Upały sprzyjają franczyzobiorcom

Znana twarz przyciąga klientów / Top Secret rozpoczął współpracę ze znaną polską blogerką – Jessicą Mercedes. Linia Styled by Jessica Mercedes dostępna jest w sklepach stacjonarnych oraz w sprzedaży online.
Czwartek
21.06.2018
Top Secret cieszy się z wiosennych upałów i zatrudnia znaną szafiarkę. To dobra wiadomość dla franczyzobiorców marki.
 

Według ostatnich danych opublikowanych przez Redan, letnia pogoda w maju zachęciła klientów Top Secret do kupna odzieży z nowej kolekcji. Zapewniło to sieci modowej kontynuację wzrostu marży handlowej. Uwzględniając wyniki dyskontowej spółki TXM wchodzącej w skład Grupy Redan łączne obroty wyniosły około 51 mln zł, co oznacza spadek o 5 proc. w ujęciu r./r.

–  Wysokie temperatury panujące w maju spowodowały, że klienci zainteresowani byli przede wszystkim wysokomarżową odzieżą lekką z nowej kolekcji. Dzięki temu w minionym miesiącu kontynuowaliśmy pozytywny trend poprawy osiąganej marży. Nieznaczny spadek łącznych obrotów segmentu modowego wynikał głównie ze zmniejszenia powierzchni handlowej –  stwierdził Bogusz Kruszyński, prezes zarządu spółki Redan.

Dystans dyskontów

Przyjrzyjmy się jednak szczegółowym danym. W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w maju br. wyniosła ok. 31 mln zł, co oznacza spadek o 6 proc. w ujęciu r./r. Narastająco od stycznia do maja br. sprzedaż zrealizowana przez TXM wyniosła ok. 136 mln zł i była ok. 1 proc. wyższa niż w roku poprzednim. Sieć TXM na koniec maja składała się z 394 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,4 tys. m2, która była o 1,3 proc. wyższa niż na koniec maja 2017 r. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy w maju br. wyniosły ok. 0,5 mln zł co oznacza spadek o 38 proc. w ujęciu r./r., a narastająco przez pierwsze pięć miesięcy roku było to ok. 3 mln zł, czyli o ok. 8 proc. mniej w ujęciu r./r. 

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w maju br. osiągnęła ok. 51 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 5 proc. względem poprzedniego roku. Narastająco sprzedaż wyniosła ok. 222 mln zł i była w ujęciu r./r. niższa o ok. 2 proc.. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec maja br. wyniosła 141,6 tys. m2, czyli o 1 proc. mniej w odniesieniu do maja 2017 r.

Mercedes dla młodych

Top Secret może zyskać na współpracy ze znaną polską blogerką – Jessicą Mercedes. Linia Styled by Jessica Mercedes dostępna jest w sklepach stacjonarnych oraz w sprzedaży online. –  Jesteśmy przekonani, że współpraca z Jessicą Mercedes zapewni marce Top Secret poszerzenie kręgu odbiorców i pozyskanie nowych, młodszych klientów. Tym samym liczymy na utrzymanie wzrostowego trendu sprzedaży w ramach krajowej sieci, która jest głównym kanałem dystrybucji oraz dalszej poprawy wypracowywanej marży handlowej –  podkreślił Grzegorz Lipnicki, prezes Top Secret, spółki wchodzącej w skład Grupy Redan..

Jak wejść w ten biznes

Aby zostać franczyzobiorcą Top Secret przedsiębiorca musi dysponować lokalem w atrakcyjnym miejscu (główna ulica handlowa, centrum handlowe, itp). Powierzchnia wymaganego lokalu to od 120 do 300 m2, a minimalny koszt z tym związany franczyzodawca szacuje na kwotę 700 zł za 1m2. Sklepy marki powstają w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Franczyzodawca oczekuje, że franczyzobiorca zaaranżuje sklep według przyjętego projeku. Doświadczenie przedsiębiorcy w branży modowej jest mile widziane.

W zamian franczyzobiorca otrzyma pomoc m.in. w wyborze lokalizacji sklepu i w planowaniu dostaw towarów. Franczyzodawca oferuje także wsparcie w analizie rotacji towaru. Na przedsiębiorcę czeka pakiet szkoleń z trenerami biznesu, kampanie reklamowe i akcje marketingowe oraz wsparcie w realizacji podobnych projektów, przygotowanych przez franczyzobiorcę dla lokalnego rynku.


Więcej mieszkańców, więcej potencjalnych klientów / Sklepy Top Secret powstają w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców.
Joanna Konieczna

POPULARNE NA FORUM

Top Secret

No to fakt, tylko potem tragicznie wygląda jak są rozmiary od 34 do 46 i wieszaki ledwo mieszczą się ...

2 wypowiedzi
ostatnia 13.05.2019
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

jak masz na to fajny pomysł to warto

32 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2019
Moodo - czy warto inwestować?

w mieście 10 tys jakoś hula juz rok , jestem pracownikiem, i myślę o otwarciu w miescie 30 tys

86 wypowiedzi
ostatnia 20.03.2019
GPoland

Dzień Dobry, Szukam właścicieli sklepów, które współpracują lub współpracowały z GPoland. Jakie doświadczenia ze współpracy? Czy możecie się podzielić?

1 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Również bardzo bym prosila o wiecej informacji na temat współpracy z firmą Esotiq, będę wdzieczna Mój e-mail martusia5465@gmail.com

26 wypowiedzi
ostatnia 04.02.2019
Emporio Armani czy Armani Exchange który sklep się opłaca?

Witam czy ktoś z Państwa już otworzył sklep z tą marka ? Która marka się opłaca i jak wyglada franczyzna z tą marka?

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2019
Salon300+ miejscowość podwarszawska

Prowadzę sklep odzieżowy ponad 300 m2 + duży magazyn. Od kilkunastu lat franczyza znanej marki odzieżowej. Dostałem wypowiedzenie franczyzy. Najchętniej wpuściłbym...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.01.2019
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Marek Markowski bardzo prosze o pilny kontakt. Do konca tygodnia musze podjac decyzje w sprawie franczyzy Esotiq. mtroch@op.pl fb marietta. troch

26 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019