Sfinks połknie pizzę
Pod koniec 2016 r. Sfinks Polska zawarł dwuetapową umowę z udziałowcem Fabryki Pizzy. W pierwszym etapie, trwającym do 31.03.2018 r., Sfinks – jako masterfranczyzodawca – miał otworzyć swoje restauracje i przeprowadzić badanie due diligence, czyli kompleksowo sprawdzić kondycję handlową, finansową i prawną Fabryki Pizzy. Najwidoczniej badanie wypadło pomyślnie, bo Sfinks poinformował, że przechodzi do drugiego etapu umowy, który zakłada jest dalszy rozwój sieci oraz przejęcie przez Sfinksa wszystkich udziałów w Fabryce Pizzy, a w efekcie – marki i całej sieci. Ma się to stać nie później niż do końca marca 2021 r.
Obecnie Fabryka Pizzy liczy 14 restauracji, z czego trzy zostały uruchomione przez grupę Sfinks. Aktualnie przygotowywane są otwarcia w Kołobrzegu, Mińsku Mazowieckim i Łodzi.
– Marka Fabryka Pizzy jest bardzo ciekawa, wyróżnia się na tle innych restauracji włoskich, a do tego jest formatem sieciowym, w czym się specjalizujemy – komentuje Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska. – Teraz dodatkowo dysponujemy wynikami praktycznego testu, jakim było uruchomienie własnych Fabryk Pizzy. Pozwoliło to nam ocenić rzeczywisty potencjał tego konceptu, co się w nim sprawdza, co można ulepszyć i gdzie osiągnąć synergie z sieciami Sfinks Polska SA. Wnioski były na tyle pozytywne, że zdecydowaliśmy o zakupie sieci.
Jak informowano już wcześniej, za 100 proc. udziałów w Fabryce Pizzy Sfinks zapłaci kwotę nie niższą niż 6 mln zł, ale nie wyższą niż 10 mln zł.
Sfinks Polska zarządza obecnie 177 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 90 restauracji Sphinx (segment casual dining), przejętymi niedawno 69 pubami Piwiarnia Warki (segment gastro pubów), 12 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i dwoma restauracjami WOOK (segment casual dining).

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sfinks Polska już za kilka dni przejmuje całkowicie Fabrykę Pizzy. Wartość transakcji to 8 mln zł.
Na korporacji nie kończy się życie. Wręcz przeciwnie – zakładając własną firmę, możemy je zacząć na nowo. Przedstawiamy 10 biznesów, dzięki którym rzucisz etat i przejdziesz na swoje.
Sfinks Polska stawia na franczyzę. Już teraz ponad połowa lokali w jego portfolio działa na licencji, a za trzy lata ma to być nawet 90 proc.
Sfinks zamknął pierwsze półrocze 2018 z mniejszymi przychodami ze sprzedaży, niż rok wcześniej. Zarząd spółki twierdzi, że to m.in. efekt niehandlowych niedziel.
Zamawianie jedzenia przez internet czy aplikację mobilną jest coraz powszechniejsze. W tego typu biznes wchodzi właśnie jeden z polskich franczyzodawców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Znana marka pizzerii zaczyna w Polsce udzielać licencji na biznes. Ile trzeba mieć na inwestycję?
Plantacja drzewek iglastych to biznes dla cierpliwych. Na pierwsze zyski trzeba czekać bowiem kilka lat.
W co zainwestować – to pytanie, które dręczy wielu przyszłych przedsiębiorców. W grudniowym numerze FRANCHISING podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w nadchodzącym roku.
Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.
Marka Bó Burger startuje z franczyzą. Właściciele zapewniają, że burgerownia może być rentowna od pierwszego miesiąca.
POPULARNE NA FORUM
WYKAZ ZAMKNIETYCH LOKALI POD LOGO MEET & FIT SLOW FOOD
Sprostowanie nie w Olsztynie jako pierwszy lokal pod logo MEET & FIT się zamknął tylko w Elblągu
MEET & FIT SLOW FOOD RYZYKOWNY BIZNES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
UP UP !
Franczyza Ice and Roll/Cake and Roll
UP! UP! UP! 🤔
WYKAZ ZAMKNIETYCH LOKALI POD LOGO MEET & FIT SLOW FOOD
W około ostatnich 14 miesiacach zamknęły się lokale pod logo MEET & FIT SLOW FOOD w nastepujących miastach: Złotów, Kłodzko, Warszawa Nowy Świat, Strzegom, Piła,...
MEET & FIT SLOW FOOD RYZYKOWNY BIZNES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meet & Fit SLOW FOOD to ryzykowny biznes ponieważ w ostatnich 14 miesiącach zamknęło się 14 lokali pod MEET & FIT szkoda franczyzobiorców którzy zainwestowali grube...
Bike cafe?
Zbyt wiele nie wiem na ten temat ale sprawdź ofertę firmy Falkowski-edu. Robią oni szkolenia dla osób, które chcą stworzyć własną kawiarnię. Z tego co wiem to są...
Zamknięte lokale
Byli franczyzobiorcy są bardzo nie zadowoleni na tą sieć na sposób z nimi współpracy, food cost błędnie obliczany, film instruktażowy który pokazuje jak w lokalu ...
New York Hot Dog -> wózek gastronomiczny
Nie