Zyski z rabatów
Więcej kuponów rabatowych w gazetkach, portal internetowy, na którym można zamieszczać ogólnopolskie kampanie reklamowe oraz nawiązanie współpracy z galeriami handlowymi – to nowości, które partnerom Rabatem.pl mają zapewnić większy przychód.
– Do tej pory w Gazetce z rabatem można było zamieścić 20 rabatów, teraz może ich być ponad 35 – mówi Michał Janus, właściciel Rabatem.pl. Z początkiem roku jeden z franczyzobiorców firmy pozyskał ponad 30 klientów w jednej z galerii handlowych, firma podjęła więc decyzję o wydrukowaniu dwukrotnie większej powierzchni.
– Dzięki temu zabiegowi niektórzy franczyzobiorcy zwiększyli zyski, optymalizując koszty – tłumaczy Michał Janus.
Średnio reklamodawcy za każdą kampanię w prasie, internecie i social media płacą ok. 500 zł netto. Najlepsi partnerzy Rabatem.pl mogą zatem zarobić kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Ponadto firma postawiła na rozwój portalu internetowego. Na początku tego roku został on zmodernizowany i lepiej dostosowany do urządzeń mobilnych. Zyskał także nowe funkcjonalności. Ponadto pojawiły się kody rabatowe dla klientów do ponad 5 tys. sklepów internetowych.
– W efekcie codziennie użytkownicy dostają tysiące promocji od kilkuset sklepów internetowych – mówi Michał Janus.
Właściciel sieci tłumaczy, że każdy franczyzobiorca w ramach współpracy prowadzi lokalny portal z kuponami zniżkowymi na usługi i produkty okolicznych firm a także staje się wydawcą "Gazetki z Rabatem". Ale ma także możliwość dodatkowego zarobku dzięki sprzedaży kampanii reklamowej z zasięgiem na całą Polskę.
– Na przykład jeżeli duża firma ma siedzibę w miejscowości, w której działa nasz partner, to może on jej sprzedać kampanię ogólnopolską. Zyski są wtedy kilkukrotnie wyższe niż w przypadku lokalnych kampanii – mówi Michał Janus.
Firma rozwija ponadto współpracę z galeriami handlowymi, które coraz chętniej inwestują w zniżki dla klientów. Modne w ostatnim czasie stały się choćby noce rabatów.
W tej chwili Rabatem.pl współpracuje z 16 franczyzobiorcami oraz posiada trzy jednostki własne.
Od potencjalnych partnerów franczyzodawca nie wymaga szczególnych kwalifikacji. Najważniejsze są umiejętności sprzedażowe.
– Szukamy doświadczonych sprzedawców, najlepiej związanych ze sprzedażą reklam w prasie, internecie, agencjach reklamowych czy przedstawicieli handlowych – mówi Michał Janus.
Partner musi posiadać laptop i telefon oraz uiścić niecałe 8 tys. zł netto opłaty licencyjnej, jeśli zdecyduje się działać w mieście zamieszkałym przez maksymalnie 300 tys. mieszkańców. Jeśli w większym, opłata wzrasta, bo można więcej zarobić. W ramach współpracy franczyzobiorca powinien płacić na rzecz franczyzodawcy tzw. abonament w wysokości 249 zł miesięcznie. Musi też mieć pieniądze na druk gazetek. Przykładowo w mieście 60-tysięcznym powinien wydrukować 5 tys. egzemplarzy, co kosztuje 470 zł netto. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszty dystrybucji "Gazetki z Rabatem" – rzędu ok. 400 zł.
Rabatem.pl ruszyło w 2013 roku. Wcześniej Michał Janus przez wiele lat zajmował się marketingiem i sprzedażą reklam. Jego celem było wprowadzenie nowego nośnika reklamowego na rynek.
– Nie chciałem kolejnej gazety płatnej lub bezpłatnej, radiostacji, stawiania billboardów, opiniotwórczego portalu i tym podobne. To wszystko już było. Szukałem nośnika z niskimi kosztami stałymi w prowadzeniu biznesu, formy reklamy, która jest tania, ale efektywna. Nie jest bowiem sztuką sprzedać reklamę. Sztuką jest sprzedać reklamę, tak, żeby pieniądze, które zainwestował w nią zwróciły się. Przyciągneliśmy nowych klientów do naszych kontrahentów, właściwie w każdej branży. Zyskaliśmy też stałych klientów, zaczynamy współpracować z coraz większymi partnerami. Przykładem jest KFC, 4F, Burger King, Nike, czy też znane polskie galerie handlowe – tłumaczy Michał Janus.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...