność. Zaprośmy go budowania kompetencji pracy zespołowej.

Pieniądze w czasach niepewności
Chciałbym wyraźnie powiedzieć, że wybuch wojny wydaje mi się skrajnie mało prawdopodobny. Chyba że ekonomicznej…

Łatwiej o sukces z partnerem
Właściwie nie znam supermarketu, który byłby niezależnym bytem. Wszystkie, które kojarzę, funkcjonują w ramach dużych sieci handlowych. Dlaczego tak się dzieje?

Defilada pokonanych
Konkurencję między firmami wielu chce widzieć jako szlachetną walkę między rycerzami. Tymczasem ma ona więcej wspólnego z bójką w ciemnym zaułku.