Upały sprzyjają franczyzobiorcom

Znana twarz przyciąga klientów / Top Secret rozpoczął współpracę ze znaną polską blogerką – Jessicą Mercedes. Linia Styled by Jessica Mercedes dostępna jest w sklepach stacjonarnych oraz w sprzedaży online.
Czwartek
21.06.2018
Top Secret cieszy się z wiosennych upałów i zatrudnia znaną szafiarkę. To dobra wiadomość dla franczyzobiorców marki.
 

Według ostatnich danych opublikowanych przez Redan, letnia pogoda w maju zachęciła klientów Top Secret do kupna odzieży z nowej kolekcji. Zapewniło to sieci modowej kontynuację wzrostu marży handlowej. Uwzględniając wyniki dyskontowej spółki TXM wchodzącej w skład Grupy Redan łączne obroty wyniosły około 51 mln zł, co oznacza spadek o 5 proc. w ujęciu r./r.

–  Wysokie temperatury panujące w maju spowodowały, że klienci zainteresowani byli przede wszystkim wysokomarżową odzieżą lekką z nowej kolekcji. Dzięki temu w minionym miesiącu kontynuowaliśmy pozytywny trend poprawy osiąganej marży. Nieznaczny spadek łącznych obrotów segmentu modowego wynikał głównie ze zmniejszenia powierzchni handlowej –  stwierdził Bogusz Kruszyński, prezes zarządu spółki Redan.

Dystans dyskontów

Przyjrzyjmy się jednak szczegółowym danym. W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w maju br. wyniosła ok. 31 mln zł, co oznacza spadek o 6 proc. w ujęciu r./r. Narastająco od stycznia do maja br. sprzedaż zrealizowana przez TXM wyniosła ok. 136 mln zł i była ok. 1 proc. wyższa niż w roku poprzednim. Sieć TXM na koniec maja składała się z 394 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,4 tys. m2, która była o 1,3 proc. wyższa niż na koniec maja 2017 r. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy w maju br. wyniosły ok. 0,5 mln zł co oznacza spadek o 38 proc. w ujęciu r./r., a narastająco przez pierwsze pięć miesięcy roku było to ok. 3 mln zł, czyli o ok. 8 proc. mniej w ujęciu r./r. 

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w maju br. osiągnęła ok. 51 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 5 proc. względem poprzedniego roku. Narastająco sprzedaż wyniosła ok. 222 mln zł i była w ujęciu r./r. niższa o ok. 2 proc.. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec maja br. wyniosła 141,6 tys. m2, czyli o 1 proc. mniej w odniesieniu do maja 2017 r.

Mercedes dla młodych

Top Secret może zyskać na współpracy ze znaną polską blogerką – Jessicą Mercedes. Linia Styled by Jessica Mercedes dostępna jest w sklepach stacjonarnych oraz w sprzedaży online. –  Jesteśmy przekonani, że współpraca z Jessicą Mercedes zapewni marce Top Secret poszerzenie kręgu odbiorców i pozyskanie nowych, młodszych klientów. Tym samym liczymy na utrzymanie wzrostowego trendu sprzedaży w ramach krajowej sieci, która jest głównym kanałem dystrybucji oraz dalszej poprawy wypracowywanej marży handlowej –  podkreślił Grzegorz Lipnicki, prezes Top Secret, spółki wchodzącej w skład Grupy Redan..

Jak wejść w ten biznes

Aby zostać franczyzobiorcą Top Secret przedsiębiorca musi dysponować lokalem w atrakcyjnym miejscu (główna ulica handlowa, centrum handlowe, itp). Powierzchnia wymaganego lokalu to od 120 do 300 m2, a minimalny koszt z tym związany franczyzodawca szacuje na kwotę 700 zł za 1m2. Sklepy marki powstają w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Franczyzodawca oczekuje, że franczyzobiorca zaaranżuje sklep według przyjętego projeku. Doświadczenie przedsiębiorcy w branży modowej jest mile widziane.

W zamian franczyzobiorca otrzyma pomoc m.in. w wyborze lokalizacji sklepu i w planowaniu dostaw towarów. Franczyzodawca oferuje także wsparcie w analizie rotacji towaru. Na przedsiębiorcę czeka pakiet szkoleń z trenerami biznesu, kampanie reklamowe i akcje marketingowe oraz wsparcie w realizacji podobnych projektów, przygotowanych przez franczyzobiorcę dla lokalnego rynku.


Więcej mieszkańców, więcej potencjalnych klientów / Sklepy Top Secret powstają w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców.
Joanna Konieczna

POPULARNE NA FORUM

Ubrania dla nowoczesnych mężczyzn

ABC Assignment Help is regarded as the proficient assignment help by thousands of assignment help seekers. Our highly experienced academic writers pen down impressive...

14 wypowiedzi
ostatnia 18.04.2019
Moodo - czy warto inwestować?

w mieście 10 tys jakoś hula juz rok , jestem pracownikiem, i myślę o otwarciu w miescie 30 tys

86 wypowiedzi
ostatnia 20.03.2019
GPoland

Dzień Dobry, Szukam właścicieli sklepów, które współpracują lub współpracowały z GPoland. Jakie doświadczenia ze współpracy? Czy możecie się podzielić?

1 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Również bardzo bym prosila o wiecej informacji na temat współpracy z firmą Esotiq, będę wdzieczna Mój e-mail martusia5465@gmail.com

26 wypowiedzi
ostatnia 04.02.2019
Emporio Armani czy Armani Exchange który sklep się opłaca?

Witam czy ktoś z Państwa już otworzył sklep z tą marka ? Która marka się opłaca i jak wyglada franczyzna z tą marka?

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2019
Salon300+ miejscowość podwarszawska

Prowadzę sklep odzieżowy ponad 300 m2 + duży magazyn. Od kilkunastu lat franczyza znanej marki odzieżowej. Dostałem wypowiedzenie franczyzy. Najchętniej wpuściłbym...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Marek Markowski bardzo prosze o pilny kontakt. Do konca tygodnia musze podjac decyzje w sprawie franczyzy Esotiq. mtroch@op.pl fb marietta. troch

26 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019
Diverse - kto ma (miał) problemy z tą franczyzą ?

Proszę o kontakt osoby, które prowadziły sklep franczyzowy DIVERSE i napotkały problemy we współpracy. Np. były zmuszone prowadzić sklep pomimo jego nierentowności,...

1 wypowiedzi
ostatnia 29.12.2018