Kebab i kołacz przez cały rok

W pełni wyposażona przyczepa, przeznaczona do sprzedaży kołaczy, kosztuje ok. 49 tys. zł. Nie ma opłat licencyjnych za przystąpienie do sieci.
Środa
28.12.2016
Właściciele sieci Lodolandia wprowadzili na rynek dwa nowe koncepty – jeden z kebabem, drugi z węgierskimi kołaczami.
 

Lodolandia funkcjonuje na rynku od 2013 roku. W ubiegłym sezonie sieć liczyła 250 punktów franczyzowych. Wykorzystując dotychczasowe doświadczenie, jej właściciele postanowili wprowadzić na rynek dwa nowe koncepty – oba umożliwiające prowadzenie biznesu przez cały rok i oba oparte na sprzedaży z przyczep gastronomicznych: Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab.
Street food w Polsce bardzo prężnie się rozwija. Obecnie bardzo modne są zloty food trucków, jarmarki, festyny, targi śniadaniowe, Nocny market w Warszawie, który cieszy się niesłychanym powodzeniem. Wykorzystujemy ten trend mówi Marcin Olesiak, właściciel wszystkich trzech systemów. Z racji prowadzenia Lodolandii, mamy ogromne doświadczenie w produkcji przyczep gastronomicznych. Współpracujemy też z licznymi sieciami handlowymi i galeriami na terenie całego kraju, dzięki czemu dysponujemy wieloma lokalizacjami, które możemy zaproponować franczyzobiorcom. Nasze doświadczenie chcemy wykorzystać przy tworzeniu nowych konceptów.

Kołacz na Okrągło, jak sama nazwa wskazuje, to sprzedaż węgierskich kołaczy.
Na Węgrzech, Słowacji i w Czechach bardzo popularna jest sprzedaż kołaczy z ulicznych budek. To właśnie zainspirowało nas do wprowadzenia tego konceptu na polskim rynku – dodaje Marcin Olesiak.
W pełni wyposażona przyczepa, przeznaczona do sprzedaży kołaczy, kosztuje ok. 49 tys. zł. Nie ma opłat licencyjnych za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 200 zł. Natomiast Bafra Kebab wykorzystuje popularność kebabów wśród polskich konsumentów. W tym przypadku gotowa do pracy przyczepa to wydatek ok. 79 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł. W żadnym z konceptów nie ma opłat licencyjnych.

Licencjodawca dostarcza przyczepy we wskazane miejsce i uruchamia wspólnie z franczyzobiorcą. Franczyzobiorcy na początku przechodzą zarówno teoretyczne, jak i praktyczne szkolenia, które pozwalają im poznać specyfikę biznesu, tajniki produkcji i receptury, obsługę urządzeń itp.
W tej chwili działa już 20 punktów franczyzowych Kołacza na Okrągło oraz osiem z logo Bafra Kebab.