Przewaga nad samochodami / Skutery są napędzane elektrycznie za pomocą wymiennych pakietów baterii. Pozwala to uzupełniać energię bez budowania stacji ładowania i wjeżdżać do centrów miast objętych zakazem dla pojazdów spalinowych.
Wtorek
24.04.2018
Franczyzodawca marki JedenŚlad buduje sieć skuterów na wynajem w Warszawie i szuka franczyzobiorców, którzy zrobią to samo w innych miastach.
 

Poranny dojazd do pracy w zatłoczonym mieście potrafi trwać godzinami. Jeszcze dłużej – poszukiwanie miejsca parkingowego. Alternatywą dla środków komunikacji miejskiej bądź własnego samochodu może być skuter na wynajem. Taką opcję proponuje JedenŚlad. Właściciele marki rozpoczęli działalność w maju zeszłego roku. Pomysł na biznes przywieźli z Azji. – Najpierw kilkukrotnie odwiedzaliśmy Chiny, gdzie skutery są bardzo popularnym środkiem transportu miejskiego. Podpatrywaliśmy też podobne sieci pojazdów w Stanach Zjednoczonych, Paryżu czy Barcelonie – mówi Karolina Sikorska, odpowiedzialna za marketing firmy JedenŚlad. – Potem przeprowadziliśmy krótkie badanie rynkowe w Polsce, zainteresowanie skuterami okazało się być duże. Dlatego rozbudowaliśmy zespół i postawiliśmy pierwsze skutery w Warszawie – dodaje.

Wszystkie pojazdy są napędzane elektrycznie za pomocą wymiennych pakietów baterii. Pozwala to uzupełniać energię bez budowania stacji ładowania i wjeżdżać do centrów miast objętych zakazem dla pojazdów spalinowych. Każdy skuter jest wyposażony w akcesoria higieniczne, między innymi czepki i akcesoria antysmogowe, a także elementy do zachowania bezpieczeństwa, kamizelki odblaskowe i kaski.

Skutery wyjechały na ulicę podczas majówki 2017 roku. To wtedy kierowcy w stolicy mogli wziąć udział w pierwszych przejazdach. Firma przetrwała próbę. Dziś w sieci jeździ ponad sto dwu i trzykołowych skuterów, które funkcjonują na podobnych zasadach, co rowery miejskie. Kierowca może wypożyczyć i oddać pojazd w dwóch różnych lokalizacjach na terenie miasta. Jeśli urodził się przed 18 stycznia 1995 roku, do wynajęcia nie potrzebuje prawa jazdy. Do tej pory skutery JedenŚlad jeżdżą tylko w Warszawie. Właściciele zapewniają jednak rychłe zmiany. – Chcemy rozwijać sieć. Na początku nawiązaliśmy współpracę z restauracjami, które wykorzystywały nasze pojazdy do rozwożenia jedzenia. Naturalną koleją rzeczy jest dla nas franczyza. Rozmawiamy z potencjalnymi franczyzobiorcami z miast, które borykają się z korkami, czyli z Poznania, Łodzi, Trójmiasta – mówi Karolina Sikorska.

Franczyzobiorca za kierownicą

Partner, który chce dołączyć do sieci, musi wziąć w leasing ustaloną liczbę skuterów. Leasing jednego pojazdu wiąże się z kosztem w wysokości 320 zł miesięcznie. Ponadto co miesiąc franczyzobiorca musi uiścić 60 zł opłaty od każdego jednośladu. Właściciele pobierają też od 5 do 15 proc. prowizji od miesięcznego przychodu. Im większa flota, tym mniejszy procent od obrotów idzie na konto franczyzodawcy.

Czym będzie zajmował się franczyzobiorca marki? – Powinien zasugerować nam, w których lokalizacjach w jego mieście warto rozstawić pojazdy. Potem umieścić tam od trzech do pięciu skuterów i monitorować, jak często są użytkowane. Jeśli cieszą się niewielką popularnością, przenieść je w inne miejsce – opowiada Karolina Sikorska. Poza tym partner będzie odpowiadał za regularne ładowanie baterii elektrycznych w pojazdach. Jedna wystarcza na 50 km jazdy. W zależności od stopnia eksploatacji skutera, franczyzobiorca musi uzupełniać braki energetyczne w nim nawet do dwóch razy dziennie. Aby wywiązać się z bieżących zadań, powinien zatrudnić jednego serwisanta i dwóch kierowców.

Zapewniamy partnerom systemy do obsługi użytkownika, zarządzania pojazdami i wymiany baterii, dbamy o stronę techniczną skuterów i pomagamy w zatrudnieniu pracowników. Prowadzimy także call center. W ten sposób chcemy odciążyć franczyzobiorców i pozwolić im skupić się na biznesie – mówi Karolina Sikorska. Będąc członkiem sieci, franczyzodawca otrzymuje 20 proc. rabat na części zamienne do skuterów i bierze udział w szkoleniach. Korzysta także z centralnego ubezpieczenia floty i bazy kontaktów firmy. Wypracowane relacje biznesowe mają zaprocentować i napędzić działania marketingowe sieci w konkretnych miastach. – Podpisaliśmy umowę z zewnętrzną firmą, która pomaga nam znajdować reklamodawców. Teraz będziemy polecać ich naszym partnerom w innych miejscowościach – podkreśla Karolina Sikorska.


Pieniądze na biznes / Leasing jednego skutera to koszt 320 zł miesięcznie. Ponadto co miesiąc franczyzobiorca musi uiścić 60 zł opłaty od każdego jednośladu.

POPULARNE NA FORUM

Gdzie ta myjnia wymarzona w snach?

Może warto pomyśleć o mobilnej myjni parowej a nie stacjonarnej. więcej możliwości rozwoju biznesu. Greensteam daje pełne wsparcie, pomaga uzyskać dofinansowanie. Warto...

17 wypowiedzi
ostatnia 30.12.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Ja korzystam od lat - od kiedy tylko zakupiłam swój pierwszy samochód - z jednego warsztatu. Naprawy są solidne a przy tym nie rujnują portfela, więc wizyta u mechanika...

12 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2018
Sklep motoryzacyjny

Dodam jeszcze ze mam wlasny lokal i wsp.ze wszystkimi mozliwymi dostawcami i od roku ledwo co zarabiam na koszta.

6 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2018
Sklep motoryzacyjny

Moze napisze na wlasnej osobie prowadze sklep w warszawie od roku nie mam franczyzy i mam sklep dobrze zaopatrzony i z wlasnego doswiadczenia odradzam ten biznes wielkie...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2018
Spedycja/Transport/Logistyka

No tak wybór większy ale trzeba uważać i być ostrożnym żeby trafić na dobrą firmę. My sporo się naszukaliśmy żeby znaleźć Ol-car z którym aktualnie...

9 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2018
Chcę założyć stację paliw

Jeżeli chcecie założyć stację paliw to przygotujcie się na naprawde duże wydatki, dodatkowo działając bez wsparcia dużego koncernu paliwowego będzie trudno...

16 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Sklep motoryzacyjny

Pomysł jest dobry, kwestia jak go zrealizujesz, nawet prowadząc sprzedaż wysyłkową można dobrze wyjść na tym. 20 tyś mieszkańców jest wystarczające aby coś...

6 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Lucart ma ponoć najtańsze ceny w polsce i dają wsparcie marketingowe. Więc to przemawia za francyzą z tą firmą właśnie. Czekam na więcej opinii.

6 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018