Franczyzobiorcy Regatty mogą liczyć na prowizje od sprzedaży na poziomie 35-38 proc.
Piątek
25.11.2016
Franczyzodawca Regatty chce w 2017 roku otworzyć 10 sklepów na licencji. W ich ofercie znajdzie się odzież brytyjskich marek dla sportowców i globtroterów.
 

Brytyjska firma odzieżowa Regatta ma w swojej ofercie odzież outdoorową, turystyczną i sportową. W jej portfolio znajdują się marki Regatta Great Outdoors (dedykowana osobom lubiącym aktywny wypoczynek), Dare 2b (specjalistyczny brand dla sportowców) oraz Craghoppers (przeznaczony dla podróżników i poszukiwaczy przygód). Obecnie produkty Regatty można w Polsce kupić w 11 sklepach własnych i czterech franczyzowych. Nad Wisłą działa też 80 punktów określanych mianem semi-franczyzowych (shop-in-shop), które mają na szyldzie logo Regatta, ale sprzedają również produkty innej marki. Franczyzodawca zapowiada ekspansję – zarówno w Polsce, jak i na innych rynkach.
W przyszłym roku chcemy w Polsce otworzyć około 10 nowych sklepów franczyzowych. Potencjał szacujemy na dużo wyższy (o czym świadczą sieci 4F lub sklepów Martes Sport pod markami Martes, Hi-tec, Elbrus czy Brugi), jednak chcemy być pewni, że sklepy będą otoczone przez nas odpowiednią opieką, szkoleniem i pomocą, która zwłaszcza w pierwszym okresie działania sklepu jest bardzo ważna. A jak wiadomo z rosnącą ilością jakość spada – mówi Zenon Raszyk z Regatta Polska. – Oprócz tego intensywnie rozwijamy się zagranicą – w tym roku otworzyliśmy dwie franczyzy w Chorwacji, 3 w Czechach, 3 na Litwie i jedną na Słowacji.

Współpraca z franczyzobiorcami w sieci Regatta opiera się na modelu depozytowym. Dawca licencji dostarcza towar, który franczyzobiorca sprzedaje w jego imieniu. W zamian otrzymuje prowizję, która zależy od osiąganych wyników sprzedaży i wynosi między 35 proc. a 38 proc. Właściciel marki nie pobiera opłaty licencyjnej, natomiast minimalny koszt inwestycji w remont i wyposażenie sklepu wynosi 300-450 euro na m2 powierzchni (w zależności od stanu lokalu). Na urządzenie sklepu o powierzchni 100 m2 trzeba będzie więc wydać co najmniej 130 tys. zł.
Wysokość inwestycji jest uzależniona od szeregu czynników – czy sklep jest w stanie deweloperskim, czy też jest gotowy i wymaga tylko drobnych prac adaptacyjnych, malowania i mebli. Wpływ na wydatki początkowe ma również lokalizacja. W miejscu, gdzie wcześniej istniał sklep sportowy, dostosowań będzie mniej – tłumaczy Zenon Raszyk.

Od wydatków poniesionych na starcie oraz lokalizacji zależeć będzie też rentowność sklepu.
Nasz ostatnio otwarty sklep własny przy ul. Floriańskiej w Krakowie zaczął zarabiać na koszty od drugiego miesiąca działania, a zwrot inwestycji będzie osiągnięty po około 18-20 miesiącach. Przy czym jest to sklep, gdzie mamy najwyższy czynsz z metra ze wszystkich lokalizacji. Z kolei np. sklep w Świnoujściu na koszty zarabia od pierwszego miesiąca od otwarcia – mówi Zenon Raszyk.

Lokalizacji pod sklep Regatta najlepiej szukać w galeriach oraz dużych ulicach handlowych w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022