Pieniądze na boisku
- Naszą ambicją jest stworzenie największej ogólnopolskiej ligi szóstek piłkarskich dla amatorów - mówi Jarosław Szwiec, dyrektor generalny projektu Extraliga.pl.
Szóstek, bo tylu piłkarzy wybiega na boisko w formule zawodów przyjętej przez Exraligę. Firma w najbliższym czasie chce organizować zawody w 32 miastach Polski. Obecnie funkcjonują one w Bydgoszczy, Grudziądzu, Ełku, Ostródzie, Słupsku, Kobylnicy, Lublinie, Nowym Targu i Rzeszowie. W jednym mieście może funkcjonować wiele lig. Dla przykładu w Lublinie funkcjonują trzy poziomy rozgrywek.
- Organizujemy zawody w sezonie letnim i jesiennym, z profesjonalną otoczką medialną - mówi Jarosław Szwiec.
Potencjalni franczyzobiorcy powinni dysponować dostępem do boiska typu orlik lub boiska pełnowymiarowego, które może zostać podzielone na dwa mniejsze.
- Nie muszą oni inwestować gotówki w ten koncept biznesowy, a zarabiać zaczną już w pierwszym sezonie rozgrywek piłkarskich - zapewnia Jarosław Szwiec.
Do wyboru są dwa modele współpracy. W pierwszym partner zleca Extraliga.pl organizację ligi, a sam zajmuje się obsługą otoczki medialnej związanych z nią wydarzeń, m.in.: prowadzi serwis internetowy, nagrywa wideo z meczów, zajmuje się pisaniem artykułów ligowych, dba o poprawne przeprowadzenie rozgrywek w swoim mieście. I na tym zarabia.
- W drugim modelu to twórca bądź organizator ligi zgłasza się do nas. Ubieramy ją w nasz brand i dajemy wsparcie. Partner musi się liczyć z jednorazową opłatą licencyjną rzędu 1 tys. zł oraz opłaceniem licencji rocznej w wysokości 15 proc. puli wpisowego od wszystkich zespołów w sezonie. Przy tym wpisowe od każdego zespołu w zależności od oprawy medialnej j i liczby meczów sięga od 549 zł do 1349 zł. Każda liga musi liczyć minimum 8 zespołów - mówi Jarosław Szwiec.
Dwa razy w roku Extraliga.pl organizuje spotkania z partnerami, na których uczą się oni, w jaki sposób mogą zarobić lub pozyskać dodatkowe pieniądze na współpracy - m.in. pozyskując partnerów i sponsorów.
Drużyny za osiągane sukcesy sportowe otrzymują nagrody - vouchery na sprzęt sportowy, puchary. Firmy sponsorujące zespoły w rozgrywkach Extraliga.pl mają dzięki temu również dobrą reklamę, zyskując rozpoznawalność marki lokalnie i ogólnopolsko. Najlepsze drużyny z każdego miasta raz w roku mierzą się na
poziomie ogólnopolskim a zwycięzca w nagrodę wyjeżdża na mecz jednej z europejskich lig, z przelotem i zakwaterowaniem. W tym roku zwycięzca turnieju poleciał do Mediolanu na 3 dni, z wejściem na mecz Serie A: AC Milan vs Genoa.
Ligę najczęściej tworzą byli zawodnicy sportowi, pracownicy firm, lub sami ich właściciele. Mogą one funkcjonować w każdym, nawet najmniejszym mieście. Warunkiem jest minimum 8 zespołów oraz spełnianie jakościowych standardów współpracy, wyznaczonych przez Extraliga.pl.
- W kilku miastach zrezygnowaliśmy już ze współpracy z ligami, właśnie dlatego, że nie spełniały naszych standardów. Zależy nam na jakości, chcemy tworzyć profesjonalne rozgrywki, tak, żeby nasi zawodnicy mogli się poczuć jak w Ekstraklasie - mówi Jarosław Szwiec.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Orient Massage i Thai Organic uruchamia Palarnię Zdrowych Kaw. Wkrótce w salonach masażu będzie można napić się prozdrowotnej kawy o dużej zawartości polifenoli i antyoksydantów.
Salony masażu Orient Massage i Thai Organic jako jedyne w Polsce połączyły masaże balijskie z dbałością o piękną skórę.
Ponad 50 nowych franczyzobiorców, sześć otwarć w jednym miesiącu – sieć Xtreme Fitness Gyms może być zadowolona z mijającego roku. A w przyszłym planuje jeszcze podkręcić tempo.
– Za pięć lat chcemy być największą siecią salonów Spa i masażu balijskiego w Europie – mówią dr Martyna Buchalska i Piotr Buchalski, właściciele Orient Massage & Thai Organic.
Wojciech Bychawski po 20 latach pracy w korporacji przeszedł na swoje. Zdecydował się na franczyzę Studia In.Time. Jak mu idzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.