Rózne możliwości / Franczyzodawca ma do zaproponowania cztery modele współpracy, m.in. lodziarnie stacjonarne, mobilne, wyspy handlowe.
Środa
04.07.2018
Franczyzodawca marki „u Lodziarzy” szczególnie intensywnie szuka franczyzobiorców w zachodniej Polsce. Proponuje kilka modeli współpracy.
 

Aktualnie pod szyldem Wytwórnia Lodów Polskich „u Lodziarzy” działa ponad 90 franczyzowych lodziarni, serwujących lody rzemieślnicze.
- Na zakończenie ubiegłorocznego sezonu funkcjonowało ich 60. Rok 2017 był jak dotąd najbardziej dynamicznym okresem rozwoju naszej sieci, jednak wszystko wskazuje na to, że tegoroczny sezon będzie rekordowy pod tym względem – zapowiada Magdalena Kwiatkowska – manager ds. rozwoju sieci. - Jeszcze w wakacje powstaną kolejne punkty.
Franczyzodawca ma do zaproponowania cztery modele współpracy. Pierwszy z nich to lodziarnia wraz z manufakturą, w której lody produkowane są na miejscu.
- Prowadząc ten typ punktu właściciel zarabia nie tylko na sprzedaży. Może też zaopatrywać okoliczne lodziarnie naszej sieci, a dodatkowo pobliskie restauracje, kawiarnie, cukiernie – zachęca Magdalena Kwiatkowska.
Przy tym modelu minimalny koszt inwestycji to ok. 150 tys. zł. netto – to wydatki na podstawowe urządzenia, niezbędne do rozpoczęcia produkcji (pasteryzator, frezer, konserwator). Dodatkowo należy zakupić mroźnię oraz doliczyć koszt adaptacji lokalu. Drugi format to lodziarnia prowadząca tylko sprzedaż. Gotowe lody są dostarczane z najbliższej manufaktury. Inwestycja zaczyna się od kwoty ok. 25 tys. zł netto, ale do tego należy też doliczyć zakup mroźni i koszty adaptacji lokalu. Trzecią formą współpracy jest mobilny punkt sprzedaży, czyli riksza. Można ją kupić za 27,9 tys. zł, albo wynająć tylko na wakacje. Za wypożyczenie na trzy miesiące płaci się 2,8 tys. zł netto miesięcznie, a na pół roku 2,3 tys. zł. Można też kupić rikszę w leasingu. Ostatni model to całoroczna wyspa w galerii handlowej, prowadząca wyłącznie sprzedaż. Koszt jej wykonania nie powinien przekroczyć 20 tys. zł.

O ile riksza może się sprawdzić już w miejscowościach liczących ponad 3 tys. mieszkańców, o tyle otwarcie lodziarni stacjonarnej franczyzodawca sugeruje w miastach powyżej 25 tys. mieszkańców.
- Większość naszych lodziarni zlokalizowanych jest w północno – wschodniej, wschodniej, centralnej i południowej Polsce oraz nad morzem i na Mazurach – mówi Magdalena Kwiatkowska. - Naszą uwagę chcemy teraz skierować na pozostałe obszary kraju – głównie na zachodnią Polskę. W zasadzie od Szczecina, poprzez Poznań, Toruń, Bydgoszcz, aż po Zieloną Górę. Szczególnie aktywnie poszukujemy do współpracy partnerów gotowych uruchomić nasze rzemieślnicze lodziarnie, w formacie wytwórnia i sprzedaż, na terenie województwa zachodniopomorskiego i w Wielkopolsce.
Oprócz know-how i pomocy w uruchomieniu punktu, franczyzodawca zapewnia partnerom także szkolenia, m. in. z zakresu produkcji, obsługi maszyn, przygotowywania deserów, kontaktu z klientem i prowadzenia działalności pod naszym opatentowanym szyldem.
- Z analizy sytuacji finansowej naszych franczyzowych lodziarni i z rozmów z partnerami wiemy, że dochód osiągnięty w trakcie sezonu pozwala na spokojne funkcjonowanie przez resztę roku – zapewnia Magdalena Kwiatkowska. - Niewątpliwie lepszym rozwiązaniem niż łączenie pracy na etacie z prowadzeniem lodziarni jest uruchomienie kilku punktów sprzedaży lub lodziarni z wytwórnią, co pozwala wygenerować jeszcze wyższą marżę. Wśród naszych franczyzobiorców jest wielu takich, którzy prowadzą ponad trzy punkty sprzedaży. Rekordzistami w tym względzie są firmy zarządzające siedmioma punktami franczyzowymi jednocześnie.


Lody z roweru / Mobilny punkt sprzedaży, czyli riksza kosztuje 27,9 tys. zł. Można ją też wynająć - za wypożyczenie na trzy miesiące płaci się 2,8 tys. zł netto miesięcznie, a na pół roku 2,3 tys. zł.

POPULARNE NA FORUM

MEET & FIT Slow FOOD Złotów SPOSTRZEŻENIA

Jak już z końcem sierpnia 2019 roku zamknął się lokal w Złotowie to już chyba ze 13 i właściciel sam zasuwał z 1 pracownikiem 300 godzin na miesiąc i miał obroty w...

1 wypowiedzi
ostatnia 17.09.2019
Zamkniete lokale to MEET & Fit slow Food

Ktoś zmienił nagłówek bez nazwy logo firmy jakie lokale się zamknęły w związku z tym przypominam jeszcze raz o tym - ciekawe czy ten mój komentarz zniknie szybko

1 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2019
Metody na promocję restauracji - wymiana pomysłów

Strona www to podstawa aby myśleć poważnie o marketingu w internecie. W przypadku restauracji najlepiej jeśli będzie to strona z interaktywnym menu restauracji - czyli...

27 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2019
Bobby Burger

Co myślicie o tej sieci warto ? Szumnie się ogłaszają otwierają lokale sprzedają akcje gdzieś wyczytałem ze 38 milionów obrotu mieli w zeszłym roku Ktoś ma/ miał...

1 wypowiedzi
ostatnia 11.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Żadna nowość, marża na poziomie sklepu spożywczego, produkty w cenie 20% większe niż ceny na rynku. Z chwile pozostałe lokale sie pozamykają. Ale właściciel piszę o...

2 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Z końcem sierpnia 2019 roku został zamknięty całkowicie lokal w Złotowie a szkoda bo to jeden z najstarszych lokali tej sieci to już jakieś 13 - 14 zamknięcia lokali...

2 wypowiedzi
ostatnia 31.08.2019
Zamknięte lokale

Szanowny Panie Włodzimierzu, Prosimy zamieszczać Pana kolejne komentarze dotyczące zamkniętych lokali M&F w tym wątku, a nie w innych dyskusjach. Powtarzające wypowiedzi...

29 wypowiedzi
ostatnia 21.08.2019
Zamknięte lokale

Zamknięte lokale to MEET & Fit Slow Food ktoś czyli cenzura wszysztko wzięła w jeden komentarz i napisała tylko zamkniete lokale czy strona franchising.pl działa na pewni...

29 wypowiedzi
ostatnia 20.08.2019