Metamorfoza rozpoczęta
Nowoczesny design, przestronna witryna eksponująca kolekcję, a w niej ekrany LED jako narzędzie komunikacji z klientem – w taki sposób odświeża wnętrza swoich sklepów polska marka bieliźniarska Esotiq. Zgodnie z założeniami, nowy koncept salonów ma zapewnić liczne udogodnienia dla klientek.
– W sklepach klientki mogą korzystać z przestronnych przymierzalni ze specjalnymi pomieszczeniami przystosowanymi do brafittingu. Salony wyposażone zostały w nowe meble, a wnętrza zyskały ciepłe kolory i przyjazne oświetlenie, umożliwiające lepszą prezentację produktów – wylicza Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Zdecydowana większość sklepów sieci (231 spośród 286) to punkty prowadzone przez franczyzobiorców. Jak to zwykle bywa w przypadku remodellingu w sieciach partnerskich, i w tym przypadku pojawia się pytanie: kto za niego zapłaci? Ponieważ zazwyczaj we franczyzie odzieżowej (i tak jest również w sieci Esotiq) to franczyzobiorcy ponoszą koszty urządzenia i wyposażenia sklepów, to również na ich barki spada ciężar wydatków związanych z ewentualnym odświeżaniem wystroju placówek. Prezes Esotiq uspokaja jednak, że w pierwszej kolejności remodellingowi poddane zostaną sklepy należące do franczyzodawcy.
– Nowy wystrój wprowadziliśmy na razie w trzech punktach: w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, w Kiszyniowie w Mołdawii oraz w niemieckim Hameln. Najpierw zamierzamy odświeżyć własne punkty – zapowiada Adam Skrzypek. – Co do kosztów remodellingu dla franczyzobiorców, to trudno mi podawać konkretne kwoty, bo każdy przypadek jest inny. Natomiast mogę zapewnić, że średni wydatek na metr kwadratowy salonu z tego tytułu nie przekroczy kwoty, jaką franczyzobiorcy angażowali na starcie.
Ta zaś wynosi ok. 700-800 zł, co przy przeciętnej powierzchni lokalu (50-70 m2) daje kwotę w wysokości ok. 35 tys. zł. Co istotne, franczyzobiorcy nie ponoszą wydatków na zatowarowanie, bo franczyza Esotiq działa w oparciu o model depozytowy. Towar pozostaje własnością franczyzodawcy aż do momentu zakupu przez klienta, a partnerzy zarabiają na prowizji od sprzedaży.
Sieć sprzedaży marki Esotiq w Polsce i za granicą w ubiegłym roku powiększyła się z 276 do 286 salonów. Najszybciej rozwijała się na Wschodzie, gdzie otwarto osiem nowych sklepów. W Polsce i w Niemczech w ostatnim roku przybyło po jednym nowym salonie netto. W tym roku spółka planuje przyspieszenie w rozwoju sieci sprzedaży w Polsce. Liczba sklepów ma wzrosnąć o 20, z 263 do 283. Sieć sprzedaży na Wschodzie ma zwiększyć się z 19 do 32 salonów. W drugiej połowie roku zostaną otwarte pierwsze sklepy w Kazachstanie i w Rosji. W Niemczech liczba sklepów ma wzrosnąć z 4 do 9.
– W tym roku nadal najważniejsza dla grupy będzie rentowność. Oczekujemy dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży i rozwoju sieci salonów, ale będziemy skupiać się na najlepszych lokalizacjach. Jakość jest dla nas ważniejsza niż ilość – dodaje prezes Esotiq & Henderson.
W umacnianiu wizerunku marki pomóc ma również współpraca z modelkami – Joanną Krupą, która już wcześniej była twarzą brandu, jak i, od obecnego sezonu, z Sandrą Kubicką. To polska modelka mieszkająca w Stanach Zjednoczonych, którą czasopismo „Maxim” umieściło na liście stu najseksowniejszych nazwisk Ameryki.
– Chcemy w ten sposób pokazać, że mamy ofertę dla pań w różnym wieku – tłumaczy Adam Skrzypek.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...