Burgery zmienią właściciela?
Bobby Burger to licząca 34 lokale najbardziej znana polska sieć burgerowni, stworzona przez Krzysztofa Kołaszewskiego i Bogumiła Jankiewicza. Z kolei Mex Polska to grupa skupiające takie brandy gastronomiczne, jak m.in. restauracje The Mexican czy Pijalnie Wódki i Piwa. Obie spółki podpisały właśnie list intencyjny, na mocy którego Mex Polska ma wyłączność na rozmowy w sprawie kupna min. 51 proc. udziałów w Bobby Burgerze. Wyłączność potrwa cztery miesiące – w tym czasie Mex przeprowadzi badanie due diligence, czyli kompleksowej kondycji finansowej, prawnej etc. sieci burgerowni. Po zakończeniu badania ustalona zostanie cena transakcji.
Co dalej?
Czemu Twórcy Bobby Burgera chcą się pozbyć swojego biznesowego dziecka?
– To nie chęć rozstania się z marką, ale poszukiwanie dróg szybszego rozwoju – zapewnia Krzysztof Kołaszewski, współwłaściciel Bobby Burgera, który podpisał list intencyjny w imieniu swoim i wspólnika. – Nasz biznes opiera się na skali. Od dawna prowadzimy rozmowy z różnymi firmami, inwestorami. Mex Polska jest spółką giełdową i dlatego musiał ukazać się komunikat w tej sprawie.
A jednak Bobby Burger rozważa sprzedaż minimum 51 proc. udziałów, co oznacza utratę pakietu kontrolnego.
– Owszem, ale nie zamierzamy ze wspólnikiem wycofać się ze spółki – podkreśla Krzysztof Kołaszewski. – W przypadku sprzedaży, ja na pewno pozostanę osobą zajmującą się sprawami operacyjnymi. Rozmawiałem o tym z naszymi franczyzobiorcami. Sądzę, że nie powinni mieć żadnych powodów do niepokoju.
Ostatnio sieć nie rozwija się już w tak szybkim tempie, jak to bywało wcześniej.
– Faktycznie, w ciągu ostatniego roku, dwóch liczba lokali nie rosła szybko. Raczej skupialiśmy się na wymianie istniejących lokalizacji na lepsze. Było kilka otwarć, ale też kilka zamknięć – przyznaje współwłaściciel sieci. – Nasz koncept nadal ewoluuje. Chcemy otwierać lokale bardziej w stylu fast casual, zajmujące większą powierzchnię. Franczyzobiorcom oferujemy partycypowanie w kosztach inwestycji. Przygotowaliśmy też nowy format.
Inwestycja w burgerownię to koszt 200-300 tys. zł (jeśli lokal nie jest przystosowany do potrzeb gastronomii). Franczyzodawca może partycypować w tych wydatkach do kwoty 100 tys. zł. Nowościąw ofercie franczyzowej jest tańszy w inwestycji tzw. format kontenerowy. Moduły kontenerowe można dowolnie konfigurować. Koszt inwestycji to ok. 120 tys. zł, ale można skorzystać z leasingu. W przypadku formatu kontenerowego opłata wstępna wynosi 9,9 tys. zł, przy lokalu stacjonarnym 19,95 tys. zł. Miesięczne opłaty franczyzowe to 5 proc. od obrotu.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...