Przepis na opłacalną pizzerię

Leszek Nowak, menedżer ds. rozwoju Telepizza Poland
Gdzie najlepiej otworzyć pizzerię?
Telepizza otwiera restauracje przy głównych ulicach, centrach miast, a także lokale w strefie food court w centrach handlowych zarówno w dużych miastach, jak i w miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 30 tys. osób. Profil lokalu dopasowujemy do warunków i potrzeb otoczenia. Np. w centrum handlowym wystarczy mniejszy punkt z szybką obsługą. W niektórych przypadkach nie ma sensu otwierania większej restauracji, gdyż jest to nieopłacalna inwestycja. Galerie charakteryzują się szybkim przepływem osób, a klienci zazwyczaj nie mają czasu na celebrowanie posiłków. Jedzą w przerwach między zakupami. Duży lokal mógłby stać się nierentowny, choćby przez wysoki czynsz najmu. Większa placówka lepiej sprawdza się przy ruchliwej ulicy albo na osiedlu, gdzie ludzie spędzają wolny czas. Jeśli pizzeria powstaje na osiedlu mieszkaniowym to jego klientami najprawdopodobniej będą w dużej mierze rodziny z dziećmi. Warto więc dopasować wnętrze lokalu do ich potrzeb i zapewnić np. kącik dla dzieci i zaciszne miejsce dla karmiących matek. Istnieje jednak możliwość połączenia obu formatów.
Jaki jest najlepszy lokal na pizzerię?
Najlepiej, żeby restauracja mieściła się na parterze w budynku przy ruchliwej ulicy, a nieopodal niej można było łatwo zaparkować. Czynsz za lokal powinien mieścić się w granicach normy odpowiedniej dla danej lokalizacji. W przeciwnym razie restauracja może mieć problem z osiągnięciem rentowności. W lokalach już funkcjonujących również warto czasem podjąć próbę negocjowania cen najmu. Franczyzobiorcy Telepizzy mogą liczyć na pomoc franczyzodawcy w tym zakresie. Kolejnym etapem jest przygotowanie restauracji do użytku. Telepizza dostarcza partnerowi gotowy projekt lokalu. Licencjobiorca otrzymuje projekt technologiczny części kuchennej i aranżację sali dla klientów. Wsparcie specjalisty jest bardzo ważne. Przepisy sanepidu są bardzo skomplikowane i wymagają dużej wiedzy by wnętrze restauracji było urządzone zgodnie z obowiązującymi wymogami.
Jaki jest koszt urządzenia pizzeri?
Koszt urządzenia lokalu uzależniony jest od jego powierzchni. Wyposażenie obejmuje urządzenia kuchenne, z których najważniejszy jest piec do pizzy. Dostarczamy jednakowe piece do wszystkich placówek, by w każdym lokalu zachować obowiązujący w Telepizza standard. Mamy podpisaną umowę z producentem, który gwarantuje korzystną cenę zakupu i serwis urządzeń.
Ważnym elementem w biznesie gastronomicznym są również działania marketingowe, dzięki którym lokal ma zapewnioną widoczność, co z kolei ma wpływ na liczbę klientów odwiedzających restauracje i zamawiających w dostawie. Firma dba o widoczność marki, prowadzimy zarówno kampanie lokalne jak i globalne, począwszy od wyszukiwarki Google, sieci reklamowej GDN, poprzez obecność z reklamą na największych portalach informacyjnych oraz mediach społecznościowych. Jednym z kluczowych elementów marketingu lokalnego, są ulotki reklamowe dostarczane klientom do skrzynek pocztowych lub na klamki drzwi. Jednak, żeby takie działania reklamowe były skuteczne, trzeba je powtarzać z określoną częstotliwością.
Rozmawiała Magdalena Kurda
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali