Spożywczak jak bazarek

Oferta sieciowych sklepów spożywczych zmienia się na naszych oczach. W ostatnich miesiącach nad wzmocnieniem oferty w zakresie produktów świeżych i regionalnych pracowali franczyzodawcy m.in. E. Leclerc i Delikatesów Centrum, dopracowując nie tylko asortyment, ale też procesy zaopatrywania sklepów. Teraz do tego grona dołącza Żabka. W sklepach convenience pojawi się nowa marka własna o nazwie „Green Go”. Nowa propozycja warzywnych sałatek ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego konsumenta, który pomimo życia w pośpiechu, pragnie dobrze się odżywiać i stawia na świeże składniki.
– Marka „Green Go” nie tylko odpowiada na potrzeby konsumentów żyjących w ciągłym biegu, ale i doskonale wpisuje się w format convenience. Do wygodnych, łatwych i szybkich zakupów w Żabce dołączyła możliwość zakupu fit posiłków gotowych do natychmiastowego spożycia. To oferta, która wychodzi naprzeciw trendom i pokazuje, że szybkie dania mogą być także zdrowe – podkreśla Łukasz Wołowiec, starszy kierownik kategorii Quick Meal Solutions w Żabka Polska.
Artykuły z linii „Green Go” wyróżniają się opakowaniami umożliwiającymi ich szybkie i wygodne spożycie. To m.in. shakery sałatkowe posiadające plastikowy widelczyk i zaokrąglone wieko, które umożliwia dokładne wymieszanie sałatki z dressingiem. Marka „Green Go” dostępna jest obecnie tylko w Żabkach reprezentujących nowy format sklepów, ale niewykluczone jest rozpowszechnienie jej w pozostałych sklepach.
– Przed nami ogromne wyzwanie, jakim jest zmiana postrzegania produktów gotowych do spożycia jako niezdrowych i kalorycznych – mówi Łukasz Wołowiec.
Wprowadzenie nowej marki własnej pokrywa się z deklaracjami nowego właściciela Żabki, funduszu CVC Capital Partners, którą przejął sieć wiosną tego roku. Zgodnie z nimi sieć miała m.in. aktywnie reagować na zmieniające się trendy żywieniowe, kształtowane m.in. przez zwiększone tempo życia klientów.
– Dzięki rozszerzeniu asortymentu i zmianie formatu sklepów nowa strategia rozwoju Żabki ma stanowić źródło zarówno bieżącego, jak i długofalowego wzrostu. Wcześniej został opracowany nowoczesny system franczyzowy umacniający rolę przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldem Żabki. Wiele z proponowanych w strategii rozwiązań zostało już przetestowanych w wybranych sklepach i trafia do pozostałych placówek. Kolejne innowacje będą sukcesywnie weryfikowane przez klientów i w przypadku pozytywnego przyjęcia, konsekwentnie wdrażane – tłumaczył przy okazji przekształceń własnościowych Tomasz Suchański, prezes Żabki.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Żabka przyspiesza ekspansję i zwiększa liczbę otwarć zaplanowanych na ten rok. Chwali się też wzrostami sprzedaży w pierwszym półroczu 2025.
Sklep sezonowy to propozycja dla zaangażowanych franczyzobiorców Żabki, którzy chcą rozwijać swój biznes latem, w miejscowościach turystycznych.
Salon kosmetyczny, siłownia, sklep spożywczy, a może firma edukacyjna, biuro nieruchomości albo butik z modą? Przedstawiamy konkretne przykłady franczyz, które zarabiają. Pokazujemy też mniej typowe pomysły na biznes, jak hodowla ślimaków czy pracownia peruk. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza Synevo jest dla każdego, kto szuka pomysłu na biznes z szybkim zwrotem, który w dodatku realnie pomaga ludziom – mówi Grzegorz Morawski, kierownik ds. franczyzy Synevo.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów