Zarobek u lodziarzy

„U Lodziarzy” to franczyzowa sieć sprzedające produkowane pod tą marką tradycyjne lody. Powstała niespełna dwa lata temu. W tej chwili w jej skład wchodzi 19 lodziarni: 5 własnych i 14 franczyzowych. Tylko w ubiegłym roku otwarto 15 z nich. Ale plany są jeszcze bardziej ambitne. W tym roku franczyzodawca zamierza uruchomić kolejne 50 punktów. Właścicielem konceptu jest Radosław Charubin, do którego należy także marka Lody Bonano (sprzedająca lody-świderki). Zważywszy na fakt, że Lody Bonano to największa obecnie sieć franczyzowych lodziarni w Polsce (ubiegły rok zamknęły liczbą blisko 270 punktów) – jest wysoce prawdopodobne, że marka „U Lodziarzy” powtórzy ten sukces.
– Docelową liczbę punktów tak naprawdę zweryfikuje oczywiście rynek, ale z naszych obserwacji wynika, że zapotrzebowanie na tradycyjne lody wciąż jest ogromne – mówi Aleksandra Szarkowska, menedżer rozwoju sieci „U Lodziarzy”.
Od tego sezonu współpraca z franczyzobiorcami ma opierać się o jeden z czterech modeli współpracy. Pierwszy to pracownia połączona ze sprzedażą, gdzie lody powstają w obecności klientów (własna pracownia umożliwia także zaopatrywanie pobliskich restauracji kawiarni, cukierni itp.). Na zakup urządzeń, koniecznych do uruchomienia produkcji trzeba wydać min. 26,5 tys. zł netto. Do tego należy doliczyć koszty adaptacji lokalu oraz zakup chłodni.
Drugi model to prowadzenie wyłącznie sprzedaży, bez produkcji. W obu modelach opłata franczyzowa to 800 zł netto a marketingowa 150 zł (obie pobierana przez 6 miesięcy w roku, od kwietnia do września). Trzecią formą współpracy jest mobilny punkt sprzedaży, czyli riksza. Kosztuje ok. 6 tys. zł netto, do tego należy doliczyć wydatek na chłodnię. Opłata franczyzowa w tym przypadku to 500 zł netto (płacone przez okres prowadzenia działalności). Ostatni model to wyspa w galerii handlowej. Jej koszt, zdaniem franczyzodawcy, nie powinien przekroczyć 25 tys. zł. Z kolei opłata franczyzowa oraz marketingowa wynoszą odpowiednio 600 zł netto i 150 zł i płacone są przez cały rok – tak jak działa wyspa.
Franczyzodawca zapewnia m.in. wizualizację punktów, opracowuje wytyczne do urządzenia lokalu według standardów sieci.
– Oprócz tego nasi partnerzy otrzymują też pełne know-how prowadzenia lodziarni, a także biorą udział w licznych szkoleniach,m. in. z zakresu produkcji, obsługi maszyn, przygotowywania dań z menu, kontaktu z klientem i prowadzenia działalności pod naszym opatentowanym szyldem – mówi Aleksandra Szarkowska. – Przedsiębiorcy mogą liczyć również na aktywną promocję marki w mediach społecznościowych, a także na wsparcie podczas uruchomienia lodziarni i promocję samego otwarcia.
W zależności od modelu współpracy zwrot z inwestycji – według szacunków franczyzodawcy – następuje po okresie od 6 do 12 miesięcy.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Podsumowania, plany i nowe otwarcia – w nowym roku franczyzobiorcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 8-13 stycznia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali