Własny biznes to mój cel
Andrzej Zawadzki, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu
Nim Andrzej Zawadzki został przedsiębiorcą z branży wyposażenia wnętrz, prowadził studio fotograficzne oraz był etatowym sprzedawcą w sklepie z oknami i drzwiami. Jak mówi, kusiła go perspektywa własnej firmy. Nie chciał jednak ryzykować, a że znał się na sprzedaży artykułów wykończeniowych, postanowił zainwestować w jeden z dostępnych na rynku systemów z tej branży. Zdecydował się na współpracę z DDD Dobre Dla Domu, bo jak mówi spodobała mu się elastyczność, ale i szeroki zakres wsparcia ze strony franczyzodawcy, którego doświadczył wkrótce pod podpisaniu umowy, na etapie poszukiwania lokalu i negocjowania warunków najmu. Jego sklep o powierzchni 150 m2 wystartował w październiku 2016 roku. Był to 44. salon sieci DDD Dobre Dla Domu i 41. franczyzowy.
Jednym z pierwszych zadań nowego franczyzobiorcy po uruchomieniu salonu było pozyskanie do współpracy ekip montażowych. – To jeden z wymogów sieci i element know-how, gdyż ok. 80. proc asortymentu DDD sprzedawana jest z usługą montażu – to był w zasadzie najmniejszy problem, gdyż wykonawcy zgłosili się sami wkrótce po otwarciu salonu, a część z nich to były zaprzyjaźnione, sprawdzone ekipy – wspomina franczyzobiorca.
Po dwóch miesiącach działalności Andrzej Zawadzki jest zadowolony. Mówi, że sklep jeszcze przez jakiś czas będzie wchodził na pożądany poziom obrotów, ale jest lepiej niż zakładał, zwłaszcza że znajomi przedsiębiorcy przestrzegali go przed trudnym startem. – Dla sklepu bez historii najważniejsza jest kampania marketingowa przed i po otwarciu – mówi Andrzej Zawadzki. – Współfinansowana przez centralę kampania znacznie ułatwiła mi start. Zakładam, że z czasem dojdę do momentu, w którym klienci będą sobie polecać mój salon, a to najlepsza reklama dla biznesu.
Nowy franczyzobiorca DDD dodaje, że we współpracy z siecią ceni sobie swobodę działania, ale też silne wsparcie organizatora systemu. – To dobrze, jeśli franczyzodawca nie występuje z pozycji siły w relacjach z franczyzobiorcą, ale swoją pozycją potrafi go wspierać, choćby przy negocjowaniu warunków najmu czy w kontaktach z dostawcami.
DDD Dobre Dla Domu to sieć sklepów z podłogami, drzwiami oraz akcesoriami. W swoim modelu biznesowym firma postawiła na specjalizację oraz ofertę ze średniej i wyższej półki. Firma dopuszcza też możliwość łączenia salonu DDD ze sklepami z branż pokrewnych, np. z wyposażeniem łazienek czy meblami. Aby zostać franczyzobiorcą sieci DDD Dobre Dla Domu, należy dysponować kwotą min. 50 tys. zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Biznes dobrze ułożony
/02.06.2025
Łatwy start i szybki zwrot z inwestycji to zdaniem przedstawicieli sieci DDD najważniejsze atuty tej franczyzy.
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Na koniunkturze w branży budowlanej korzystają nie tylko deweloperzy, lecz także inne biznesy: architekci wnętrz, ekipy remontowe, agenci nieruchomości.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Food truck z dofinansowaniem
/18.11.2025
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Relacjonujemy w najnowszym odcinku Franczyza News wszystko, co wydarzyło się na Targach Franczyza. To była doskonała okazja, by z bliska zobaczyć, jak dynamicznie rozwija się rynek franczyzy w Polsce.
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.