Blue Shadow zmienia kurs
Sara i Roma Barna otworzyły swój biznes w 2003 roku. Siostry zaczęły od handlu odzieżą polskich i zagranicznych producentów, ale z czasem weszły na rynek z własnymi kolekcjami. Dziś rozwijają sieć sklepów pod szyldem Blue Shadow. W ostatnim kwartale marka obrała nowy, strategiczny kurs.
– Dokonaliśmy korekty naszej wizji. Wcześniej ze względu na ambicje twórcze oraz chęć zaspokojenia jak najszerszych potrzeb konsumenckich nasza wizja kolekcji była zbyt szeroka. Nie do końca sprawdził się pomysł, by szyć „dla wszystkich” i „na każda okazję”. Trudno wtedy o wyrazistość, nie mówiąc już o tym, że w samym sklepie ciężko łączyć różne style w spójny wizerunek. Teraz kolekcja Blue Shadow kojarzy się z bardzo wyjątkowym, kobiecym stylem charakteryzującym się luźnymi, wielowarstwowymi stylizacjami, które umiejętnie łączą klimaty boho (dużo sukienek, kwieciste nadruki, aplikacje, kapelusze, biżuteria) z minimalizmem, modą zachowawczą, „bezpieczną” czy typowo streetwearową – tłumaczy Roma Barna.
Właścicielki sieci nie mają w planach ani szybkiej, ani dużej ekspansji.
– Stawiamy na ludzi, którzy pasjonują się modą, a przy okazji chcą prowadzić biznes. To według nas najlepsze zestawienie. W tym roku planujemy otwarcie 8-10 sklepów. Jesteśmy na etapie budowania marki, nasza rozpoznawalność znacząco wzrosła. Tworzymy zespół, który nieustannie pracuje nad udoskonalaniem, zmianami, wsłuchuje się w głosy klientek, jak i partnerów biznesowych – dodaje Sara Barna.
Zdaniem właścicielek Blue Shadow rosnącą popularnością cieszą się marki, które, choć z punktu widzenia organizacji pozostają sieciowymi, proponują nieszablonowe kolekcje, podkreślające indywidualny styl noszącego. I nie konkurują cenami, lecz produktem.
– Jakość produktu i spersonalizowanie obsługi są coraz bardziej doceniane. Zauważalny jest przesyt ofertą „sieciówkową”, wielkopowierzchniową, czego dowodem jest coraz bardziej agresywna polityka cenowa wielu firm. Wyprzedaż płaszczy zimowych już w październiku jeszcze trzy lata temu byłaby nie do pomyślenia, a takie historie się zdarzały w 2016 roku – mówi Roma Barna.
Inwestycja w sklep agencyjny Blue Shadow wiąże się z kosztem ok. 1 tys. zł/ m2. Budżet na remont i urządzenie lokalu wyceniany jest zawsze indywidualnie, zależnie od stanu technicznego i wyglądu miejsca. Sklepy Blue Shadow otwierane są w lokalach o powierzchni między 50 a 120 m2. Powstają głównie w małych i średnich miejscowościach, co nie wyklucza jednak ekspansji również w dużych miastach. Świadczy o tym choćby ostatnie otwarcie w krakowskiej Galerii Bronowice. W marcu powstał tam 25 sklep sieci.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować? Sprawdź we wrześniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Prezentujemy franczyzy, które wymagają małej inwestycji na start. Opisujemy też jak otworzyć: serwis iPhona, sklep Auchan, warsztat samochodowy, mobilny salon kosmetyczny i sklep z używkami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...