Spożywczak jak bazarek
Oferta sieciowych sklepów spożywczych zmienia się na naszych oczach. W ostatnich miesiącach nad wzmocnieniem oferty w zakresie produktów świeżych i regionalnych pracowali franczyzodawcy m.in. E. Leclerc i Delikatesów Centrum, dopracowując nie tylko asortyment, ale też procesy zaopatrywania sklepów. Teraz do tego grona dołącza Żabka. W sklepach convenience pojawi się nowa marka własna o nazwie „Green Go”. Nowa propozycja warzywnych sałatek ma być odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego konsumenta, który pomimo życia w pośpiechu, pragnie dobrze się odżywiać i stawia na świeże składniki.
– Marka „Green Go” nie tylko odpowiada na potrzeby konsumentów żyjących w ciągłym biegu, ale i doskonale wpisuje się w format convenience. Do wygodnych, łatwych i szybkich zakupów w Żabce dołączyła możliwość zakupu fit posiłków gotowych do natychmiastowego spożycia. To oferta, która wychodzi naprzeciw trendom i pokazuje, że szybkie dania mogą być także zdrowe – podkreśla Łukasz Wołowiec, starszy kierownik kategorii Quick Meal Solutions w Żabka Polska.
Artykuły z linii „Green Go” wyróżniają się opakowaniami umożliwiającymi ich szybkie i wygodne spożycie. To m.in. shakery sałatkowe posiadające plastikowy widelczyk i zaokrąglone wieko, które umożliwia dokładne wymieszanie sałatki z dressingiem. Marka „Green Go” dostępna jest obecnie tylko w Żabkach reprezentujących nowy format sklepów, ale niewykluczone jest rozpowszechnienie jej w pozostałych sklepach.
– Przed nami ogromne wyzwanie, jakim jest zmiana postrzegania produktów gotowych do spożycia jako niezdrowych i kalorycznych – mówi Łukasz Wołowiec.
Wprowadzenie nowej marki własnej pokrywa się z deklaracjami nowego właściciela Żabki, funduszu CVC Capital Partners, którą przejął sieć wiosną tego roku. Zgodnie z nimi sieć miała m.in. aktywnie reagować na zmieniające się trendy żywieniowe, kształtowane m.in. przez zwiększone tempo życia klientów.
– Dzięki rozszerzeniu asortymentu i zmianie formatu sklepów nowa strategia rozwoju Żabki ma stanowić źródło zarówno bieżącego, jak i długofalowego wzrostu. Wcześniej został opracowany nowoczesny system franczyzowy umacniający rolę przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldem Żabki. Wiele z proponowanych w strategii rozwiązań zostało już przetestowanych w wybranych sklepach i trafia do pozostałych placówek. Kolejne innowacje będą sukcesywnie weryfikowane przez klientów i w przypadku pozytywnego przyjęcia, konsekwentnie wdrażane – tłumaczył przy okazji przekształceń własnościowych Tomasz Suchański, prezes Żabki.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Tylko kilkanaście procent przedstawicieli pokolenia Z chce otworzyć własny biznes. Czy da się poprawić te statystyki?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów