Franczyzobiorca wynajmie mieszkanie
Z analiz sieci biur nieruchomości Metrohouse wynika, że co czwarta transakcja realizowana za pośrednictwem doradców tej firmy dotyczy zakupów inwestycyjnych. Według szacunków deweloperów, na rynku pierwotnym odsetek ten może być jeszcze wyższy. Kupione mieszkania trafiają następnie na rynek wynajmu. Choć w większości obsługa wynajmu nadal jest w rękach właściciela nieruchomości, to rośnie zainteresowanie profesjonalną obsługą procesu wynajmu realizowaną przez wyspecjalizowane podmioty oferujące kompleksowe rozwiązania. Dlatego franczyzodawca postanowił wprowadzić do swojej oferty usługę Home Management.
– Usługa, która z powodzeniem rozwijana jest od ponad dziesięciu lat w Budapeszcie przez właściciela Metrohouse, Duna House Holding, od lutego tego roku oferowana jest również klientom w Warszawie. To odpowiedź na bieżące potrzeby rynku, który dynamicznie się zmienia. Coraz więcej Polaków lokuje swoje oszczędności w nieruchomościach z przeznaczeniem na wynajem. Mają pieniądze na mieszkanie, ale już niekoniecznie czas na zajmowanie się nim. Inwestor to z reguły człowiek aktywny zawodowo, posiadający rodzinę, zainteresowania. Inwestuje w nieruchomości bo to bezpieczne i chciałby je też bezpiecznie wynająć, a do tego potrzebna jest wiedza, umiejętność dobrania właściwych lokatorów, zarządzanie kosztami, dostęp do pracowników, którzy usuną awarie, a czasem i umiejętność windykacji zadłużenia oraz pozbycia się uciążliwego lokatora. Nie każdy chce lub może się tym zająć. Szczególnie gdy właściciel mieszka na drugim końcu miasta lub wręcz w innym mieście niż nieruchomość. Chodzi o to, żeby nieruchomość zarabiała, a klient miał święty spokój – mówi Marta Żółkowska, menedżer krajowy w Metrohouse.
Usługa obecnie dedykowana jest indywidualnym i instytucjonalnym właścicielom nieruchomości przeznaczonych do najmu – na razie w Warszawie. Agentom Metrohouse można powierzyć wszystkie kwestie związane zarówno z obsługą najmu jak i wynajęciem nieruchomości.
– Wdrażamy nowe funkcjonalności w modelu zarządzania mieszkaniami na wynajem. Nasze doświadczenia z rynku Węgier niewątpliwie pozwolą nam zaproponować nową jakość w tym segmencie – mówi Maciej Klukowski, dyrektor Home Management. – Opieramy się na rozbudowanej strukturze Metrohouse, z pełnym wsparciem biurowym i logistycznym. Mamy nadzieję na szybki rozwój w dynamicznym segmencie Private Rental Sector – nowej gałęzi inwestycji instytucjonalnych w mieszkania. To szansa również dla inwestorów spoza Warszawy, aby w bezpieczny sposób inwestować w nieruchomości w stolicy.
Jak dowiedział się portal Franchising.pl, usługę będą mogli zaproponować swoim klientom również franczyzobiorcy Metrohouse.
– Usługa przewidziana jest jako uzupełnienie oferty sprzedaży i najmu, jest niejako dodana do pozostałych elementów oferowanych przez Metrohouse. Nie ma konieczności dokupowania dodatkowych licencji. Franczyzodawca będzie organizował wewnętrzne szkolenia z produktu. Po stronie franczyzobiorcy nie pojawiają się żadne koszty, Home Management jest dodatkową opcją na przychody z najmu, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów czy działań administracyjnych – tłumaczy Maciej Klukowski, dyrektor Home Management by Metrohouse.
Jak przekonuje, każda z franczyz ma możliwość zgłoszenia klienta zainteresowanego usługą zarządzania najmem Home Management. Daje to podstawę do późniejszej współpracy w zakresie wynajmu lokalu.
– Franczyzobiorca zyskuje kolejny argument do współpracy z Metrohouse, dając możliwość najemcą i właścicielom lokali korzystania ze wszystkich udogodnień Home Management, w tym zniżek, pakietów usług czy wsparcia w zakresie inwestycji – dodaje Maciej Klukowski.
Home Management by Metrohouse zapewnia możliwość optymalizowania kosztów i korzystania z wszelkich udogodnień zarządzania na odległość – w tym zniżki na energię elektryczną, pakiety usług remontowych i sprzątania, stały nadzór nad stanem technicznym, rozliczenia finansowe oraz zespół specjalistów gotowych na wszelkiego rodzaju awarie. Obejmuje również system monitoringu płatności oraz wsparcie w optymalizacji podatkowej wynajmu nieruchomości. Oferta wynajmu będzie wsparta tzw. wirtualnymi spacerami nieruchomości. Dodatkowo Home Management wdrożył procedury podpisu umów na odległość, nie ma zatem konieczności obecności właściciela mieszkania lub najemcy w Warszawie celem finalizacji umowy.
Pod szyldem Metrohouse działa ponad 70 biur. Z czasem nowa usługa ma być dostępna również w placówkach zlokalizowanych poza stolicą.
– Już teraz rozpoczęliśmy rozmowy na temat Krakowa – to jeden z najbardziej perspektywicznych rynków zaraz po Warszawie – podsumowuje w rozmowie Marta Żółkowska.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof