Firma z wnętrzem
Sklepy Duka, oferujące wyposażenie kuchni, otwierają się zarówno jako placówki własne, jak i we franczyzie. W sumie jest ich już 64 – nie tylko w Polsce, ale też w Szwecji, Anglii, Bułgarii i Holandii. W tym roku marka otworzyła już cztery nowe salony. Pierwsze z otwarć odbyło się w Warszawie, w Factory Annopol. To już 13. sklep marki w stolicy. We współpracy z partnerem franczyzowym został też uruchomiony salon Duka w Gemini Park Tarnów. Zajął lokal o powierzchni blisko 120 m2. Marka otworzyła również ponownie swój salon w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. Mierzący 130 m2 sklep został usytuowany w nowym miejscu, na 1. piętrze budynku. W tym roku do sieci dołączył także kolejny sklep za granicą – drugi już salon Duka w Amsterdamie. W najbliższym czasie marka planuje następne dwa otwarcia – oba we franczyzie: w NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim oraz w galerii Alfa Centrum w Białymstoku.
Sklepy Duka otwierają się w miastach liczących przynajmniej 100 tys. mieszkańców. Mniejsze rynki mogą być ewentualnie indywidualnie rozważone przez centralę. Model biznesowy firmy skupia się na rozbudowie sieci wyłącznie w centrach handlowych. Lokal powinien mieć powierzchnię 100-150 m2. Wystarczy jedna witryna. Licencjodawca preferuje lokalizację na parterze, ale nie jest to warunek bezwzględny. Za to pomieszczenie nie może być zbyt wąskie – minimalna szerokość to 7,5 m. Inaczej nie uda się dobrze ustawić ekspozycji, nie odbierając tym samym klientom komfortu poruszania się po sklepie. Wystrój sklepów Duka ma charakter skandynawski, aranżacja wnętrza stawia przede wszystkim na prostotę. Kolorystyka ścian i podłóg jest jasna (najlepiej, by te ostatnie były drewnopodobne). Na podstawowy remont należy zaplanować kwotę minimum 80 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje do centrali firmy projekt architektoniczny, który zawiera m.in. dokładny opis rozstawu mebli, montażu oświetlenia. Oprócz wydatków na adaptacje, w budżecie inwestycyjnym trzeba również przewidzieć kwotę na wyposażenie w meble. Potrzeba na to minimum 70 tys. zł. Licencjodawca nie wymaga, by franczyzobiorca finansował wszystko gotówką. Dopuszczalne są kredyty, wielu franczyzobiorców decyduje się np. na leasing mebli.
Towar, jaki trafia do sklepu wart jest w sumie 200-250 tys. zł. Franczyzobiorca nie musi mieć pieniędzy na zatowarowanie – otrzymuje towar w depozyt. Franczyzodawca wymaga jednak zabezpieczenia – może mieć ono formę np. weksla, gwarancji bankowej lub aktu notarialnego o dobrowolnym poddaniu się egzekucji do wysokości określonej kwoty. Franczyzobiorca zarabia na prowizji od sprzedaży netto.
Zwrot z inwestycji następuje z reguły po 2-3 latach.
– Wiele zależy od zaangażowania franczyzobiorcy – wyjaśnia Teresa Szynkiewicz, dyrektor ds. franczyzy Duka. – Chcemy, żeby nasi partnerzy byli blisko biznesu i brali w nim czynny udział. Oczywiście mogą zatrudnić kierownika sklepu, ale powinni zapewnić placówce stały nadzór i na bieżąco pracować z personelem. Trzeba pamiętać, że budowanie bazy lojalnych klientów trwa przynajmniej 12 miesięcy.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Nasz franczyzobiorca musi dobrze znać lokalny rynek i mieć doświadczenie w handlu – mówi Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel SA.
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
Ten rok będzie dla marki Dr Materac rekordowy. Z jakich względów?
Rynek stolarki otworowej jest odporny na zawirowania gospodarcze. Jak otworzyć taki biznes i czy to się opłaca?
Sieć marketów Pszczółka ma ambitne plany na przyszłość. Chce zdominować rynek na poziomie powiatów i gmin.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.