Sprzedadzą, skredytują, ubezpieczą

Kilka możliwości / Franczyzobiorca Home Broker pośredniczy w zakupie i sprzedaży nieruchomości. Otwierając lokal pod znaną marką, otrzymuje dostęp do ofert nieruchomości na rynku pierwotnym i wtórnym w 20 różnych portalach. Licencjobiorca może jednocześnie rozpocząć sprzedaż usług dwóch pozostałych firm tych samych franczyzodawców: Open Finance i Open Brokers.
Środa
19.09.2018
Franczyzobiorca Home Broker nie musi być wierny tylko jednej marce. Franczyzodawca ma dla niego propozycję kolejnych inwestycji.
 

Home Broker pojawił się na rynku nieruchomości w 2007 roku. Dziesięć lat później właściciele postanowili uruchomić inny kanał sprzedaży i tym samym dotrzeć do nowych klientów. Rozwiązaniem ma być franczyza. Franczyzobiorca Home Broker pośredniczy w zakupie i sprzedaży nieruchomości. Otwierając lokal pod znaną marką, otrzymuje dostęp do ofert nieruchomości na rynku pierwotnym i wtórnym w 20 różnych portalach. Licencjobiorca może jednocześnie rozpocząć sprzedaż usług dwóch pozostałych firm tych samych franczyzodawców: Open Finance i Open Brokers. W ten sposób połączy ofertę ubezpieczeń, finansów i nieruchomości. – Polecamy franczyzobiorcom wejść we współpracę jako właściciele trzech brandów. Wtedy będą mogli zaproponować klientowi pełen pakiet usług. Za naszym pośrednictwem klient weźmie kredyt hipoteczny na mieszkanie, dokona zakupu i ubezpieczy nieruchomość – tłumaczy Marcin Tauber z Home Broker.

W osiem miesięcy od wejścia we franczyzę do sieci dołączyło 15 franczyzobiorców. Wszyscy sprzedają usługi trzech firm: Home Broker, Open Finance i Open Brokers. Zanim franczyzobiorca przyjmie pierwszego klienta, wspólnie z franczyzodawcą szuka odpowiedniego lokalu i dba o wyposażenie wnętrza. Meble i sprzęty w lokalu powinny być dobrane zgodnie ze wskazówkami podanymi przez licencjodawcę.

Przed uruchomieniem punktu franczyzobiorca bierze udział w dwutygodniowym szkoleniu wstępnym. Poznaje podstawy prawne prowadzenia biznesu w branży nieruchomości oraz zasady pozyskania i obsługi klienta. W kolejnych miesiącach franczyzodawcy kontynuują szkolenia z zakresu pozyskiwania nowych osób zainteresowanych usługami. Licencjobiorca nie dostaje dostępu do bazy klientów. W tym obszarze musi liczyć na siebie. Na początek powinien zatrudnić do pomocy minimum jednego sprzedawcę. Wraz z rozwojem firmy, załoga zwiększa się do nawet sześciu pracowników. Zgodnie z umową franczyzową biorca patentu na biznes może łączyć działalność w Home Broker z prowadzeniem innej firmy. Jeśli oczywiście czas na to pozwoli. – Polecamy skupić się na naszym biznesie. Szkolenia, sprzedaż, działania marketingowe pochłaniają zazwyczaj bardzo dużo czasu – podkreśla Marcin Tauber.

Biznes kosztuje

Dokładne warunki współpracy są opisane w umowie głównej i biznesplanie. Właściciele marki pomagają w rekrutacji pracowników, szkolą załogę firmy i wraz z franczyzobiorcą uruchamiają nowy oddział. Szczególnie w pierwszych miesiącach działalności służą wiedzą i przekazują narzędzia sprzedażowe, m.in.: kalkulator kredytowy i ubezpieczeniowy. Franczyzobiorca może posiłkować się również innymi aplikacjami wspomagającymi biznes, aplikacją mobilną firmy czy aplikacją nieruchomościową. Korzysta z oferty samochodów służbowych, pakietu medycznego, karty Multisport i stałego rabatu księgowego w wysokości 20 proc. W ramach umowy ubezpiecza biznes franczyzowy i dostaje dostęp do porad prawnych.

Kluczowym warunkiem przystąpienia do sieci franczyzowej jest zgromadzenie kapitału na start. Licencjobiorca inwestuje w biznes od 30 do 40 tys. zł. Kwota jest równoznaczna z opłatą franczyzową i pokrywa działalność pod trzema brandami: Home Broker, Open Finance i Open Brokers. Dokładny koszt jest uzależniony od wielkości lokalu i modelu biznesowego. Dodatkowo franczyzobiorca ponosi wydatek w wysokości 20-25 tys. zł na dopasowanie pomieszczenia do wymogów firmy. Koszt szkoleń wstępnych w warszawskiej siedzibie, wraz z zakwaterowaniem franczyzobiorców, pokrywają właściciele. Co miesiąc licencjobiorca płaci 1 tys. zł stałej opłaty franczyzowej. Zwrot z inwestycji ma nastąpić od 4 do 7 miesięcy od otwarcia placówki.

Krok w przód

Licencjobiorca płaci z własnej kieszeni za działania marketingowe. Jednocześnie może wyjść z własnymi pomysłami na konkretną akcję promocyjną. Projekt musi być zgodny ze znakiem towarowym i zostać zaakceptowany przez centralę Home Broker. W przypadku firmy nieruchomościowej sprawdzają się różne środki reklamowe, od banerów i plakatów na autobusach, po reklamy online na Facebooku.

Franczyzodawcy nie zamykają się na nowe szanse rozwoju. Szukają kolejnych partnerów miastach, w których nie ma jeszcze żadnego punktu Home Broker.

 


Standardów trzeba przestrzegać / Franczyzobiorca inwestuje mniej więcej 20-25 tys. zł na adaptację lokalu do wymogów firmy.

POPULARNE NA FORUM

Wiosna należy do pośredników

Amazing post. Appreciate it and look forward to seeing many more. Thanks from Amazing post. Appreciate it and look forward to seeing many more. Thanks from Alpha Male..

3 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Deweloper w małym mieście

Czy ja wiem? Tyle się słyszy o oszustwach takich dużych inwestorów...

1 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2018
Młoda mama rozwija biznes

Brawo! Oby jak najwięcej takich inicjatyw ;)

3 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2017
Biuro pośrednictwa nieruchomości + kredyty. Co dołożyć?

Moim zdaniem nie ma sensu, żebyś 10 różnych usług wpisywał. Nigdy w pełni nie dasz rady być doskonałym we wszystkich. Lepiej być ekspertem w 2-3 dziedzinach niż w 10...

10 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2017
Młoda mama rozwija biznes

Chcieć, znaczy móc! Początki są zawsze trudne, ale jak się przeze nie przejdzie to później jest już z górki :)

3 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2017
Zarabiamy na nieruchomościach

A co sie bardziej oplaca , kupic u developera mieszkanie , urzadzic pod klucz I sprzedac? Czy moze stare mieszkanie ,w starym budownictwie ? Czy lepiej wynajac , niz sprzedac? 

6 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2017
Zarabiamy na nieruchomościach

Na nieruchomościach można zarabiać w różnoraki sposób - wynajmowanie to zaledwie jedna z możliwości. Mi udało się wykręcić niezły biznes kupująć nieruchomości...

6 wypowiedzi
ostatnia 26.09.2017
Zarabiamy na nieruchomościach

Warto określić grupę docelową. Studentów wciąż przybywa, dlatego myślę, że mieszkania położone blisko uczelni są najlepszą opcją. 2,3-pokojowe mieszkanie, pokoje...

6 wypowiedzi
ostatnia 04.09.2017