W zależności od modelu współpracy zwrot z inwestycji w biznes "U Lodziarzy" – według szacunków franczyzodawcy – następuje po okresie od 6 do 12 miesięcy.
Piątek
10.02.2017
W tym roku Wytwórnia Lodów Prawdziwych „U Lodziarzy” chce rozbudować sieć o 50 punktów.
 

„U Lodziarzy” to franczyzowa sieć sprzedające produkowane pod tą marką tradycyjne lody. Powstała niespełna dwa lata temu. W tej chwili w jej skład wchodzi 19 lodziarni: 5 własnych i 14 franczyzowych. Tylko w ubiegłym roku otwarto 15 z nich. Ale plany są jeszcze bardziej ambitne. W tym roku franczyzodawca zamierza uruchomić kolejne 50 punktów. Właścicielem konceptu jest Radosław Charubin, do którego należy także marka Lody Bonano (sprzedająca lody-świderki). Zważywszy na fakt, że Lody Bonano to największa obecnie sieć franczyzowych lodziarni w Polsce (ubiegły rok zamknęły liczbą blisko 270 punktów) – jest wysoce prawdopodobne, że marka „U Lodziarzy” powtórzy ten sukces.
Docelową liczbę punktów tak naprawdę zweryfikuje oczywiście rynek, ale z naszych obserwacji wynika, że zapotrzebowanie na tradycyjne lody wciąż jest ogromne – mówi Aleksandra Szarkowska, menedżer rozwoju sieci „U Lodziarzy”.

Od tego sezonu współpraca z franczyzobiorcami ma opierać się o jeden z czterech modeli współpracy. Pierwszy to pracownia połączona ze sprzedażą, gdzie lody powstają w obecności klientów (własna pracownia umożliwia także zaopatrywanie pobliskich restauracji kawiarni, cukierni itp.). Na zakup urządzeń, koniecznych do uruchomienia produkcji trzeba wydać min. 26,5 tys. zł netto. Do tego należy doliczyć koszty adaptacji lokalu oraz zakup chłodni.

Drugi model to prowadzenie wyłącznie sprzedaży, bez produkcji. W obu modelach opłata franczyzowa to 800 zł netto a marketingowa 150 zł (obie pobierana przez 6 miesięcy w roku, od kwietnia do września). Trzecią formą współpracy jest mobilny punkt sprzedaży, czyli riksza. Kosztuje ok. 6 tys. zł netto, do tego należy doliczyć wydatek na chłodnię. Opłata franczyzowa w tym przypadku to 500 zł netto (płacone przez okres prowadzenia działalności). Ostatni model to wyspa w galerii handlowej. Jej koszt, zdaniem franczyzodawcy, nie powinien przekroczyć 25 tys. zł. Z kolei opłata franczyzowa oraz marketingowa wynoszą odpowiednio 600 zł netto i 150 zł i płacone są przez cały rok – tak jak działa wyspa.
Franczyzodawca zapewnia m.in. wizualizację punktów, opracowuje wytyczne do urządzenia lokalu według standardów sieci.
Oprócz tego nasi partnerzy otrzymują też pełne know-how prowadzenia lodziarni, a także biorą udział w licznych szkoleniach,m. in. z zakresu produkcji, obsługi maszyn, przygotowywania dań z menu, kontaktu z klientem i prowadzenia działalności pod naszym opatentowanym szyldem – mówi Aleksandra Szarkowska. – Przedsiębiorcy mogą liczyć również na aktywną promocję marki w mediach społecznościowych, a także na wsparcie podczas uruchomienia lodziarni i promocję samego otwarcia.

W zależności od modelu współpracy zwrot z inwestycji – według szacunków franczyzodawcy – następuje po okresie od 6 do 12 miesięcy.


POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022